Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fed hyre!!
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 31-01-08 17:32

Ingen fradrag og en træk% på 43

25800 kr. før skat

10700 efter skat.

Gir det nogen mening?

Skal lige siges at jeg havde 4200 i nat/weekend tillæg. Af disse 4200 kr
betalt jeg 4300 kr i skat!!!!!!!!!

Rune

Fra : K_N

Dato : 31-01-08 18:00

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote in message
> [...]
>
> 10700 efter skat.
>
> Gir det nogen mening?
>
> Skal lige siges at jeg havde 4200 i nat/weekend tillæg. Af disse 4200 kr

Tror ikke helt du kan læse din lønseddel - man trækker nok ikke særskilt
skat af dit tillæg - og slet ikke med mere end tillægets pålydende.

Knud

Fra : Michael

Dato : 31-01-08 19:51

> [...]
>
> 10700 efter skat.
>
> Gir det nogen mening?
>
> Skal lige siges at jeg havde 4200 i nat/weekend tillæg. Af disse 4200 kr

og så glemmer du lige 8% bruttoskat (arbejdsmarkedsbidrag hvis man er
socialkammerat). Og hvad med egenbetaling til pensionsordning hvis du har en
sådan?

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-08 22:46

Michael skrev den 31-01-2008 19:51:

> og så glemmer du lige 8% bruttoskat

hvor kommer AM-bidraget ind henne i Runes opstilling?

har du en eller anden politisk agenda, jamen så kan jeg berolige dig, at
AM-bidraget er igang med at blive kaldt noget andet. I hvert fald, så
vidt jeg ved.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Michael

Dato : 01-02-08 00:12

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
>
> har du en eller anden politisk agenda, jamen så kan jeg berolige dig, at
> AM-bidraget er igang med at blive kaldt noget andet. I hvert fald, så

Ja det er jo netop det der er sagen. AM-bidraget kommer IKKE ind i Runes
opstilling. 43% er trækprocenten, men derudover betaler alle jo 8% i
AM-bidrag.

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-02-08 00:20

Michael skrev den 01-02-2008 00:11:

> Ja det er jo netop det der er sagen. AM-bidraget kommer IKKE ind i Runes
> opstilling. 43% er trækprocenten, men derudover betaler alle jo 8% i
> AM-bidrag.

Og AM-bidraget er indregnet i de 43% i trækprocent.

Tjek selv i forbindelse med din egen forskudopgørelse!

og selv hvis du skal lægge dem oven i, så giver det stadig ingen mening
at tale om 51% i Skat

Rune får udbetalt 10700 efter skat af 25800 kr. før skat
Hvilket er ca. 41% af beløbet før skat dvs. der er trukket ca. 59% før
beløbet kom til udbetaling.

Lad mig gætte: Regning - særlig procentregning - har aldrig været din
store styrke?

Fra : David T. Metz

Dato : 01-02-08 09:48

Carsten Riis wrote:

> Og AM-bidraget er indregnet i de 43% i trækprocent.
>
> Tjek selv i forbindelse med din egen forskudopgørelse!

Hoost! Prøv lige at gøre det med din egen. AM-bidrag trækkes særskilt
fordi det er en bruttoskat (bortset fra på overførselsindkomst). Den har
derfor intet med trækprocent at gøre.

> og selv hvis du skal lægge dem oven i, så giver det stadig ingen mening
> at tale om 51% i Skat

Korrekt. Hvis trækprocenten er 43 og fradraget 0 ser det således ud:
0,08+(1-0,08)*0,43=0,08+0,92*0,43=0,08+0,3956= 47,56 % i samlet kildeskat.

Men i øvrigt: Michael skrev ikke noget om 51 % - så lad være at skyde
ham det i skoene.

David

Fra : alexbo

Dato : 31-01-08 20:37

"Rune Vestergaard" skrev

> [...]
> 10700 efter skat.
> Gir det nogen mening?
> Skal lige siges at jeg havde 4200 i nat/weekend tillæg. Af disse 4200 kr

Ud over at dine tal slet ikke passer sammen, så har jeg lige set i TV at
SKAT har sendt forkerte skattekort ud, noget med at nogle arbejdsgivere har
fået et bikort, og de er uden fradrag.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-08 22:41

alexbo skrev den 31-01-2008 20:36:
> [...]
> SKAT har sendt forkerte skattekort ud, noget med at nogle arbejdsgivere har

Eller også har arbejdsgiverne bare forespurgt de forkerte kort via
eIndkomst.

fx er der - jf. pressen - blevet forespurgt hovedkort på medarbejdere
som ikke længere er i den enkelte virksomheden. Og når ét hovedkort er
blevet "afleveret" til en arbejdsgiver, så bliver yderligere
"afleveringer" blokeret.
Det giver jo også en vis fejlmængde! Men er det Skat's problem, at
arbejdsgiverne forespørger på hovedkort på medarbejdere som ikke længere
er i virksomhederne?

