Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Gebyrfri hævning af kontanter i udlandet?
Fra : Lars

Dato : 02-12-07 21:43

Hej!

Jeg vil ikke "kapre" tråden overfor omkring Eik banks overtagelse af
Skandiabanken. Men jeg har lige et spørgsmål som er relateret til Eik banks
nye forretningsbetingelser.

Er der andre banker, som tilbyder gebyrfri brug af VISA-kortet i udlandet?
Den fremragende service, som nu desværre forsvinder fra Skandiabanken/Eik
bank?

Jeg bruger mit VISA-kort meget i udlandet og det var den gebyrfri hævning,
som fik mig til at vælge Skandiabanken. Det sparer mig for et betragteligt
beløb hvert år.

Hvis andre banker tilbyder gratis hævning via VISA vil jeg bestemt overveje
et skifte. Rentesatsen og et evt. grundbeløb for VISA kortet er i den
forbindelse uden større betydning.

m.v.h Lars

Fra : urlex

Dato : 03-12-07 07:00

On 2 Dec., 22:42, "Lars" <a....@a.c.b> wrote:
> [...]
>
> Hvis andre banker tilbyder gratis hævning via VISA vil jeg bestemt overveje
> et skifte. Rentesatsen og et evt. grundbeløb for VISA kortet er i den

Jeg startede med Kommunernes Pensionskasse Banken der hed "Din Bank"
senere Skandiabanken og solgt til Sverige, nu solgt igen til Faröer
med navneforandring til Eik Bank. Jeg kan ikke finde nogen banker der
ikke beregner sig hævning med 1 pct min 30 kr. i udlandet, så fremover
kommer Eik-kunder til at betale, men får så Visa-Dankort gratis
årsgebyr.
vh urlex