Importere Excel ark til tabel i SQL DB?
Fra : p

Dato : 19-02-08 20:52

Hej

Jeg har et Excel regneark, med to kolonner, en med postnr, og en med
bynavne.
Hvordan får jeg det importeret over i min SQL database?
Jeg bruger MS SQL server.

Vh

Peter

Fra : Jan Bachman

Dato : 19-02-08 22:17

On Tue, 19 Feb 2008 20:52:05 +0100, "p" <nogen@mikrosoft.kom> wrote:

>Jeg har et Excel regneark, med to kolonner, en med postnr, og en med
>bynavne.
>Hvordan får jeg det importeret over i min SQL database?
>Jeg bruger MS SQL server.

En løsning vil være at tilknytte din tabel via Access og så bare
copy-paste indholdet. Dvs. markere de to kolonner i Excel. Ctrl-C.
Åbne tabellen i Access. Ctrl-V.

/Jan

Fra : NewsGroups

Dato : 20-02-08 07:38

"p" <nogen@mikrosoft.kom> skrev i en meddelelse
> [...]
> bynavne.
> Hvordan får jeg det importeret over i min SQL database?

Har ikke arbejdet med MSsql - men lidt med myssql og der har jeg brugt at
konv. xcel til csv og så imp.

per

Fra : Jesper

Dato : 27-02-08 23:51

Hvis du har MS SQL standard eller enterprise edition 2005, kan du gøre det
direkte i "Management Studio" med "Import data"