Ny nyhedsserver?
Fra : Annette

Dato : 11-02-08 18:27

Jeg påtænker at få flyttet mit ADSL over til Vestnet.dk, men de har ikke
egen nyhedsserver, kun POP3 og smtp.
Hvordan kan jeg så bruge disse uundværlige nyhedsgrupper?
Kan man så på en eller anden måde få en nyhedsserver et andet sted fra?

Annette

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-08 18:26

Annette skriver:

> [...]
> Hvordan kan jeg så bruge disse uundværlige nyhedsgrupper?
> Kan man så på en eller anden måde få en nyhedsserver et andet sted fra?

Enten bruge en gratis (dotsrc.org) eller købe sig til andgang på andre
servere hos diverse newsudbydere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Peter Knutsen

Dato : 11-02-08 23:18

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Enten bruge en gratis (dotsrc.org) eller købe sig til andgang på andre
> servere hos diverse newsudbydere.

Ud fra hvad jeg har hørt, så er der diverse "professionelle" og ret dyre
Usenet-udbydere, hvis kunder primært går efter det binære, og så er det
Berlins Freie Universität (eller hvordan det nu staves) der er
væsentligt billigere, og som ikke har binært.

Jeg brugte en overgang Berlin-serveren, indtil de gik over til at kræve
betaling; så vendte jeg tilbage til Cybercitys binær-frie server (de har
vistnok stadig 2, en uden binært der kører nogenlunde godt, og en med
binæret som jeg aldrig har prøvet).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-02-08 18:28

Annette skrev:

>Hvordan kan jeg så bruge disse uundværlige nyhedsgrupper?

Du kan bruge http://dotsrc.org/usenet/ , du skal bare registrere dig,
hvilket står på siden hvordan det gøres

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Annette

Dato : 11-02-08 21:31

> Du kan bruge http://dotsrc.org/usenet/ , du skal bare registrere dig,
> hvilket står på siden hvordan det gøres

Og ovenstående fungerer fuldt ud lige så godt som fra en udbyders newsserver
eller hvad?

Annette

Fra : Carl Drud

Dato : 11-02-08 21:36

"Annette" <lauses11@yahoo.dk> writes:

> Og ovenstående fungerer fuldt ud lige så godt som fra en udbyders newsserver
> eller hvad?

Ja, dog hvis du abonnere på udenlandske grupper kan du formodentlig ikke
finde dem på dotsrc.org.

"dotsrc.org runs a Usenet newsserver with public access to local, danish,
and some international newsgroups"

--
Carl

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 11-02-08 21:37

On Mon, 11 Feb 2008 21:30:49 +0100, Annette wrote:

> Og ovenstående fungerer fuldt ud lige så godt som fra en udbyders newsserver
> eller hvad?

Jeps - men den har ikke binære grupper.

Den kører også intern usenet server for Aalborg Universitet (de har
doneret serveren) så den får formodentlig ligeså meget fokus som mange
udbyderes servere.

Jeg har selv brugt den gennem mange år og har ikke noget at klage over.

--
JÅH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-08 22:14

Jens Åge Holm skriver:

> Jeps - men den har ikke binære grupper.

Hun er TDC kunde, så der er ikke megen forskel

> Den kører også intern usenet server for Aalborg Universitet (de har
> doneret serveren) så den får formodentlig ligeså meget fokus som mange
> udbyderes servere.

Så vidt jeg ved har den ikke noget med AUC at gøre længere, men jeg kan
da tage fejl....

> Jeg har selv brugt den gennem mange år og har ikke noget at klage over.

De lider af en del spam som TDC er bedre til at filtrere fra.

Fra : Annette

Dato : 12-02-08 08:46

Tak for hjælpen allesammen.

Annette

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 12-02-08 22:36

Det står lige her http://www.dotsrc.org/usenet/

> De lider af en del spam som TDC er bedre til at filtrere fra.

Hmm - jeg tror at jeg har indbygget spamfilter i hovedet så jeg har ikke
tænkt videre over det - måske også fordi det er mange år siden at jeg har
brugt en anden news server og ikke har tænkt på at det var værre end andre
steder.

--
JÅH

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-02-08 23:17

Jens Åge Holm skriver:

> Det står lige her http://www.dotsrc.org/usenet/

Okay - tak

> [...]
> brugt en anden news server og ikke har tænkt på at det var værre end andre

I min tid hos Sonofisk brugte jeg den en del. Jeg har stadigvæk signup
til den og henter en gang i mellem lidt. Det er ved at være et stykke
tid siden sidst, så det kan da være at det er blevet bedre.

Fra : Annette

Dato : 11-02-08 21:34

> Du kan bruge http://dotsrc.org/usenet/ , du skal bare registrere dig,
> hvilket står på siden hvordan det gøres

Og denne fungerer fuldt ud ligeså godt som enhver udbyders nyhedsserver?

Annette