Fullrate nede - totalt?
Fra : Frans Meyer

Dato : 16-02-08 12:17

Hej!

Er Fullrate nede - totalt?

Jeg ved fra fam. og venner at de er offline på Venterbro, Østerbro og
Hellerup - og www.fullrate.dk svare heller ikke...

vh
Frans

Fra : Kim Nielsen - 8230

Dato : 16-02-08 12:22

samme i århus
været nede hele morgenen

må være noget centralt hos dem der er gået ned

mvh
Kim Nielsen

Fra : Frans Meyer

Dato : 16-02-08 12:29

"Kim Nielsen - 8230" <kn@plana.dk> skrev i en meddelelse

> må være noget centralt hos dem der er gået ned

dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-08 13:51

On Sat, 16 Feb 2008 12:29:27 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

> dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....

Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

-A

Fra : Hauge

Dato : 16-02-08 13:50

Asbjorn Hojmark wrote:
> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

Det må man ikke sige, det er kun når det er lavprissupermarkeder og lign.,
det er "lovligt" at offentliggøre..

/Hauge

Fra : Frans Meyer

Dato : 16-02-08 14:06

> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

Er det nu helt sådan?

fx:

http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334

50048/5056 kbps. 599,- = 11,- pr, Mbps i DL.

http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php

20/1 Mbps 279,- = 13,95 pr. Mbps i DL.

begge ex. moms.

Ergo må jeg forvente oftere nedetid på TDC produktet - fordi det er
billigere....!?

Med alt muligt respekt for fullrate's produkt - så anser jeg TDC
infrastruktur for at være en klasse højre...

mvh
Frans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-08 14:14

On Sat, 16 Feb 2008 14:05:47 +0100, "Frans Meyer" <fm@_meyer.dk>
wrote:

>>> dvs. "single point of failure" - det er jo ret bekymrende.....

> Er det nu helt sådan?

I hele træskolængder, ja.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-08 14:19

wrote:

> http://erhverv.tdc.dk/publish.php?id=15334
>
> 50048/5056 kbps. 599,- = 11,- pr, Mbps i DL.
>
> http://www.fullrate.dk/produkter/prisliste_bredbaand.php
>
> 20/1 Mbps 279,- = 13,95 pr. Mbps i DL.

PS: Forbindelsen hos Fullrate er inkl. 'flatrate' telefoni, så det
giver ikke mening at omregne prisen i kr/Mbps.

-A

Fra : Frans Meyer

Dato : 16-02-08 14:26

> PS: Forbindelsen hos Fullrate er inkl. 'flatrate' telefoni, så det
> giver ikke mening at omregne prisen i kr/Mbps.

I træskolængder er det jo uden betydning....

Fra : Hauge

Dato : 16-02-08 14:29

Frans Meyer wrote:
> I træskolængder er det jo uden betydning....

Ja for det er åbenbart den måleenhed som FR bruger, og folk i træsko der
holder det kørende..

/Hauge

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-08 14:54

On Sat, 16 Feb 2008 14:28:59 +0100, "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk>
wrote:

> Ja for det er åbenbart den måleenhed som FR bruger, og folk i træsko
> der holder det kørende..

Så så! Der er jo ingen grund til at blive perfid.

-A

Fra : Hauge

Dato : 16-02-08 15:48

Asbjorn Hojmark wrote:
> Så så! Der er jo ingen grund til at blive perfid.

Undskyld, sandaler.

/Hauge

Fra : Frank Damgaard

Dato : 16-02-08 14:53

Asbjorn Hojmark skrev:

> Tja, men det er billigt. Man får hvad man betaler for, ikke ret meget.

Og det er vel også ok, internet+telefoni der virker det meste
af tiden, og mobiltelefonen som man har er jo også anvendeligsom
reserve for IP-telefonien.
Jeg syntes ikke det er merprisen værd for lidt større oppetid.

Sidst jeg havde så lang nedetid var sidste år da DONG/Nesa tabte
strømmen til den nordlige del af kommunen en hel aften...

Men fullrate har nogle punkter de bør ovrerveje at forbedre:

1) www.fullrate.dk fungerede indtil ca. 9:45 da min internet forsvandt
men telefoni døde allewrede ca. 9:00, og driftsinfo på www.fullrate.dk
virkede på det tidspunkt ikke, da sql serveren driftsinfo anvender
øjensynlig også befinder sig på det "strømløse" område
Så på www.fullrate.dk bør der være mulighed for at indlægge
seneste "driftsinfo" direkte i HTML/tekst på serveren. (KISS)

2) de to dns server som fullrate anvender står også hos fullrate, det betød
at selv internet over mobil ikke virkdede da telia's DNS server ikke kunne
få IP adresse på www.fullrate.dk
Fullrate burde overveje at lave en aftale om på ekstra DNS entry på
en DNS server ude byen.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-08 15:03

On Sat, 16 Feb 2008 14:53:10 +0100, Frank Damgaard
<frank_news@milpent.dk> wrote:

> Og det er vel også ok, internet+telefoni der virker det meste af
> tiden, og mobiltelefonen som man har er jo også anvendelig som
> reserve for IP-telefonien.

Jeg sagde ikke, at produktet er *for* billigt eller er Dårligt(TM).

