Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Fradrag for pension på forskudsopgørelsen
Fra : jimmi1311

Dato : 19-11-07 07:54

Hej Allesammen

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal skrive noget under punktet: Fradrag
for pensionsordn. med løbende udb. på min forskudsopgørelse.

Jeg har en pensionsordning gennem mit job, hvor virksomheden betaler
6,6 % og jeg selv betaler 3,3%.

Jeg er ikke helt sikker på om det er en rate- eller kapital pension,
hvis det giver nogen forskel.

Er der nogen der ved besked??

MVH
JImmi

Fra : KN

Dato : 19-11-07 18:11

"jimmi1311" <wolff13@gmail.com> wrote in message
[...]

En firmaordning skal du slet ikke skrive på - det sker automatisk på samme
vis som løn.

Knud

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-11-07 22:48

jimmi1311 skrev den 19-11-2007 15:53:
> [...]
> 6,6 % og jeg selv betaler 3,3%.
>
> Jeg er ikke helt sikker på om det er en rate- eller kapital pension,

Hvis det er en ordning via dit arbejde!
Så la' vær med at pille i tallene!

Du skal kun skrive noget om pensionsordnings-indbetalinger, når du har
har lavet en pensionsordning gennem dit pengeinstitut eller betaler
ekstra ind udover det din arbejdsgiver administrerer.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 20-11-07 08:55

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
> lavet en pensionsordning gennem dit pengeinstitut eller betaler ekstra ind
> udover det din arbejdsgiver administrerer.

Enig - men det kan være en god idé at checke, om der iindbetales på den mest
fordelagtige måde. Hvis du betaler topskat, skal du sikre dig, at der
indbetales på en ratepension.