bank/konto oplysninger
Fra : Ralph

Dato : 05-01-08 16:14

Jeg har købt noget i USA og skal overføre penge til sælger, hun har så sendt
mig mail med nedenstående:

To follow are the wire instructions:

Wire funds to:

Bankers bank
Madison, WI
ABA#123456789

For credit to:

Community Bank & Trust
fuld adresse
ABA#98765432
Account#876543

For futher and final credit to:

Sælgers navn
account# 3456789

Hvor skal jeg sende pengene hen?
--
Tak
Ralph

Fra : www.netink.dk / ww~

Dato : 05-01-08 16:57

du må bede om at få de internationede IBAN og SWIFT koder !

--

Lars Engelhardt
www.GPSdebat.dk

Fra : Ralph

Dato : 05-01-08 17:11

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> du må bede om at få de internationede IBAN og SWIFT koder !

Det var også min tanke, men jeg håbede at de der ABA numre måske kunne
bruges

--
Ralph

Fra : Allan Soerensen

Dato : 05-01-08 22:28

"www.netink.dk / www.PCalarm112.dk / www.GPSdebat.dk"
<infoFJERN@netinkFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> du må bede om at få de internationede IBAN og SWIFT koder !

IBAN er en entydig identifikation af en konto i et pengeinstitut i EU, så
det er ikke sikkert at en amerikansk sælger overhovedet har et IBAN nummer.
Derudover kan man stadig foretage en betaling uden at kende modtagerens IBAN
nummer, når man kender konto-nummer og bankens navn/adresse, men overførslen
er væsentlig dyrere.

Fra : Ralph

Dato : 05-01-08 22:59

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> nummer, når man kender konto-nummer og bankens navn/adresse, men
> overførslen er væsentlig dyrere.

Kan DU se hvilket kontonummer jeg skal overføre penge til udfra trådstart?

Omkostninger er lidt ligegyldige, vi snakker om en regning på over 30.000
kroner, jeg ville bare gerne vide HVORDAN jeg kan betale.

--
Tak
Ralph - som tager kontakt til sælger imorgen.

Fra : Holst

Dato : 05-01-08 23:19

Ralph wrote:

> Omkostninger er lidt ligegyldige, vi snakker om en regning på over 30.000
> kroner, jeg ville bare gerne vide HVORDAN jeg kan betale.

Gå ned i din bank på mandag og få en snak med dem. De har forstand på
sådant.

IBAN bruges stort set kun i EU og lignende steder, så du skal ikke
forvente, at en amerikansk bank har et IBAN. Men sådant burde din bank
vide noget om.

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 06-01-08 00:43

> [...]
>
> --
> Tak
> Ralph - som tager kontakt til sælger imorgen.

Har det været nævnt? Men har du modtaget varerne eller ydelsen? Eller er der
tale om forudbetaling? I så fald vil jeg anbefale, at du åbner en
uigenkaldelig remburs med frigørelse af beløbet, når et sæt nødvendige
dokumenter bl.a. bevisende varernes afsendelse. Din bank kan råde dig.
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (Piet Hein)

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-01-08 23:38

Denne har swiftkode TBBAUS33XXX ifølge www.swift.com

> Hvor skal jeg sende pengene hen?

Normalt vil swiftkode + kontonummer + modtagernavn være nok. Du kan evt.
skrive til banken (Bankers bank) først og sikre dig, at de har en kunde med
det navn og kontonummer inden du starter overførslen.

Det er lidt uklart, når sælger oplyser flere banker og kontonumre?

hilsen
Uffe Kousgaard

Fra : Ralph

Dato : 06-01-08 12:02

> Jeg har købt noget i USA og skal overføre penge til sælger, hun har så
> sendt mig mail med nedenstående:

Tak for alle svar, jeg kontakter egen bank imorgen.

--
Ralph

Fra : Jakob

Dato : 08-01-08 21:39

Bed om swiftkode eller routing number og giv disse oplysninger videre til
din bank

Fra : Ralph

Dato : 08-01-08 22:51

"Jakob" <Jakob@ingenting.nothing> skrev i en meddelelse
> Bed om swiftkode eller routing number og giv disse oplysninger videre til
> din bank

Jeg gik ned i banken, det koster sikkert kassen, men et 30-40 kroners-gebyr
for en regning på 49.599,95 kan ikke ikke hidse mig op, men jeg ville dog
gerne selv kunne - og slippe for 30 min. kørsel/venten.

--
Ralph

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-08 00:55

> [...]
> kroners-gebyr for en regning på 49.599,95 kan ikke ikke hidse mig op, men
> jeg ville dog gerne selv kunne - og slippe for 30 min. kørsel/venten.

Det var billigt. I min bank koster sådan en overførsel over 100 Kr. når der
ikke er tale om en overførsel med IBAN og SWIFT.
Hvis du en anden gang vil slippe for kørsel/ventetid, kan du bare sende en
fax til din bank. Det benyttede jeg selv for år tilbage, da jeg ikke havde
netbank.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 09-01-08 07:55

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Det var billigt. I min bank koster sådan en overførsel over 100 Kr. når
> der

Jeg tror ikke, Ralph kender det endelige beløb endnu. Selv betaler jeg 75
kr, når jeg ordner det via netbanken. Personlig betjening skal nok være en
del dyrere.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 08:42

> Jeg tror ikke, Ralph kender det endelige beløb endnu. Selv betaler jeg 75
> kr, når jeg ordner det via netbanken. Personlig betjening skal nok være en
> del dyrere.

Jeg får det for 40,- i banken og 30,- fra hjemmebanken, men mere hvis jeg
skal sikre mig at alle 50000,- kommer frem (der kunne jo være gebyrer i
modtagne bank)

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 www.alsit.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 09-01-08 09:31

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse

> Jeg får det for 40,- i banken

Også når der er tale om en overførsel uden IBAN?
I min bank er det væsentligt dyrer og deres forklaring er at der er meget
mere manuelt arbejde når de ikke kan anvende IBAN-systemet.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 17:10

> Også når der er tale om en overførsel uden IBAN?
> I min bank er det væsentligt dyrer og deres forklaring er at der er meget
> mere manuelt arbejde når de ikke kan anvende IBAN-systemet.

Tjaeh. jeg spurgte i banken. Hvad det kostede at sende 50000,- til usa.

/karsten