Beskatning ved betting
Fra : iSteen

Dato : 27-11-07 08:33

Ved betting på aktier, fx. her: http://www.finansbet.com/lng_danish/public/index.shtml
- skal der betales skat af evt. gevindst?

Fra : KN

Dato : 27-11-07 17:30

"iSteen" <isteen@gmail.com> wrote in message
Ved betting på aktier, fx. her:
http://www.finansbet.com/lng_danish/public/index.shtml
- skal der betales skat af evt. gevindst?

Hvad er en gevindst?

Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-11-07 20:31

KN skrev den 27-11-2007 17:30:
> [...]
> Ved betting på aktier, fx. her:
> http://www.finansbet.com/lng_danish/public/index.shtml
> - skal der betales skat af evt. gevindst?

Hvad er en Knud

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ivar Hesselager

Dato : 28-11-07 00:49

Den 27.11.2007 kl. 17:30 skrev KN <kn.h@abc.dk>:

> [...]
> Ved betting på aktier, fx. her:
> http://www.finansbet.com/lng_danish/public/index.shtml
> - skal der betales skat af evt. gevindst?

En gevindst er noget man har gevunden.
Jeg vinder, jeg vandt, jeg har gevunden.
Er det så svært?
Ivar

Fra : KN

Dato : 28-11-07 07:12

"Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> wrote in message
news.t2g5skkn1c91w4@d3q5wk2j...
> Den 27.11.2007 kl. 17:30 skrev KN <kn.h@abc.dk>:
> >
> En gevindst er noget man har gevunden.
> Jeg vinder, jeg vandt, jeg har gevunden.
> Er det så svært?

Ja - ordet gevunden er også ukendt for mig.

Knud

Fra : Poul Christensen

Dato : 28-11-07 19:57

"KN" <kn.h@abc.dk> wrote in news:474d06ba$0$15876
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Ivar Hesselager" <ivar.hesselager@medie.dk> wrote in message
> news.t2g5skkn1c91w4@d3q5wk2j...

> Ja - ordet gevunden er også ukendt for mig.
>
> Knud

Det tror vi gerne.......

mvh Poul Christensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-11-07 20:30

iSteen skrev den 27-11-2007 16:33:
> Ved betting på aktier, fx. her: http://www.finansbet.com/lng_danish/public/index.shtml
> - skal der betales skat af evt. gevindst?

Alle indkomster er skattepligtige!

Som jeg kan gennemskue "produktet", så vædder man om aktiekurser.
Så det vel en form for gevinstbeskatning fx som Oddset.

Fortæl gerne mere om hvad du mener "betting" er for noget.

Fra : iSteen

Dato : 27-11-07 21:47

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Som jeg kan gennemskue "produktet", så vædder man om aktiekurser.
> Så det vel en form for gevinstbeskatning fx som Oddset.
>

> Fortæl gerne mere om hvad du mener "betting" er for noget.

Jeg har endnu ikke ofret penge på det, eller sat mig helt ind i
systemet, men det er en mindre risikabel måde at handle med aktier på.
Som du selv er inde på, så "vædder" man om pågældende aktie stiger eller
falder i værdi.

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-11-07 22:31

iSteen skrev den 27-11-2007 21:46:

> Jeg har endnu ikke ofret penge på det, eller sat mig helt ind i
> systemet, men det er en mindre risikabel måde at handle med aktier på.

Hvordan er det mindre risikabel?

Ved aktiehandel vinder man, når aktien går op i forhold til ens
købskurs; man taber, når aktien går ned i forhold til ens købskurs
Gevinster beskattes forholdsvis mildt, tab kan trækkes fra.

Ved aktiekurs-væddemål taber man, når man ikke får ret.
Gevinster beskattes, tab kan ikke trækkes fra.

> Som du selv er inde på, så "vædder" man om pågældende aktie stiger eller
> falder i værdi.

hmmmmm, når man har lyst til at vædde om stigning/fald i aktien.
Hvorfor så ikke gå hele skridtet og investere i aktierne som man tror på
stiger?
Såfremt man sælger med tab, så kan det trækkes fra de aktier man tjener på.

Ved væddemålet om aktiekursen taber man indsatsen, såfremt man ikke får ret.
Og den kan ikke trækkes fra eller gøre gavn som fx indsatser tabt til
Danske Spil.