Jeg gjorde blot opmærksom på, at der (også i dette tilfælde) er en
grad af sammenhæng mellem pris og kvalitet... hvilket vel ikke er
særlig overraskende.

-A
(Der selv er Fullrate-kunde)

Fra : ebbe

Dato : 17-02-08 19:20

> [...]
>
> Jeg gjorde blot opmærksom på, at der (også i dette tilfælde) er en
> grad af sammenhæng mellem pris og kvalitet... hvilket vel ikke er

hmm udfald af den slags er sjældne, også hos fullrate. Det er jo sjældent et
alle nødløsninger bliver testet samtidig. Lidt ligesom det er sjældent et
spof fiberkabel bliver gravet over hos tdc, men det sker (husker en
situation hvor al indgående telefoni til sygehuse på Sydsjælland blev
afbrudt pga en fibersprængning mellem Næstved og Køge)

Du kan ikke alene måle kvaliteten på, hvor stort et nedbrud er. Du må også
kigge på, hvor meget selskabet lærer af sine nedbrud. ('næste gang' svigter
nødstrømmen formentlig ikke - på alle stederne)

ebbe

NB jeg har det altså langt bedre - også mht service - hos fullrate end jeg
nogensinde har haft det hos tdc.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-02-08 15:19

On Sun, 17 Feb 2008 19:20:23 +0100, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
wrote:

> hmm udfald af den slags er sjældne, også hos fullrate. Det er jo sjældent
> et alle nødløsninger bliver testet samtidig.

Fullrate har placeret alle deres æg i én kurv, nemlig ét datacenter,
som de har lejet sig ind i til alt deres centrale udstyr. Det sted har
selvfølgelig redundant strøm, men det virkede altså ikke.

> ('næste gang' svigter nødstrømmen formentlig ikke - på alle stederne)

Det var ikke et 'uheld', at de var nede. De var nede, fordi de havde
truffet et (forhåbentligt bevidst) valg om, at det var Godt Nok(TM) at
have alt centralt udstyr placeret ét sted.

-A

Fra : Jørgen Dalgaard

Dato : 16-02-08 13:07

On Sat, 16 Feb 2008 12:21:52 +0100, "Kim Nielsen - 8230" <kn@plana.dk>
wrote:

>samme i århus
>været nede hele morgenen
>
>må være noget centralt hos dem der er gået ned
>
>mvh
>Kim Nielsen

Så er jeg på igen - Århus S...

Mvh. Jørgen

Fra : Hauge

Dato : 16-02-08 12:29

Frans Meyer wrote:
> Er Fullrate nede - totalt?

De har vel ikke råd til at betale strømmen, så de holder vel lukket i
weekenderne. Men ok, de er jo også billige, så gør det noget?

/Hauge

Fra : Kristian Borghus Nie~

Dato : 16-02-08 12:36

"Frans Meyer" <fm@_meyer.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Er Fullrate nede - totalt?
>
> Jeg ved fra fam. og venner at de er offline på Venterbro, Østerbro og
> [...]

Hej

Hørsketten(et datacenter) har mistet strømmen. Derfor er der ingen
forbindelse(heller ikke her i Holstebro og Silkeborg).

Der arbejdes nok på problemet.

/Kristian

Fra : thomas.skydt@gmail.c~

Dato : 16-02-08 05:10

On 16 Feb., 12:35, "Kristian Borghus Nielsen" <krist...@cyber4all.com>
wrote:

> [...]
>
> Hørsketten(et datacenter) har mistet strømmen. Derfor er der ingen
> forbindelse(heller ikke her i Holstebro og Silkeborg).

Ok Fullrate har været nede i slagelse siden kl 10.00 har også talt med
en fra nørrebro hvis linie også er død!
Kunne være rart med sms ang. problemet som de normalt gør. Men har
intet hørt var ved at flippe helt ud efter 2timers fejl søgning.

/Thomas

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-02-08 13:42

> [...]
> Kunne være rart med sms ang. problemet som de normalt gør. Men har
> intet hørt var ved at flippe helt ud efter 2timers fejl søgning.

SMS er sendt - men det tager tid at sende så mange SMS'er.

--
Mvh. Jesper

Fra : Frans Meyer

Dato : 16-02-08 13:49

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> skrev i en meddelelse

> SMS er sendt - men det tager tid at sende så mange SMS'er.

Kom først da strømmen var tilbage.... - så SMS systemet var vel på samme
location?

Virker som om alle æg er lagt i een kurv.... = "single point of failure"

mvh
Frans

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-02-08 13:54

On Sat, 16 Feb 2008 12:35:51 +0100, "Kristian Borghus Nielsen"
<kristian@cyber4all.com> wrote:

> Hørsketten (et datacenter) har mistet strømmen.

Hvad mener du helt præcist med det?

Der er masser af udstyr på Hørskætten (hos GC), der *ikke* har været
nede, så at sige, at 'Hørskætten har mistet strømmen' er noget sludder

-A

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-02-08 13:40

> Der er masser af udstyr på Hørskætten (hos GC), der *ikke* har været
> nede, så at sige, at 'Hørskætten har mistet strømmen' er noget sludder

Jeg lader mig fortælle, at "kun" Hal 3 var berørt af strømafbrydelsen.

--
Mvh. Jesper