Kollegier Skive
Fra : Ralph

Dato : 03-02-08 17:36

Nogle der kender til forholdene på de seks kollegier i Skive?

Vi var en rundtur idag og een ting undrede mig, de tre nyeste havde alle
tomme værelser, de tre nedslidte havde, såvidt vi kunne se, ingen ledige.

Priserne svingede kun et par hundrede.

Der er fælleskontor for dem alle, og datteren vil helst bo på eet bestemt,
men de to andre nye er også på hendes prioriteringsliste.

--
Ralph

Fra : Per Rønne

Dato : 03-02-08 18:29

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Der er fælleskontor for dem alle, og datteren vil helst bo på eet bestemt,
> men de to andre nye er også på hendes prioriteringsliste.

Er de nye i brutalt elementbyggeri, mens de gamle er mere traditionelt
bygget?

Eller har de gamle bare et mere fasttønret kollegieliv?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ralph

Dato : 03-02-08 18:35

> Er de nye i brutalt elementbyggeri, mens de gamle er mere traditionelt
> bygget?

Nej, det er pæne nye murstenshuse, favoritten fem seks store huse sammen
omkring et fælleshus, de to andre nye placeret imellem alm. boliger i
svingende størrelse, de "gamle" lå sammen om hver sin store parkeringsplads

> Eller har de gamle bare et mere fasttønret kollegieliv?

Ja det kunne være en forklaring, man kræver vel lidt naboomsorg når man
flytter hjemmefra første gange (hun har dog været på efterskole.)

--
Ralph