Beocom 4 vs. Beocom 6000?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 19-01-08 16:00

Hej,

hvis i skulle anskaffe jer en brugt udgave af en af disse to modeller,
hvilken ville i så vælge - og hvorfor?
Det er til min far. Jeg har selv en 6000'er, men kender intet til Beocom 4.
Hvordan er kvaliteten i forhold til? Ert lyden lige så god? Han har ikke
behov for mere end en telefon.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jean

Dato : 19-01-08 17:07

Jakob Griffel skrev:
> [...]
> Det er til min far. Jeg har selv en 6000'er, men kender intet til Beocom
> 4. Hvordan er kvaliteten i forhold til? Ert lyden lige så god? Han har

Lyden synes jeg er den samme.
Fordelen ved 6000:
- Rarere at holde ved, man taber den ikke så nemt
- Flere håndsæt til samme base (ligegyldigt for din far)
- Prisen på batteriet (169 kr.), og man kan selv skifte det

Ulemper ved 400..
- Batteriskift kan vist kun gøres på værsksted og koster ca. 500 kr.

Prisen er så godt en tusse forskellig ved nykøb.

Mvh Jean.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-08 16:49

Jean skrev:

> Ulemper ved 400..

4'eren

> - Batteriskift kan vist kun gøres på værsksted

Ikke nødvendigvis - jeg har selv haft batterierne ude et par gange.

> og koster ca. 500 kr.

Hvad de koster ved jeg ikke, men 500 er en del...
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Jean

Dato : 20-01-08 19:00

Hans Paulin skrev:
> 4'eren

Jeg ved godt det hedder BeoCom4... sælger dem til dagli', så det var en
tanketorsk...

> Ikke nødvendigvis - jeg har selv haft batterierne ude et par gange.

Man kan vel gøre alt selv, hvis man ved hvordan.

> Hvad de koster ved jeg ikke, men 500 er en del...

Jeg har sendt en del til rep. for det samme via mit job...

Mvh Jean.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-01-08 20:57

Jean skrev:

> Jeg ved godt det hedder BeoCom4... sælger dem til dagli', så det var
> en tanketorsk...

> Man kan vel gøre alt selv, hvis man ved hvordan.

Jeg prøvede mig bare frem; du piller den farvede del af plasticen af med
neglene - tog lige tid for sjovs skyld - under 2 minutter (har en defekt
4'er liggende til at øve mig på - den blev efterladt på terassen i regnvejr
)

> Jeg har sendt en del til rep. for det samme via mit job...

Ja, dét lyder sansynligt - dét jeg tænkte på var batteriprisen

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-02-08 19:02

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er til min far. Jeg har selv en 6000'er, men kender intet til Beocom
> 4. Hvordan er kvaliteten i forhold til? Ert lyden lige så god? Han har

Beocom 4 ligger ikke godt i hånden, der samler sig støv og tordenfluer inde
på displayet og der er ikke "ørefacon" venlig. Jeg har ingen erfaring med
Beocom 6000.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 02-02-08 00:08

Peter Jensen skrev:

> Beocom 4 ligger ikke godt i hånden, der samler sig støv og
> tordenfluer inde på displayet

Støv og fluer har vi nu ikke på vore.

> og der er ikke "ørefacon" venlig.

Til gengæld har vi headsets.

Fra : Jean

Dato : 03-02-08 16:32

Hans Paulin skrev:
> Støv og fluer har vi nu ikke på vore.

Heller ikke på vores på arbejde, og de er efterhånden over 5 år gamle.

/ Jean.