Fastnet telefon der kan vidrestilling
Fra : Jacob Pristed

Dato : 22-11-07 14:55

Hej
Jeg mangler en telefon, Boks ol. der kan vidrestille samtalen til et andet
nummer?
Det skal ikke være udbyderen, men telefonen/boksen!!

Hvilken en kan det?

VH Jacob Pristed

Fra : N

Dato : 23-11-07 00:53

> Jeg mangler en telefon, Boks ol. der kan vidrestille samtalen til et andet
> nummer?
> Det skal ikke være udbyderen, men telefonen/boksen!!

Hm, hvordan har du tænkt dig det skal lade sig gøre. Når kaldet når din
telefon, så er linien jo optaget og derfor kan "boksen" jo ikke kalde op på
linien til det nummer du vil viderestille til.

For at lave dette stunt, (med "boks") skal du minimum have 2 linier, feks.
een isdn2 linie eller 2 pstn linier.

Men har du det, så fandtes sådan en fætter engang for længe siden. Faktisk
har Kirk lavet et apparat der kunne dette (igen med forudsætning at du har 2
linier/numre at gøre godt med).

Men spørg mig ikke hvor du støver sådan en fætter op henne i dag.

Personligt ville jeg nok nøjes med alm. viderestilling på offentlig central.

Fra : Frank Damgaard

Dato : 23-11-07 09:54

Jacob Pristed skrev:
> [...]
> nummer?
> Det skal ikke være udbyderen, men telefonen/boksen!!

Det bliver nok svært, som det andet svar i denne tråd antyder.

Jeg mener dog at nogle Fritzbox har haft visse muligheder
for viderestil, men næsten alle i forbindelse med IP-telefoni
og fastnet telefoni.
jeg mener også at man for en hel del år siden i tyskland kunne
købe nogle små telefonomstillingsanlæg som havde noget viderestilling
men det var ofte i forbindelse med ISDN eller evt. i forbindelse
med at man havde 2 analoge telefonlinier.
Jeg har dog ikke set annoncer for disse apparater i lang tid.

Med SIP telefoni findes måske en udbyder der kan via "SIP-boxen"
prøv at se en gammel tråd om dette
https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/id=1677

eller virksomhedsløsninger f.eks. hosted PBX:
http://www.v2tel.dk/Default.aspx?ID=879

PS. og så er det måske mere dk.teknik.telefoni.ip hvis det
drejer som om SIP løsninger.