Fra : alexbo

Dato : 31-01-08 22:54

"Carsten Riis" skrev

> Men er det Skat's problem, at
> arbejdsgiverne forespørger på hovedkort på medarbejdere som ikke længere
> er i virksomhederne?

Det har jeg ingen kommentar til, jeg var ikke ude i et politisk ærinde, jeg
ville bare fortælle Rune om fejlmuligheden.

mvh
Alex Christensen

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-01-08 23:00

> [...]
> Det giver jo også en vis fejlmængde! Men er det Skat's problem, at
> arbejdsgiverne forespørger på hovedkort på medarbejdere som ikke længere

Ja, det er det faktisk. Man kan nemlig ikke vælge hvem man får ind - har
SKAT registreret person A til virksomhed B, så får virksomhed B altså
skatteoplysningerne uanset om han er ansat eller ej og uanset om
virksomheden ønsker det eller ej. SKAT's system er ikke specielt
kundevenligt, men det fungerer for 80% af os.

Mvh Maria

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-08 23:56

Maria Frederiksen skrev den 31-01-2008 23:00:

> [...]
> SKAT registreret person A til virksomhed B, så får virksomhed B altså
> skatteoplysningerne uanset om han er ansat eller ej og uanset om

------------------
Hvem skal bruge hovedkortet?

I forbindelse med indførelsen af eIndkomst er det den, som udbetaler
løn, der skal rekvirere skattekortet hos SKAT. Om det skal være et
hovedkort eller et bikort, du skal rekvirere, bestemmes imidlertid af
den ansatte - som hidtil

Det er normalt hovedarbejdsgiveren, der bruger hovedkortet. Det er
derfor yderst vigtigt, at du kun rekvirerer hovedkort, når du som
arbejdsgiver har en positiv tilkendegivelse fra den ansatte eller en
viden om, at der skal bruges et hovedkort ved skatteberegningen. I
modsat fald vil hovedkortet ofte havne i de forkerte hænder, hvorved
hovedarbejdsgiveren uforvarende kommer til at benytte bikortet ved
skatteberegning, da kun én arbejdsgiver kan have hovedkortet.
Forebyggelse af problemer

For at de arbejdsgivere, der reelt skal bruge et hovedkort, også har
uhindret adgang til det, vil vi derfor understrege vigtigheden af, at

* du - ved rekvisitioner af eSkattekort - kun overfører oplysninger
fra ajourførte medarbejderkartoteker til eIndkomst
* du kun indsender ansættelsesoplysninger, herunder
skattekortrekvisitioner, ved oprettelse af ansættelsesforhold, og når
der er ændringer til ansættelsesoplysningerne - i modsat fald kan du let
komme til at genrekvirere et hovedkort, du faktisk ikke skal bruge, idet
en ansat måske har fået ny hovedarbejdsgiver eller er fratrådt
* du holder dit evt. lønservicebureau ajour med ansættelsesforhold,
herunder skattekorttype

Efterlever du ikke disse spilleregler, betyder det, at
hovedkortoplysninger bliver givet rundt til arbejdsgivere, der rent
faktisk ikke har brug for oplysningen (og heller ikke har ret til den) -
og at bikortoplysninger bruges, hvor der reelt skulle have været brugt
hovedkort.
------------------
fra: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1733586

fundet i løbet af ganske få museklik på www.skat.dk

så gu' er det oplyst!

> SKAT's system er ikke specielt
> kundevenligt, men det fungerer for 80% af os.

så man skal indrette systemet efter de 20% som er besværlige.....og
dermed skal alle behandles lige dårligt?
Mon du er socialdemokrat?

Jeg er glad for, at SKAT ikke retter sig efter din tankegang og vil gøre
det så let som muligt for 8 ud af 10 skatteydere. og de sidste 2
tja, de kommer nok også til at betale den skat de skal.

Fra : joke

Dato : 01-02-08 15:43

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det så let som muligt for 8 ud af 10 skatteydere. og de sidste 2 tja, de
> kommer nok også til at betale den skat de skal.