Fra : Michael

Dato : 27-11-07 23:34

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
> ret.
> Og den kan ikke trækkes fra eller gøre gavn som fx indsatser tabt til

Helt enig med Carsten Riis - mere tåbeligt "produkt" skal man dog lede længe
efter. Ud over det Carsten nævner kan man jo også "risikere" at få udbytte
én gang om året hvilket også beskattes forholdsvis mildt.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-11-07 05:06

Michael wrote:
> Helt enig med Carsten Riis - mere tåbeligt "produkt" skal man dog lede længe
> efter. Ud over det Carsten nævner kan man jo også "risikere" at få udbytte
> én gang om året hvilket også beskattes forholdsvis mildt.

Hvor stor er "risikoen" for at få udbytte, hvis man ejer aktier i et firma?

Jeg gik engang rundt og troede at det var ren rutine at betale dividende
til aktionærerne hvert år, men jeg er efterhånden mindre og mindre
sikker på at det er sådan det er.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-11-07 20:48

Peter Knutsen skrev den 28-11-2007 05:05:

> [...]
>
> Jeg gik engang rundt og troede at det var ren rutine at betale dividende
> til aktionærerne hvert år, men jeg er efterhånden mindre og mindre

Tja, jeg har sidste år købt i sparinvest og havde glemt alt om
dividender mv......og vupti 1½ måned senere tikkede der lige 500 kroner
ind på kontoen.....jamen, det er fordi jeg har købt aktierne så dukker
der lige lidt penge op.

skøøøøøøøøøøøøøøøøøønt

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-11-07 22:30

Peter Knutsen skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg gik engang rundt og troede at det var ren rutine at betale
> dividende til aktionærerne hvert år, men jeg er efterhånden
> mindre og mindre sikker på at det er sådan det er.

Jo - men det er den mindste del af de penge, du kan tjene -
derudover kan du tjene en kursgevinst, hvis du køber til en lav
kurs og sælger dem til en høj kurs - men det kræver at man ved
lidt om det, så man køber de rigtige, der forventes at stige -
ellers kan man rende ind i at kursen falder i stedet - og så
mister man penge, hvis man sælger dem.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : iSteen

Dato : 28-11-07 11:22

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Hvordan er det mindre risikabel?

Fordi man kan satse meget mindre beløb, eller større...hvis man har lyst
til det

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-11-07 20:46

iSteen skrev den 28-11-2007 11:21:

> Fordi man kan satse meget mindre beløb, eller større...hvis man har lyst
> til det

Det ændrer ikke ved risikoen!

Kun indsatsen.

Fra : iSteen

Dato : 28-11-07 22:53

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Det ændrer ikke ved risikoen!
>
> Kun indsatsen.

Det er selvf. rigtigt, har man kun råd til at tabe mindre beløb, så
kaster man sig nok ikke ud i aktiehandel.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-11-07 07:57

iSteen> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:
> [...]

iSteen> Det er selvf. rigtigt, har man kun råd til at tabe mindre
iSteen> beløb, så kaster man sig nok ikke ud i aktiehandel.

Det er omvendt.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : iSteen

Dato : 29-11-07 11:21

Martin Jørgensen <megafedt@hotmail.com> wrote:

> iSteen> Det er selvf. rigtigt, har man kun råd til at tabe mindre
> iSteen> beløb, så kaster man sig nok ikke ud i aktiehandel.

> [...]

Okay, jeg har som sagt ikke prøvet det, det var bare en bekendt, der
brugte meget tid på det, der fik mig interesseret i det.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-11-07 23:26

iSteen wrote:
> Okay, jeg har som sagt ikke prøvet det, det var bare en bekendt, der
> brugte meget tid på det, der fik mig interesseret i det.

Pas lige på, at det ikke er noget pyramidekriminalitet han har gang i,
ham din bekendte.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-07 20:03

iSteen skrev den 28-11-2007 22:52:

> Det er selvf. rigtigt, har man kun råd til at tabe mindre beløb, så
> kaster man sig nok ikke ud i aktiehandel.

så skal man nok ikke undre sig over, at blive ved med at have et mindre
beløb.

Fra : iSteen

Dato : 30-11-07 10:31

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> så skal man nok ikke undre sig over, at blive ved med at have et mindre
> beløb.

