Parameternavne til stored procedures.
Fra : Leif Neland

Dato : 20-02-08 13:39

Fut: dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Når jeg nu i vbscript har en stored procedure (eller hvad det nu er, jeg
laver )

set oOrdreCmd=Server.CreateObject("ADODB.command")
oOrdreCmd.ActiveConnection = Conn

with oOrdreCmd
..CommandText = "select ... from ... where produktid=?"
..CommandType = adCmdText
..parameters.Append .CreateParameter("id",adInteger,adParamInput)
..prepared = true
end with

Senere i scriptet bruger jeg så

oOrdreCmd.parameters(0).value=rs("id")

Er der ikke en mere overskuelig, og mere fejlsikker metode at angive hvilken
parameter, man udfylder?

oOrdreCmd.parameter("id")= ... er da mere læselig end
oOrdreCmd.parameter(0)= ...

For hvad ellers er den første parameter af CreateParameter til?
w3schools.com skriver bare "Optional. The name of the Parameter object."

Leif

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-02-08 19:21

"Leif Neland" wrote

> [...]
> hvilken
> parameter, man udfylder?
>
> oOrdreCmd.parameter("id")= ... er da mere læselig end

Du kan bruge begge former
Den ordinale værdi er den bedste

Du kan evt bruge enum i stedet

Public Enum OrderFields
ID = 0
End Enum

oOrdreCmd.parameter(OrderFields.ID) =

(Jeg har ikke chekket det syntaksmæssige ...)

- Peter