Også kan det jo lige tilføjes at hvis man gider læse sin forskedsopgørelse
står der faktisk noget meget interesant på den nemlig

oplysninger er sendt til følgende arbejdsgiver xxxxxx
og så et eller andet med hvis det ikke er ens nuværende arbejdsgiver skal
man selv aflevere sit skattekort til denne.

hilsen

Johnny

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 01-02-08 21:38

> [...]
> og så et eller andet med hvis det ikke er ens nuværende arbejdsgiver skal
> man selv aflevere sit skattekort til denne.

Problemet hos os var at det stod til korrekt arbejdsgiver set fra min
forskudsopgørelse, men ikke fra arbejdsgiverens side. Arbejdsgiveren fik
ikke skattekortet, fordi det var leveret til et andet firma.

En anden mulighed er jo at skattekortet er korrekt nok sendt til korrekte
arbejdsgiver, men at man når at skifte job. Så har man bøvlet igen.

Når nu SKAT vil være fikse, så burde de være det ordentligt.

Mvh Maria

Fra : joke

Dato : 01-02-08 23:23

> En anden mulighed er jo at skattekortet er korrekt nok sendt til korrekte
> arbejdsgiver, men at man når at skifte job. Så har man bøvlet igen.

Det er jo så ikke skats problem at man vælger at skifte job, og eneste måde
et kunne løses på var at alle arbejdsgivere havde lov at trække oplysninger
på en person, og det vil jeg sige nej tak til for det rager lige godt ikke
alle virksomheder i danmark hvad jeg har i fradrag og trækprocent.

Hilsen

Johnny

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-02-08 16:06

> [...]
> oplysninger på en person, og det vil jeg sige nej tak til for det rager
> lige godt ikke alle virksomheder i danmark hvad jeg har i fradrag og

Det er jo en fuldstændig ligegyldig oplysning - jeg er da mere bekymret for
alle vores helbredsoplysninger, som gud og hvermand har ret til at se.

Mvh Maria

Fra : joke

Dato : 02-02-08 17:06

> Det er jo en fuldstændig ligegyldig oplysning - jeg er da mere bekymret
> for alle vores helbredsoplysninger, som gud og hvermand har ret til at se.

rager bestemt ikke min nabo hvad jeg har i fradrag og trækprocent.

hilsen

Johnny

Fra : Bo

Dato : 31-01-08 13:33

On 31 Jan., 18:32, "Rune Vestergaard" <ru...@REMOVErunev.dk> wrote:
> [...]
>
> 10700 efter skat.
>
> Gir det nogen mening?
>
> Skal lige siges at jeg havde 4200 i nat/weekend tillæg. Af disse 4200 kr

Hvad rager din personlige indkomst og skat os andre - er du utilfreds
- udvandre til udlandet, som jeg har gjort
Er der noget du synes er "forkert" ret henvendelse til SKAT, istedet
for at lufte dine tal her.
vh Bo

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 02-02-08 12:47

"Bo" <solfranz47@gmail.com> wrote in message
> [...]

- udvandre til udlandet, som jeg har gjort
Er der noget du synes er "forkert" ret henvendelse til SKAT, istedet

Tror bare du skal blande dig uden om med den holdning!

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-08 22:38

Rune Vestergaard skrev den 31-01-2008 17:32:
> Ingen fradrag og en træk% på 43
>
> 25800 kr. før skat
>
> 10700 efter skat.
>
> Gir det nogen mening?

Noget tyder på, at du er blevet trukket 60% i skat.

dvs. man har ikke set dit bikort.

Vis hele lønsedlen, så kan du få bedre tip til, hvordan den skal læses.

Hvis du vil have nogen af pengene retur, så kontakt Skat og få indregnet
dine nuværende tal ind i et nyt hovedkort.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 02-02-08 12:49

> [...]
>

> Hvis du vil have nogen af pengene retur, så kontakt Skat og få indregnet
> dine nuværende tal ind i et nyt hovedkort.

Har lige fået en mail om at halvdelen af de ansatte har fået trukket 60% ved
en fejl.

På min lønseddel ligner det dog at det kun er tillægget de har lavet fejl på
hos mig. Må snakke med personaleafdelingen mandag.

Mange tak for hjælpen.

Rune

Fra : alexbo

Dato : 02-02-08 13:22

"Rune Vestergaard" skrev

> På min lønseddel ligner det dog at det kun er tillægget de har lavet fejl
> på hos mig. Må snakke med personaleafdelingen mandag.

Det samme gør alle andre der har konstateret fejl, så i stedet for at rette
fejl, skal personalekontoret forklare hver enkelt hvad der er galt, det
tager nok hele dagen.
Så tirsdag kan de nok begynde fejlretningen.

mvh
Alex Christensen