Praktiske erfaringer med VDSL vs. afstand
Fra : Flemming

Dato : 24-02-08 13:24

Hej

Ville lige høre dem der har fået VDSL; hvilken hastighed i har fået og
hvor langt fra centralen i bor ?

Hvis i ikke ved hvor langt fra centralen i bor kan i slå den op hos
fullrate:
https://www.fullrate.dk/bestilling/

kom frisk

--
Mvh. Flemming

Fra : Jens

Dato : 24-02-08 13:31

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvor langt fra centralen i bor ?
>
> Hvis i ikke ved hvor langt fra centralen i bor kan i slå den op hos

I flg. den er jeg tilsluttet Sædding central i Esbjerg. Det er jeg så ikke,
jeg er tilsluttet Hjerting central fortalte den rare TDC tekniker mig, da
jeg havde problemer med hastigheden på min ADSL fra TDC.

Jens

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-08 17:32

Hej!

Flemming wrote:

> Ville lige høre dem der har fået VDSL; hvilken hastighed i har fået og
> hvor langt fra centralen i bor ?

Er Fullrates 20/2Mbit forbindelser egentligt VDSL eller er det ovre i noget
ADSL2+ something? Nå, jeg opnår 16Mbps / 2MBps downstream rent. Der er ca. 300m
til centralen, så det er jo nok derfor

Andre med Fullrate som henter hurtigere på samme forbindelse? Havde Tele2 før,
men den maxede ud ved omkring 9-10Mbps - også på en 20Mbps linje :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 24-02-08 20:59

> [...]
> noget ADSL2+ something? Nå, jeg opnår 16Mbps / 2MBps downstream rent. Der
> er ca. 300m til centralen, så det er jo nok derfor

15/2 her - ca 1500 meter til centralen i luftlinie, så det er nok lidt
længere i jorden.

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-08 21:59

Hej!

Steen Holm Pedersen wrote:
> 15/2 her - ca 1500 meter til centralen i luftlinie, så det er nok lidt
> længere i jorden.

Nu er afstanden jo ikke brugbar uden den tilhørende hastighed, såeh

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Flemming

Dato : 24-02-08 22:44

Kim Voss Schrader skrev:
> Hej!

> Nu er afstanden jo ikke brugbar uden den tilhørende hastighed, såeh

Mon ikke 15/2 betyder 15Mbit / 2Mbit ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 24-02-08 23:27

Hej!

Flemming wrote:
> Mon ikke 15/2 betyder 15Mbit / 2Mbit ?

Kan bare ikke læse

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rado

Dato : 26-02-08 08:28

On Sun, 24 Feb 2008 20:59:19 +0100, "Steen Holm Pedersen"
<stonie@remove_this_nospam.dk> wrote:

>15/2 her - ca 1500 meter til centralen i luftlinie, så det er nok lidt
>længere i jorden.

Jeg får 18/1 på en ADSL2 (ikke 2+), hos TDC. Også ca. 1500 m fra
centralen.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-02-08 08:41

Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> crashed Echelon writing

> Er Fullrates 20/2Mbit forbindelser egentligt VDSL eller er det ovre i
> noget ADSL2+ something?

ADSL2+

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-02-08 19:14

Hej!

Bjarke Andersen wrote:

> Kim Voss Schrader <usenet1@mumbojumbo.dk> crashed Echelon writing

> ADSL2+

Ok. Så ved jeg ikke om spørger kan bruge mit resultat til noget. Men jeg kan da
heldigvis

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Sørensen

Dato : 26-02-08 20:01

"Flemming" > skrev >
> Ville lige høre dem der har fået VDSL; hvilken hastighed i har fået og
> hvor langt fra centralen i bor ?

ØØhee burde det ikke kunne køre 50/5 op til 1000 meter fra centralen ??

vh.
Sørensen

Fra : Flemming

Dato : 27-02-08 20:41

Sørensen skrev:
> "Flemming" > skrev >
>>

> ØØhee burde det ikke kunne køre 50/5 op til 1000 meter fra centralen ??

Jo, netop... det er derfor jeg søger nogle der har fået mere end 20Mbit ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Kim nielsen - 8230

Dato : 05-03-08 13:04

Jeg ville også godt vide om der er nogen der har fået VDSL endnu eller ved
hvor langt TDC er i forberedelserne.

Alle henvendelser jeg kender til (en 4 stykker i Århus og en i Glostrup
industripark) har i hvertfald fået at vide at det kan slet ikke gøres med
begrundelsen at "der er for langt til centralen" selvom et par af dem kun er
få hundrede meter fra store centraler.

Virker ikke som om apparatet er bare tæt på at være "ved at være klar", (det
er ikke til at få at vide hvornår bestemte centraler bliver klar - hvor
langt der typisk må være til hvilken hastighed osv.)

Det lugter af at det nok bliver noget senere end den advertere udgangen af
første kvartal, med mindre der kommer en voldsom slutspurt.
Håber så bare ikke at det bliver "meget senere".

Kim Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-03-08 13:11

"Kim nielsen - 8230" <kn@plana.dk> crashed Echelon writing

> Jeg ville også godt vide om der er nogen der har fået VDSL endnu eller
> ved hvor langt TDC er i forberedelserne.

Talte med en TDC tekniker der arbejder med DSL teknologien, og han nævnte
det kun er et par håndfulde større centraler som har udstyret p.t.

> [...]
> ikke gøres med begrundelsen at "der er for langt til centralen" selvom
> et par af dem kun er få hundrede meter fra store centraler.

Hvordan er de få hundrede meter målt?

Jvf teknikeren egner VDSL sig kun op til ca. 1300 meter.

> [...]
> klar", (det er ikke til at få at vide hvornår bestemte centraler
> bliver klar - hvor langt der typisk må være til hvilken hastighed

Teknologien er nok ikke finpudset helt endnu, men den er der, bare ikke
overalt. TDC har jo osse kun frigivet én båndbredde som tvinger sig til
VDSL.

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-02-08 17:16

On Tue, 26 Feb 2008 20:00:47 +0100, Sørensen wrote:

> ØØhee burde det ikke kunne køre 50/5 op til 1000 meter fra centralen ??

Der er flere parametre end den rene afstand til centralen - f.eks.
kablets kvalitet.

/lars