[MySQL] count
Fra : Søren

Dato : 07-02-08 14:05

Jeg har en kunde tabel, som bl. a. indeholder en række forskellige
markeds værdier. Jeg ønsker at tælle markeds værdierne op som lige netop
har værdien 1. Jeg forestiller mig følgende forespørgsel:

SELECT count(marked)
FROM kunder
WHERE marked=1;

Jeg har set i min litteratur og søgt på nettet men er stadig lidt
usikker på om min forespørgsel er rigtig.

Søren

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-02-08 14:14

Søren skrev:
> [...]
> WHERE marked=1;
>
> Jeg har set i min litteratur og søgt på nettet men er stadig lidt
> usikker på om min forespørgsel er rigtig.

Har du prøvet