Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
½ skat
Fra : Filip

Dato : 03-12-07 12:38

Jeg får snart mulighed for at komme på ½ skat da jeg arbejder meget i
udlandet. Jeg hørte en fugl synge om at en ny regl siger at rejsedage hvor
man tager afsted og ankommer til DK også kan betragtes som "udedage". Er det
rigtigt?

Filip

Fra : urlex

Dato : 03-12-07 06:55

On 3 Dec., 13:38, "Filip" <filipr...@gmail.com> wrote:
> [...]
> man tager afsted og ankommer til DK også kan betragtes som "udedage". Er det

Jeg er "Begrænset skattepligtig" og beskattet efter
"Grænsegængerreglen" og hvis du går på SKAT.dk og henter flg.
blanketter
nr. 04.031 foruden 04.009 så bliver du meget klogere. Af den
indkomst jeg får fra Danmark, betaler jeg "fuld" skat
Du skulle også i SKAT.dk læse om hvordan du beskattes af udenlandsk
arbejdsgiver !
vh urlex

Fra : Filip

Dato : 03-12-07 15:36

> [...]
>indkomst jeg får fra Danmark, betaler jeg "fuld" skat
>Du skulle også i SKAT.dk læse om hvordan du beskattes af udenlandsk

Må vist hellere præsicere min situation. Jeg går efter LigningsLovens §33A.
Jeg arbejder i en dansk virksomhed, som sender mig til udlandet for at
arbejde.

Fra : urlex

Dato : 03-12-07 14:59

On 3 Dec., 16:36, "Filip" <filipr...@gmail.com> wrote:

> Må vist hellere præsicere min situation. Jeg går efter LigningsLovens §33A.
> Jeg arbejder i en dansk virksomhed, som sender mig til udlandet for at
> arbejde.

Har opholdet i arbejdslandet oversteget 183 dage indenfor 1 år ?
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=87662&chk=200447#pos
giver dig dit svar

vh urlex

Fra : Filip

Dato : 03-12-07 23:42

>Har opholdet i arbejdslandet oversteget 183 dage indenfor 1 år ?
>http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=87662&chk=200447#pos
>giver dig dit svar

Nej, det svarer ikke på mit spørgsmål - jeg kender godt til reglerne du
henviser til. Spørgsmålet er hvordan de 42 dage skal fortolkes. Altså tælles
rejsedage (altså dage hvor jeg har været i Danmark i fx. ½ døgn) med til de
42 dage her i riget eller ikke? Ja/Nej

Filip