Annoncehaj: European City Guide
Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 13-12-07 18:18

Hej.

Jeg har idag fået brev fra et firma der kalder sig European City Guide.
Man bliver bedt om at bekræfte sine oplysninger, underskrive og sende en
blanket retur i medfølgende svarkuvert.

Brevet, der er affattet på engelsk, er afsendt fra Flensborg og
returadressen er i Valencia Spanien.

Man bliver så optaget i et register, der publiceres på cd-rom og
Internettet. Fornøjelsen koster 987 Euro (!).
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 13-12-07 22:31

"Svend Erik Jensen" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Man bliver så optaget i et register, der publiceres på cd-rom og
> Internettet. Fornøjelsen koster 987 Euro (!).

ja, ved at gå ind på din hjemmeside og konstatere, med interesse, dine
meriter, endog som licenseret radioamatør - så burde du sa vide bedre:

ARKIVER DET DA LODRET
--
Karsten, OZ1GB En yndet form for polemik
består i det probate trick

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 14-12-07 00:17

"Karsten H. (7870)" <bito@karby.dk> wrote in message

> ja, ved at gå ind på din hjemmeside og konstatere, med interesse, dine
> meriter, endog som licenseret radioamatør - så burde du sa vide bedre:
>
> ARKIVER DET DA LODRET

Har du overhovedet læst "subject" for denne tråd?
Hvad tror du ordet "annoncehaj" betyder?

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 14-12-07 00:50

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

> Har du overhovedet læst "subject" for denne tråd?

Ja.

> Hvad tror du ordet "annoncehaj" betyder?

Ja. Men ellers er jeg da sikker på, at du vil fortælle mig det.
Karsten H. (7870)
Jeg søger med rette at lære noget mere.
Jeg søger det på en måde, så jeg kan det kapere. (mig selv)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-12-07 09:13

"Karsten H. (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> Ja.

> Ja. Men ellers er jeg da sikker på, at du vil fortælle mig det.

Har du slet ikke overvejet at formålet med Svend Eriks indlæg var at advarer
os andre her i gruppen om at der er en ny annoncehaj på spil?
Jeg syntes egentligt at din hånlige og råbende kommentar er uforskammet!

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 14-12-07 10:14

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Har du slet ikke overvejet at formålet med Svend Eriks indlæg var at
> advarer os andre her i gruppen om at der er en ny annoncehaj på spil?

Nej, åbenbart ikke, så meget desto mere at det netop var bekendtgjort i
pressen og i TV

> Jeg syntes egentligt at din hånlige og råbende kommentar er
> uforskammet!

Det var heller ikke meningen - kun at gå efter bolden og ikke manden.
"Råberiet" skulle tvært imod understrege advarslen mod anoncehajer etc.

I øvrigt - for morskabs skyld - er der en hjemmeside her:

http://www.vibrugerikke.dk/

der dog er møntet på telefonsælgere - igen inden, der kommer skriftlige
skrivelser om ordrebekræftelserog fakturaer osv.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-12-07 10:33

"Karsten H. (7870)" <bito@karby.dk> skrev i en meddelelse

> I øvrigt - for morskabs skyld - er der en hjemmeside her:
>
> http://www.vibrugerikke.dk/

Og her er en, der fortæller hvordan man skal forholde sig over for
annoncehajer http://www.annoncehajer.dk/
Er man så uheldig at være bleve fanget af en annoncehaj er her 3 forskellige
standardafslag, hvor man vælger det, der passer bedst på den situation man
er havnet i http://www.annoncehajer.dk/afslag.htm

Fra : Karsten H. \(7870\)

Dato : 14-12-07 11:43

> [...]
> Er man så uheldig at være bleve fanget af en annoncehaj er her 3
> forskellige standardafslag, hvor man vælger det, der passer bedst på

Til det kan jeg yderligere anbefale at sende mindst et af brevene - gerne
det første - anbefalet af evt. senere fogedret og/eller civilt søgsmål.