Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat - hvor meget skal jeg betale?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-01-08 10:01

Indkomstår 2007

Min personlige indkomst var sat til 300.000 kr
Jeg tjente 328.000 kr

Mine renteindtægter var sat til 0 - jeg tjente 40.000 kr

Resten af tallene passede.

Hvad skal jeg mon betale tilbage i skat? er det bare 28.000 + 40000 / 2 =
34.000 kr?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-01-08 12:37

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote in message
> [...]
>
> Resten af tallene passede.
>
> Hvad skal jeg mon betale tilbage i skat? er det bare 28.000 + 40000 / 2 =

Ikke helt.

Der mangler et par oplysninger for at kunne beregne din restkat præcis.
Derfor har jeg lavet nogle antagelser.

Den første antagelse er, at din arbejdsgiver ikke har indbetalt mere end
25.500 på en kapitalpension i årets løb. Dernæst antager jeg, at eventuelle
pensionsindbetalinger ikke er lagt til i de oplyste lønbeløb (300.000 og
328.000 kr.). Endvidere antager jeg, at du ikke ændret forskudsopgørelse i
årets løb. Endelig antager jeg, at du ikke indbetaler til fagforening og
A-kasse. Hvad medlemskab af folkekirken angår, antager jeg, at du er medlem.
Begge de to sidste forhold betyder faktisk en del, men for nemhedens skyld
regner jeg altså uden om dem.

Da jeg ved, at du bor i Skanderborg kommune, kender jeg skattesatser mv.

Da arbejdsgiveren indeholder A-skat af din faktiske løn og ikke blot den
forventede, har du dog betalt skat af en del af din merindtægt. Så vidt jeg
kan regne mig frem til, skal du indbetale 13.398 i restskat+AM-bidrag hvis
du er medlem af folkekirken. hvis du ikker er medlem af folkekirken stiger
det til 15.899.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 09-01-08 17:04

Christian R. Larsen wrote:
> "Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> wrote in message
[...]
> Ikke helt.

Men meget groft regnet er det vel nogenlunde & omtrentligt korrekt?
Sådan plus/minus en faktor 2?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 09-01-08 20:15

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Men meget groft regnet er det vel nogenlunde & omtrentligt korrekt? Sådan
> plus/minus en faktor 2?

Når det rigtige tal er ca. 15.000 og ovenstående regnemetode resulterer i
tallet 34.000 så synes jeg da personligt ikke, den er særlig velegnet. For
de fleste mennesker er der da en verden til forskel på de to beløb.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 14:19

"Christian R. Larsen" skrev

> Så vidt jeg kan regne mig frem til, skal du indbetale 13.398 i
> restskat+AM-bidrag hvis du er medlem af folkekirken. hvis du ikker er
> medlem af folkekirken stiger det til 15.899.

Stiger skatten, hvis man ikke er medlem af kirken?

Så skal jeg have mig meldt ind.

- Jensby

Fra : Bo

Dato : 15-01-08 11:53

On 15 Jan., 15:18, "Jan Bang Jensby" <jansnabelabang-jensby.dk> wrote:
> "Christian R. Larsen" skrev

> Stiger skatten, hvis man ikke er medlem af kirken?
>
> Så skal jeg have mig meldt ind.
>
> - Jensby

Hej Jan Bang Jensby har sikkert taget fejl - Ikke medlem af
folkekirken = giver lavere skat
medlem af folkekirken = du skal betale "kontingent" her mere i skat

Hvis du bor på ChristiansØ = Er du fritaget for kommuneskat og
Sundhedsbidrag, fordi ChristiansØ ejes af staten !

De fleste på Øen har en trækprocent på 6.

vh Bo

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-01-08 21:00

Bo skrev den 15-01-2008 19:53:

> Hvis du bor på ChristiansØ = Er du fritaget for kommuneskat og
> Sundhedsbidrag, fordi ChristiansØ ejes af staten !
>
> De fleste på Øen har en trækprocent på 6.

Kan du dokumentere det?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : N/A

Dato : 15-01-08 21:00

Fra : Bo

Dato : 15-01-08 15:02

On 15 Jan., 21:59, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> Kan du dokumentere det?
>
> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til
>                                for varigt vægttab.

JA - Gå ind på SKAT.dk -> TastSelv -> TastSelvBorger-> Beregn Skat
og Skattekort for 2008 -> Vælg kommune (ChristiansØ) ->

Her er
Resultat af skatteberegningen 2008 med de indtastede tal
Personoplysninger Skatteyder
Civilstand Enlig
Fødselsdato og -år 10.10.1945
Medlem af folkekirken Nej
Bopælskommune pr. 5-9-2007 Christiansø Kommune

Resultat
Mask. gyldigh.dato 366 01.01
Trækprocent 6
Månedsfradrag 3.416
14-dagsfradrag 1.576
Ugefradrag 788
Dagfradrag 112

Indkomst og fradrag
Efterløn, delpension og orlovsydelse 250.000
Personlig indkomst i alt 250.000
Skattepligtig indkomst 250.000

BEREGNEDE SKATTER
Bundskat 5,48 % 13.700,00
Skatteværdi bund. pers.fr. 2.246,80
Samlet skat 11.453,20

vh Bo

Fra : Bo

Dato : 09-01-08 10:34

On 9 Jan., 11:00, "Rune Vestergaard" <ru...@REMOVErunev.dk> wrote:
> [...]
>
> Resten af tallene passede.
>
> Hvad skal jeg mon betale tilbage i skat? er det bare 28.000 + 40000 / 2 =

Du kan gå ind på SKAT.dk og foretage beregning i TAST SELV, der
får du nøjagtigt at vide om resultater er restskat eller overskydende
skat.
i stedet for at stille spm her og folk skal gætte sig frem, venter du
til sidst i februar, kan du gå ind i din skattemappe og se alle
indberettede tal og så er
SELVANGIVELSEN for almindelige lønmodtagere blevet afskaffet, omkring
medio marts kan du i din skattemappe se din årsopgørelse !
Hvor svært kan det være

vh Bo

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 10-01-08 21:11

"Bo" <solfranz47@gmail.com> wrote in message
> [...]

SELVANGIVELSEN for almindelige lønmodtagere blevet afskaffet, omkring
medio marts kan du i din skattemappe se din årsopgørelse !

Det var mest bare for at have en ide om hvor meget jeg skal lægge til side
inden jeg går ud og drikker pengene op

Fra : alexbo

Dato : 09-01-08 21:36

"Rune Vestergaard" skrev

> [...]
> Resten af tallene passede.
> Hvad skal jeg mon betale tilbage i skat? er det bare 28.000 + 40000 / 2 =

Hvis du er lønmodtager så har din arbejdsgiver allerede trukket skat af de
28.000 kr., så det rammer ikke ret meget ved siden af.

Men de 40.000 kr rammes med fuld styrke, så jeg ville regne med ca. 24.000
kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-01-08 22:01

Rune Vestergaard skrev den 09-01-2008 10:00:
> [...]
>
> Resten af tallene passede.
>
> Hvad skal jeg mon betale tilbage i skat? er det bare 28.000 + 40000 / 2 =

ikke helt. men hvis du har lyst til at blive positiv overrasket,
jamen så regner du bare på den måde.