Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Forbrugslån
Fra : Anders

Dato : 22-12-07 05:07

Hej alle

Vi har skrevet en artikel om forbrugslån og lagt den på nettet. Det er
en artikel, hvor vi prøver at give læserne et ordentligt indblik i
hvor man kan finde et billigt forbrugslån, hvordan man sammenligner
med brug af ÅOP, og hvordan man bør forhandle prisen på et forbrugslån
ned med sin bank.

Vil du hjælpe os med feedback som kan gøre vores artikel endnu bedre,
takker vi mange gange!

Om forbrugslån: http://puine.dk/forbrugslan-find-de-billige-forbrugslan-47/

Mvh Anders

Fra : Michael

Dato : 23-12-07 01:19

"Anders" <saugstrup@gmail.com> wrote in message
[...]

--------------------------

Her er et simpelt tip til billige forbrugslån: Hold jer væk fra dem alle
sammen. Voksne mennesker bør slet ikke have forbrugsgæld overhovedet. Spar
op til forbruget istedet. Jeres artikel linker til Fairrates, som er lukket
pga. misbrug af RKI-registrerede. En af jeres andre artikler fortæller, at
man sagtens kan låne selvom man er registreret i RKI, hvilket er latterligt
at skrive, da lånevilkårene er horrible (renter på 25% eller mere).

Fra : Anders Majland

Dato : 02-01-08 17:22

> Voksne mennesker bør slet ikke have forbrugsgæld overhovedet. Spar op til
> forbruget istedet.

Bare en lille smule fordømmende, er vi ?

Det er f.eks de færeste bilister der sparer op til en bil istedet for at
låne pengene.

Fra : Anders

Dato : 23-12-07 02:20

Tak for responsen.
Mht Fairrates, så skal der selvsagt ikke linkes til deres forbrugslån,
hvis de er lukkede pga "misbrug af RKI-registrerede" Jeg kan dog ikke
umiddelbar finde dokumentation for den påstand. Kan du sende mig et
link?
Mht. din generelle betragtning om at forbrugslån er en dårlig ting og
opsparing er det rigtige, kan jeg kun være enig. Jeg er dog også af
den opfattelse, at folk selv må bestemme over deres liv, og at man
ikke kan gøre meget andet end at oplyse. Derfor oplyser vi om hvad man
kan køre for ikke at blive snydt, hvis man _har_ besluttet sig for at
låne til forbrug.
På samme måde med RKI lån, skriver vi ikke, at RKI lån er en god idé,
men advarer i mod dem. Samtidig skriver vi det som det er: At man
selvsagt godt kan låne selvom man er i RKI. Det kan i enkelte tilfælde
også være en fordel at gøre det, hvis formålet er det rigtige, nemlig
at komme ud af sin misligeholdte skyld til folk og i stedet få et lån
med en fornuftig og realistisk tilbagebetalingsplan, som vi beskriver.
Det korte af det lange er, at artiklerne ikke er skrevet som et påbud
mod forbrugslån og RKI lån - for det er nemlig ikke forbudt - de er
skrevet som oplysning og vejledning til de mennesker, som gerne vil
låne på denne måde, men som alligevel vil forsøge at gøre det på den
mindst skadelige måde.

Fra : Michael

Dato : 24-12-07 11:18

[...]

-------------------------------

Hvis du havde fulgt med på Fairrates de 6 mdr. sitet har levet ville du
vide, at der næsten udelukkende har været låneansøgninger fra
RKI-registrerede. Én enkelt havde misligholdt gæld på 500.000 hvilket
indlysende nok udelukker yderligere lånemuligheder. Fairrates selv påstår,
at de er ved at blive købt af en "international virksomhed", men det er
temmelig sikkert løgn, da Fairrates ingen aktiver har overhovedet. Personen
bag Fairrates har gjort ALT galt - den største fejl var at tillade
RKI-registrerede at lave låneansøgninger. Så godt som alle der har lånt
penge via Fairrates er stoppet med at betale af på gælden. Det er faktisk
temmelig rystende at se.

Principielt har du ret i, at det kan være en god idé at låne for at samle
sin dyre RKI-gæld, men du ved jo udmærket godt, at når man er registreret i
RKI så kan man ikke låne til under 20-25% i rente. Eneste undtagelse er hvis
man har fast ejendom med friværdi, men i såfald har man nok udnyttet denne
mulighed inden man kom så langt til at misligholde noget gæld og blive
RKI-registreret. Så derfor: RKI-registrerede skal ikke låne flere penge, men
koncentrere sig om at betale af på den eksisterende. Længere er den egentlig
ikke. Man kan IKKE låne sig ud af gældsproblemer i langt langt de fleste
tilfælde.

Fra : alexbo

Dato : 23-12-07 20:39

"Anders" skrev

>Hej alle
>Vi har skrevet en artikel om forbrugslån og lagt den på nettet.

Hej Skribenter.
Det første der stikker i øjnene er at I er anonyme,
Det næste er I tror dette er en reklamegruppe.

Så der er ingen særlig grund til at mene at indholdet af hjemmesiden skal
tages seriøst.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders

Dato : 24-12-07 01:51

Hej Alex, du tager fuldstændigt fejl mht anonymiteten. Vi er ikke
anonyme, hvilket du vil kune se af min emailadresse og af domænets
whois opslag. Tak for meldingen.

Fra : alexbo

Dato : 24-12-07 10:07

"Anders" skrev

>Hej Alex, du tager fuldstændigt fejl mht anonymiteten. Vi er ikke
>anonyme, hvilket du vil kune se af min emailadresse og af domænets
>whois opslag. Tak for meldingen.

Den har jeg så ikke fundet,
søger man på "whois" sker der intet, der er en "om os" side, der står ikke
andet end at en gruppe skribenter står bag siden.

Tilsyneladende er det admin. der har skrevet alle artiklerne, det er det jeg
kalder anonymitet.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo

Dato : 24-12-07 14:07

On 24 Dec., 10:51, Anders <saugst...@gmail.com> wrote:
> Hej Alex, du tager fuldstændigt fejl mht anonymiteten. Vi er ikke
> anonyme, hvilket du vil kune se af min emailadresse og af domænets
> whois opslag. Tak for meldingen.

Jeg støtter Alex Christensen 100% han er den mand i NG, der ved
mest !
Alt formange tror at de kan lave en hurtig forretning på dårlige
uddannede danskere indenfor økonomi, men vi der er næstkloge efter
Alexbo ved efterhånden mere end du tror. Jeg vil foreslå at du straks
lukker din butik, ellers skal jeg komme efter dig og anmelde dig, så
kan du få din fortjente fængselsstraf vh Bo