Snakkede i øvrigt med en bankmand - i en helt anden forbindelse.
Han kunne berette, at det netop var samme system Bin Laden havde mistet
en stor del af sin formue på, i 2001.
Bin Laden havde jo /en fornemmelse/ af, at børserne verden over ville
falde, dér i 2001. Derfor havde han satset 30% af sin formue på netop
det. Da man senere fandt ud af at han havde satset på børsernes fald,
indefrøs man hans penge.

Desværre er han stadig en ret formuende lille frækkert

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-07 01:44

iSteen skrev den 30-11-2007 10:31:

> [...]
> falde, dér i 2001. Derfor havde han satset 30% af sin formue på netop
> det. Da man senere fandt ud af at han havde satset på børsernes fald,

LOL!

Den historie vil jeg dog gerne se lidt flere hårde beviser på
eksistensen af.

> Desværre er han stadig en ret formuende lille frækkert

Nu er det så måske ikke lige Bin Laden at du har lyst til at samligne
dig alt for meget med .....med hensyn til risikoprofil

Og har du de "formuer" han råder over?

Fra : iSteen

Dato : 01-12-07 13:30

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Nu er det så måske ikke lige Bin Laden at du har lyst til at samligne
> dig alt for meget med .....med hensyn til risikoprofil

Overhovedet ikke, derfor skrev jeg også, at jeg snakkede med en
bankmand...i en helt anden forbindelse, som fortalte førnævnte

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-12-07 13:35

iSteen skrev den 01-12-2007 13:29:

> Overhovedet ikke, derfor skrev jeg også, at jeg snakkede med en
> bankmand...i en helt anden forbindelse, som fortalte førnævnte

Men du er du fortaler for: betting på aktier

Fra : David T. Metz

Dato : 06-12-07 11:25

Carsten Riis wrote:

> Gevinster beskattes, tab kan ikke trækkes fra.

Jo de kan. Men kun i gevinster.

David

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-12-07 00:04

David T. Metz skrev den 06-12-2007 11:24:

> Jo de kan. Men kun i gevinster.

I betting på aktier?

Fra : David T. Metz

Dato : 07-12-07 10:02

Carsten Riis wrote:

> I betting på aktier?

Ja, i alt spil:
http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=103940&vID=201607&i=227#i103940

Citat: "Ved opgørelsen af den skattepligtige gevinst kan der foretages
fradrag for det dokumenterede indskud i det vindende spil.
Landsskatteretten har i en afgørelse om gevinster i totalitatorspil, der
på det tidspunkt var skattepligtige, tilladt fradrag ikke blot for det
gevinstgivende indskud, men også for de øvrige indskud, som kunne
dokumenteres i årets løb, jf. LSR 1973.116. Der må i sådanne tilfælde
stilles strenge krav til dokumentationen, der i det mindste skal under
bygges af et regelmæssigt regnskab over gevinster og indskud. Et
eventuelt tab kan ikke fratrækkes."

Ved "tab" i denne sammnhæng forstår jeg altså de "indskud" man har
gjort. Meningen er at hvis spillet samlet giver underskud så er det bare
ærgerligt. Jeg ved faktisk ikke helt hvordan praksis er, men det ser ud
som man opgår det efter kalenderår.

David

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-11-07 19:54

Carsten> iSteen skrev den 27-11-2007 16:33:
> [...]

Carsten> Alle indkomster er skattepligtige!

Carsten> Som jeg kan gennemskue "produktet", så vædder man om
Carsten> aktiekurser. Så det vel en form for gevinstbeskatning fx
Carsten> som Oddset.

Carsten> Fortæl gerne mere om hvad du mener "betting" er for
Carsten> noget.

Betting = for fjolser der ikke tør investere i aktier, når man burde
gøre det istedet for at forære mange af sine penge til firmaet bag. De
nærmere detaljer kender jeg ikke. Der er ihvertfald kun 1 klar vinder:
Bettingfirmaet bag.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Carsten Riis

Dato : 28-11-07 20:53

Martin Jørgensen skrev den 28-11-2007 19:53:

> [...]
> gøre det istedet for at forære mange af sine penge til firmaet bag. De
> nærmere detaljer kender jeg ikke. Der er ihvertfald kun 1 klar vinder:

såsåsåså

jeg vil da hellere høre mandens egen forklaring. Det kan jo være, at
han undervejs i sin forklaring vha sin egen logik kan indse, at
aktie-væddemål ikke fører noget godt med sig for andre end væddemålsfirmaet.