Køb af software over nettet - moms/told
Fra : Ukendt

Dato : 19-01-08 22:41

Hej.

Hvordan er det med told og moms, hvis jeg køber software eller
udviklingsværktøj (Delphi) over nettet.

Skal jeg regne med told og/eller moms oveni prisen?

Fra : alexbo

Dato : 19-01-08 23:43

"Vint" <vint> skrev

> Hvordan er det med told og moms, hvis jeg køber software eller
> udviklingsværktøj (Delphi) over nettet.
> Skal jeg regne med told og/eller moms oveni prisen?

Det er over nettet som i en butik, hvis den henvender sig til private skal
prisen incl. moms fremgå.
En butik til erhverv kan angive priser uden moms, så må du selv regne lidt.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-08 00:13

> [...]
> prisen incl. moms fremgå.
> En butik til erhverv kan angive priser uden moms, så må du selv regne

Hej Alex.

Jeg glemte selvfølgelig en vigtig og afgørende information.

"Netbutikken" er ikke dansk.
Link her:
http://store.digitalriver.com/DRHM/servlet/ControllerServlet?Action=DisplayCategoryProductListPage&SiteID=borlande&Locale=en_IE&Env=BASE&categoryID=656300

Fra : alexbo

Dato : 20-01-08 00:31

"Vint" <vint> skrev i

> "Netbutikken" er ikke dansk.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=300092&vId=201486&i=5#i300092

Ydelser.
Computerrogrammer og lignende, som du køber i lande uden for EU og
downloader fra nettet, er toldfrie. Der skal som hovedregel betales moms af
ydelsen. Forpligtigelsen påhviler den udenlandske leverandør.

Du skal ikke tage dig af at overskriften er for private, erhvervssiden
henviser til privatsiden.

Din side viser også +VAT men man kan ikke se hvilken VAT, det kommer nok
først når de ved hvor "varen" skal hen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-01-08 23:31

"Vint" <vint> wrote in message

> "Netbutikken" er ikke dansk.
> [...]

Så vidt jeg kan se, bliver der lagt 15% moms på, som du ikke kan få tilbage
fra SKAT herhjemme, da der næppe er tale om dansk moms. Derfor: Er det til
erhvervsbrug, så bestil softwaren hos en dansk / EU forhandler.

I stedet for 774 euro + 15% fandt jeg samme version til 724 euro + evt. moms
hos better-office i Tyskland.