Beocom 4 - forbindelser
Fra : JJensen

Dato : 05-12-07 23:48

Fra basen af en Beocom 4 er der en ledning med et RJ stik,
med farverne rød, grøn, hvid, sort. Nogen der ved hvad farver der er til
telefonstikket, og hvad der er til strømforsyningen.

MVH

Fra : Blip

Dato : 07-12-07 09:50

On 5 Dec., 23:48, "JJensen" <jjensenm...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> med farverne rød, grøn, hvid, sort. Nogen der ved hvad farver der er til
> telefonstikket, og hvad der er til strømforsyningen.

De 2 midterste **plejer** at være til telefonienlinien, mens de 2
yderste på RJ-stikket er til strømmen.
Årsagen er at de 2 midterste som standard bruges til telefoni, så var
det mere sikker at bruge de yderste til strømforsyningen, da de ikke
normalt anvendes på en telefon.
På RJ-stikket er det så Strøm-Tlf-Tlf-Strøm (Kan ikke huske hvor plus
ligger hvad strømmen angår)

Jeg ved ikke hvilket spænding, der skal bruges for at drive telefonen,
men flere andre B&O teleoner bruger 9 VDC.
Skulle man følge farverne, er rød/grøn til telefoni og sort/hvid kunne
så blive strøm.

/Voblip

Fra : Snakee

Dato : 08-12-07 04:10

JJensen skrev:
> Fra basen af en Beocom 4 er der en ledning med et RJ stik,
> med farverne rød, grøn, hvid, sort. Nogen der ved hvad farver der er til
> telefonstikket, og hvad der er til strømforsyningen.

Tag et multimeter og sæt det til at måle modstand. Prøv så at måle alle
ledningsmuligheder igennem parvis så begge målepinde kommer til at røre
alle 4 farver igennem hele forløbet.

Når du finder et par hvor der er modstand i har du fundet ledningerne
til strømmen. De to andre er til telefonforbindselsen.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare