Hvor stammer telefonnummer fra?
Fra : Kert Rats

Dato : 24-01-08 01:40

Jeg har fået et opkald fra 47 92 46 **

* angiver selvfølgelig skjulte cifre. Kan nogen her i gruppen hjælpe mig
med, hvorfra nummeret stammer?

Glæder mig meget til at høre fra jer.

Venligst

Kert Rats

Fra : Frank Damgaard

Dato : 24-01-08 07:31

Kert Rats skrev:
> Jeg har fået et opkald fra 47 92 46 **

er/var det ikke frederiskværk/hundested centraler?
( i følge tilfældige opslag i min gamle lokaltelefonbog for Nordkysten & omegn)

jeg kan dog ikke finde en liste med nummerserier til TDC's centraler :(

> * angiver selvfølgelig skjulte cifre. Kan nogen her i gruppen hjælpe mig
> med, hvorfra nummeret stammer?
>
> Glæder mig meget til at høre fra jer.

ellers kan man jo prøve:

http://www.itst.dk/nummerforhold-og-domaener/nummerforhold/nummerplanen-1

og

http://www.itst.dk/nummerforhold-og-domaener/nummerforhold/nummerlister-1

Download regneark.

på serier står : "Fortrinsvis telefoni/ISDN / Mainly telephony/ISDN"

Regnearket viser også at nummerserien oprindelig har været anskaffet af TDC
men med nummerportering kan nummeret jo være blevet flyttet videre.

Se også på ændringslisten til "8-cifrede abonnementsnumre"

lidt mere info kan findes på:
http://voipbloggen.dk/de-danske-nummerserier-er-blevet-opdateret/

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 24-01-08 12:53

Hvis det ikke er flyttet rundt i landet !
3370 Melby
--
ad
http://www.shibumi.org/eoti.htm

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-01-08 22:17

Hej

"Awul Dasfilshabeda" <awul.dasfilshab...@gmail.com> wrote:

>Hvis det ikke er flyttet rundt i landet !
>3370 Melby

Og centralen hedder: Hald

Altså under forudsætning at nummeret ikke er flyttet rundt i landet...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Kert Rats

Dato : 25-01-08 09:44

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> Hej

> Og centralen hedder: Hald
>
> Altså under forudsætning at nummeret ikke er flyttet rundt i landet...

Tusind tak til jer alle for svarene.
Det er som altid en fornøjelse at besøge denne gode gruppe.

Venligst

Kert Rats