Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat - hvor meget skal jeg ha tilbage???
Fra : Peter Christensen

Dato : 08-01-08 18:24

Hej NG

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål til følgende:

Skat AM total
Forskud 172395 38000 210395
Indbetalt 2007 146226 33291 179517
For meget registeret 26169 4709 30878

Som i kan se har jeg ialt forskud registeret 30878 for meget. Hvor meget kan
jeg forvente at få retur af det beløb?? er det 30 % eller 100%

Derudover har jeg indbetalt 25000 på en privat ratepension der får jeg vel
15000 retur

Mvh
Peter

Fra : alexbo

Dato : 08-01-08 18:54

"Peter Christensen" skrev
> [...]

> Som i kan se har jeg ialt forskud registeret 30878 for meget. Hvor meget
> kan jeg forvente at få retur af det beløb?? er det 30 % eller 100%

Du får selvfølgelig ikke noget retur af noget du ikke har betalt.
Du var sat til at betale 210.395 men har kun betalt 179.517
Nu vil SKAT gerne vide hvornår du betaler resten.

Om du får skat retur eller skal efterbetale, afhænger ikke så meget af hvor
forkert forskudsregistreringen var, men hvordan den var forkert.

Find en hjemmeside hvor man kan beregne sin slutskat.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-01-08 20:29

Peter Christensen skrev den 08-01-2008 18:23:
> [...]
> jeg forvente at få retur af det beløb?? er det 30 % eller 100%
>
> Derudover har jeg indbetalt 25000 på en privat ratepension der får jeg vel

kan jeg forstå på din opstilling, at du på forskud skulle betale
210.395,- kroner, men at du kun har indbetalt 179.517 kroner?

Hvordan skal vi ud fra disse oplysninger kunne svare på om du har betalt
nok i skat?

Vi kender jo ikke dine forskuds-indkomster og -fradrag vs. dine
realiserede indkomster og ditto fradrag.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til