Opstartsudgifter, der først genererer indt~
Fra : Ukendt

Dato : 04-01-08 17:44

Hej.

Hvis jeg i en hobbyvirksomhed køber et program til 25.000 i dag, men grundet
det kun er en hobby først kan tjene penge på det om fx 3 år (muligvis) kan
jeg så stadig fratrække udgiften i skat/moms til den tid for jeg har jo ikke
nogen indtægter i år at fratrække det af? Programmet kan kun bruges 100%
erhvervsmæssigt og dermed ikke til privat brug.

Fra : Bo

Dato : 07-01-08 12:48

On 4 Jan., 18:44, "Vint" <vint> wrote:
> [...]
> nogen indtægter i år at fratrække det af? Programmet kan kun bruges 100%
> erhvervsmæssigt og dermed ikke til privat brug.

Det er der blevet spurgt om før. For at være 100% sikker - Send en
mail til SKAT.dk
Af de domme/afgørelser jeg har læst er SKAT modstandere af "hobby"-
virksomheder.
Hvis det er software og du kender til "uTorrent" søg på Google, der
er danske siter,
kan programmet downloades, hvilket er fuldt lovligt !
Selv er jeg igang med DEH-serien
vh Bo

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-08 15:27

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> mail til SKAT.dk
> Af de domme/afgørelser jeg har læst er SKAT modstandere af "hobby"-

Nah, de er vel ikke imod hobbyvirksomheder de er bare dobbeltmoralske.

De vil jo gerne have del af indtægten, men vil ikke dække en del af udgiften
i en hobbyvirksomhed.

Hvad er det, der er lovligt?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 08-01-08 15:37

"Vint" <vint> skrev i en meddelelse

> Nah, de er vel ikke imod hobbyvirksomheder de er bare dobbeltmoralske.

Nej, de (dvs. alle os skatteydere) vil bare ikke finansiere folks hobby. Der
skal være udsigt til at der også kommer en indtægt, eller er det ikke at
drive virksomhed.
Der er masser af eksempler på at f.eks. hønseavleren med 5 dværghøns, er
blevet underkendt når de har trukket udgifter til hønsefoder fra. Eller
hende der mener hun driver studeri, men ikke har haft nogen indtægter i
flere år (ud over opstaldning af sine egne heste).
Det er efter min mening ganske rimeligt og god moral.

> De vil jo gerne have del af indtægten, men vil ikke dække en del af
> udgiften i en hobbyvirksomhed.

Jo, hvis der er et overskud et overskud, hvor man kan trække udgiften fra.

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-08 16:01

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er efter min mening ganske rimeligt og god moral.

> Jo, hvis der er et overskud et overskud, hvor man kan trække udgiften fra.

I mit tilfælde.

Et dyrt program til måske kr. 20.000. Det er de eneste omkostninger jeg vil
få.

Det tager mig måske 3 år at udvikle et salgsbart program og indtægten kommer
derfor først om 3 (x) år.

Vil det så ikke sige, at de gerne vil have del i de indtægter til den tid,
men at jeg aldrig vil kunne få fradrag for min udgift.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 08-01-08 19:37

"Vint" <vint> wrote in message

> Vil det så ikke sige, at de gerne vil have del i de indtægter til den tid,
> men at jeg aldrig vil kunne få fradrag for min udgift.

Tag nu og ring til SKAT, som du blev opfordret til i første svar. Du kan
aldrig få noget tilfredsstillende svar på netop dit spørgsmål her. Og lad
for guds skyld være med at kalde det en hobbyvirksomhed.