Skærme
Fijala 3554
Reparation af Acer AL1716s?
Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-02-08 10:38

Jeg kom vist lige til at give min gamle Acer-skærm en forkert opløsning
og nu starter den op med hvid skærm og ind imellem lidt sjove farver der
blinker rundt omkring.

Kan det betale sig at reparere?

--
Niels

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-02-08 10:46

"Niels P Sønderskov" <kig.i@vejviseren.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kom vist lige til at give min gamle Acer-skærm en forkert opløsning og
> nu starter den op med hvid skærm og ind imellem lidt sjove farver der
> blinker rundt omkring.

Har du mulighed for at starte op i fejlsikret tilstand og derigennem skifte
opløsning?

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-02-08 11:56

Per Nielsen skrev:

> Har du mulighed for at starte op i fejlsikret tilstand og derigennem skifte
> opløsning?

Nej, det er skærmen der er fejl på. Har haft den tilsluttet en anden PC
med samme resultat. Jeg troede ogoså først selv at det var grafikkortet
den var gal med, men desværre.

Jeg har i mellemtiden snakket med Acer og det viser sig at der stadig er
garanti på den. Spørgsmålet er så om de accepterer fejlen under
garantien og reparerer. Ellers sender de den bare tilbage og opkræver €50

--
Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-02-08 01:49

Jeg har det selv på samme måde, og ser det ske hele tiden: Der stilles
et spørgsmål, og en eller anden, der måske ikke engang har læst
spørgsmålet ordentligt skriver noget mere eller mindre ubrugeligt.
Derefter sker der ingenting. Andre læsere af gruppen går ud fra at
spørgeren har fået svar.

Selv forsøger jeg at svare på hvad der bliver spurgt om - og kun hvis
jeg har et svar. Det er egentlig meget simpelt, og nemmere for folk der
ved noget at finde de ubesvarede spørgsmål.

I et tilfælde som dette bliver jeg formentlig nødt til at stille det
samme spørgsmål igen, hvis jeg vil have et svar, og det er jo ikke så
smart. Vel?

--
Niels

Fra : jama

Dato : 27-02-08 06:17

> [...]
> Jeg kom vist lige til at give min gamle Acer-skærm en forkert opløsning og
> nu starter den op med hvid skærm og ind imellem lidt sjove farver der

Hvis du gav skærmen en forkert opløsning, så starter man op i F8 og VGA så
kan skærmen føres tilbage til normal opløsning. Du skriver reparere, hvorfor
det, forkert opløsning kan da ikke få skærmen til at gå istykker? Her er Jeg
ikke med.
Mvh.Jama

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-02-08 09:23

jama skrev:
> [...]
> det, forkert opløsning kan da ikke få skærmen til at gå istykker? Her er Jeg

Det kan så være et tilfælde at den faktisk gik i stykker på det
tidspunkt, men som jeg skriver, kan den ikke engang vise tekst før
Windows-start.

Derfor er spørgsmålet stadig om det kan betale sig at reparere?

--
Niels

Fra : jama

Dato : 27-02-08 16:16

> [...]
> men som jeg skriver, kan den ikke engang vise tekst før Windows-start.
>
> Derfor er spørgsmålet stadig om det kan betale sig at reparere?

For ikke så længe siden var der en, der også skulle ha ny skærm(find tråden
6 uger siden ca.). Her blev det forslået, at købe den enten i EBay eller
brugt i den News Gruppe, der handler m. brugt EDB vare, der var også en der
tilbød, at sætte den i, og her mener jeg den kunne komme ned til et par
tusin kr. ialt? Så hvad er din Bærbar værd? Du kan evt. spørge her i gruppen
efter den Person, der kunne lave Rep.hvis tråden er klippet væk siden jeg så
den, du må til Tasterne og/eller Google.
jama

Fra : jama

Dato : 27-02-08 16:20

"jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen efter den Person, der kunne lave Rep.hvis tråden er klippet væk
> siden jeg så den, du må til Tasterne og/eller Google.
nb.det var i bærbar gruppen jeg så tråden ang. ny/brugt skærm

Fra : jama

Dato : 27-02-08 16:30

> "jama" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> nb.det var i bærbar gruppen jeg så tråden ang. ny/brugt skærm

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har fundet tråden fra dengang, ang den skær der gik istykker.
22. januar 2008 23:40

Emnet var "Re: Smadret skærm på Dell Latitude!"

Hej!

-= JF =- wrote:
> Min egen mavefornemmelse siger "Køb en ny" - men vil alligevel være surt
> at skrotte en maskine som *måske* ellers er sund nok. Jeg har lidt svært
> ved at tro at der ikke er andre mere eller mindre skjulte skader efter så
> hårdt et slag!

Tja, det er primært harddisken der (også) kan have taget skade, men sådan en
kan
jo findes relativt billigt hvis det er...

> Skal man gå til Dell eller Servicegruppen for evt. skift af skærm?

Så bliver det dyyyyrt

Jeg kan evt. kaste et blik på den for dig. Har tidligere skiftet displays i
bærbare med godt resultat. Mail mig hvis du er interesseret, adressen er
gyldig :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
usenet1@mumbojumbo.dk

Håber du kan bruge det?
Mvh.Jama

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 25-03-08 16:52

Niels P Sønderskov skrev:
> Jeg kom vist lige til at give min gamle Acer-skærm en forkert opløsning
> og nu starter den op med hvid skærm og ind imellem lidt sjove farver der
> blinker rundt omkring.

Det viste sig at der var et halvt års garanti endnu, så Acer sendte
skærmen til reparation i Tyskland, hvor de åbenbart ikke kunne / ville
stille noget op. Jeg fik en ny i stedet. Fin - omend lidt langsom - service.

--
Niels