Summasummarum afslut regnskab
Fra : Thomas VJ

Dato : 28-01-08 09:10

Hej,

Af en eller anden besynderlig grund er mit 2006 regnskab ikke afsluttet.
Mener bestemt jeg afsluttede regnskabet og på den måde fik oprettet 2007
regnskabet, men lad nu bare det ligge.
Når jeg nu vælger afslut regnskab vil Summasummarum oprette et nyt regnskab
for 2007, men dette eksisterer jo allerede.
Hvis jeg nu afslutter regnskabet og vælger det samme navn som mit 2007
regnskab, så får jeg en fejlmeddellelse om at regnskabet allerede
eksisterer...
2006 og 2007 regnskaberne blev lavet med den forrige Summasumma 2.x
enterprise version.
I slutningen af 2007 opgraderede jeg til Enterprise 3.x - kan være at det
var under denne opgradering at eller andet gik galt (?)

Nogen der har en god ide om hvad jeg skal gøre?

--
Mvh,
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-08 09:41

> [...]
> var under denne opgradering at eller andet gik galt (?)
> Nogen der har en god ide om hvad jeg skal gøre?

Hedder dit regnskab noget uden tal ? Hvis det gør så prøv at kalde det
"regnskabsnavn 2007", så burde det nye regnskab kommet til at hedde
"regnskabsnavn 2008"

Det har næppe noget med opgraderingen at gøre.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 www.alsit.dk

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-01-08 10:49

> Hedder dit regnskab noget uden tal ? Hvis det gør så prøv at kalde det
> "regnskabsnavn 2007", så burde det nye regnskab kommet til at hedde
> "regnskabsnavn 2008"

Det hedder "regnskabsnavn 2006" og jeg har allerede regnskab der hedder
"regnskabsnavn 2007" og "regnskabsnavn 2008"

--
Mvh,
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-08 17:26

"Thomas VJ" <forkert.adresse@nowhere.uni> skrev i en meddelelse

> Det hedder "regnskabsnavn 2006" og jeg har allerede regnskab der hedder
> "regnskabsnavn 2007" og "regnskabsnavn 2008"

Har jeg forstået det sådan at du inden afslutning af "...2007" allerede har
et som hedder "...2008" ?

/karsten

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-01-08 18:24

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse

> Har jeg forstået det sådan at du inden afslutning af "...2007" allerede
> har et som hedder "...2008" ?

Nej, ikke inden.
Da jeg afsluttede "... 2007" den 31.12.2007 blev "..2008" oprettet.
Samme procedure fra 2006 til 2007

En anden ting der undrer ved 2006 regnskabet er at når jeg kigger på
momsangivelsen for hele år 2006 så lister den kun
moms af varekøb i udlandet: kredit 74 og Købsmoms: debet: 73 og 0 (nul) i
resten af felterne.
Vælger jeg at vise momsangivelsen for 1. halvår er det de samme tal.
For 2. halvår er værdierne 0 (nul) over det hele.
Vælger jeg at vise momsangivelsen for hvert enkel måned, vises de med
korrekte værdier.

Momsangivelserne for 2005 og 2007 vises korrekt ligesom summasummarum også
gav mig korrekte momsangivelser tilbage i 2006.

--
Mvh,
ThomasVJ

"Det er sgu da en syg høne der har lagt det æg" ...

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-08 18:54

> Nej, ikke inden.
> Da jeg afsluttede "... 2007" den 31.12.2007 blev "..2008" oprettet.
> Samme procedure fra 2006 til 2007

Hmm, hvis der eksisterer et regnskab som ....2007 eller ....2008 når der
afsluttes fra ....2006 eller ....2007, så vil den fejle, med at der allerede
eksisterer et regnskab med samme navn ellers ikke

/k

Fra : Thomas VJ

Dato : 28-01-08 20:24

> [...]

> afsluttes fra ....2006 eller ....2007, så vil den fejle, med at der
> allerede eksisterer et regnskab med samme navn ellers ikke

Korrekt, men jeg oprettede 2007 regnskabet ved at afslutte 2006 regnskabet

Strange ... Jeg har stadig opgraderingen svagt mistænkt for at være skyld i
problemet.

Tak for dine input Karsten!

--
Mvh,