Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
forskudsopgørelse
Fra : Filip

Dato : 29-01-08 22:29

Kan man rette i sin forskudsopgørelse på nettet, hvis man har sendt den ind
een gang tidligere?

Filip

Fra : Kasper

Dato : 29-01-08 22:38

"Filip" <filipravn@gmail.com> wrote in message
> Kan man rette i sin forskudsopgørelse på nettet, hvis man har sendt den
> ind een gang tidligere?

Det mindes jeg ja...

Kasper

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-01-08 23:01

Filip skrev den 29-01-2008 22:29:
> Kan man rette i sin forskudsopgørelse på nettet, hvis man har sendt den ind
> een gang tidligere?

Ja, du kan rette din forskudsopgørelse frem til 31. december.

Husk at oplyse hvad du har tjent af penge og betalt i skatter inden din
rettelse. På den måde bliver din forskudsopgørelse så præcis som muligt.

Et lille staldtip: Du kender i store træk dine forhold i starten af
året; Du kan fx affinde dig med den automatiske forskudsopgørelse i ca.
4-5 måneder i det nye år.
På det tidspunkt kan du bedre "forudse" hvad der sker resten af året.
Ret nu din forskudsopgørelse ind efter de forhold du har haft og hvad
du forventer resten af året.

Såfremt din "prognose" ændrer sig væsentligt fx jobskifte til
højere/lavere løn; stiftelse af ny gæld hhv. indfrielse af stor
gæld.....eller hvad det nu måtte være. Jamen, så ændrer du igen.

Hvis du ikke selv tør at rette din forskudsopgørelse, jamen så
indscan/affotografer de dokumenter mener er relevante...og send
dokumenterne ind via www.skat.dk/kontakt.
Du kan naturligvis også ringe ind eller køre til nærmeste skattecenter,
men så vær forberedt på ventetid.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bo

Dato : 29-01-08 15:35

On 30 Jan., 00:01, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til

SKAT har et værre rod i deres systemer, jeg ændrede mit skattekort og
et nyt 2008 blev lagt i min skattemappe 14.11.2007, samtidig påtrykt
Hovedkortet er sendt til en arbejdsgiver, hvilket var en lodret løgn.
Arbejdsgiveren havde slet ikke modtaget nr. 2 og det var i god tid.
Derfor måtte jeg selv sende arbejdsgiveren Hovedkortet i PDF-fil som
vedhæftet mail, hvortil arbejdsgiver skrev, du har det formeget betalt
skat tirsdag 29.01.2008.
vh Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-01-08 23:58

Bo skrev den 29-01-2008 23:35:

> SKAT har et værre rod i deres systemer,.....

og fordi der gik noget galt i din situation, så er der naturligvis
systemet som har rod.

Det kan naturligvis ikke et af de utal af andre fejlkilder som findes i
papirgangen fra afsendelse fra SKAT til når dit lønkontor har tastet
dine tal ind i lønsystemet.

> jeg ændrede mit skattekort og
> et nyt 2008 blev lagt i min skattemappe 14.11.2007, samtidig påtrykt
> Hovedkortet er sendt til en arbejdsgiver, hvilket var en lodret løgn.

har din arbejdsgiver flere adresser end det som er registreret i
cvr.-registret?

> Arbejdsgiveren havde slet ikke modtaget nr. 2 og det var i god tid.

Har han tilmeldt sig til eIndkomst?

> Derfor måtte jeg selv sende arbejdsgiveren Hovedkortet i PDF-fil som
> vedhæftet mail, hvortil arbejdsgiver skrev, du har det formeget betalt
> skat tirsdag 29.01.2008.

Det kan du så få udbetalt ved enten rette din forskud, hvor du indtaster
beløbet før Skat og det beløb du har betalt i Skat
eller ved at bede om en §55-udbetaling. (kildeskatteloven)

Fra : Bo

Dato : 29-01-08 23:41

On 30 Jan., 00:58, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
> dine tal ind i lønsystemet.

> har din arbejdsgiver flere adresser end det som er registreret i

Der er en Hovedadresse i anden by hvor alt lønudbetaling kommer fra og
hvor bogholderiet kører centralt.
Den er registreret i CVR også den adresse SKAT skrev at:
Hovedkortoplysningerne sendt til X , CVR/SE nummer X
Hovedfirmaet er tilmeldt alle de steder de skal, herunder E-Boks og E-
Indkomst
(SKAT sender ikke papir men elektronisk, som vi gør, vores lønseddel
ligger i E-boks, papir er afskaffet)
Flere filialafdelinger i hver sin by med hver sin afd.chef, derfor
korresponderer vi pr. intranet med hovedadressen, lønafd.
I gamle dage afleverede vi Hovedskattekort til afd.chef, der tastede
oplysninger ind i personale(løn) systemet. Det er stadig
afd.chef der taster ind at X er blevet ansat og skal have X-løn.

> Har han tilmeldt sig til eIndkomst?
JA
Jeg tror rigtig mange der først får løn 31.01.2008 ikke har fået deres
Skatterettelse, hvis de har lavet en sådan helt tilbage i november
2007

JA pengene kom i 2 omgange men igen (dobbeltarbejde for firmaet, hvor
alt papir er afskaffet og kører elektronisk)

> Det kan du så få udbetalt ved enten rette din forskud, hvor du indtaster
> beløbet før Skat og det beløb du har betalt i Skat
> eller ved at bede om en §55-udbetaling. (kildeskatteloven)

JEG skal ikke rette mere til, det blev gjort før den 14.11.2007. Jeg
ved udmærket godt at der kan foretages rettelser i indeværende
periode, men at
der skal gå så lang tid. Hovedarbejdsgiver har deadline for
lønrettelser, 18.01.2008 og jeg fik 1.penge 23.01.2008 , der er vist
ikke mange firmaer, der kan klare det så hurtigt og som tidligere
nævnt 2.penge 29.01.2008

> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til
>                                for varigt vægttab.

vh Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-01-08 22:49

Bo skrev den 30-01-2008 07:41:

> [...]
> lønrettelser, 18.01.2008 og jeg fik 1.penge 23.01.2008 , der er vist
> ikke mange firmaer, der kan klare det så hurtigt og som tidligere

Det vælger du selv, hvis du altså gerne vil låne dine penge til SKAT i
lidt over 1 år til 2% (skattefrit vel og mærke).

Fra : N/A

Dato : 30-01-08 22:49

Fra : N/A

Dato : 30-01-08 22:49