Moms ved ydelsesalg til udlandet
Fra : Maciej Katafiasz

Dato : 12-12-07 13:31

Hej alle,

mange tak for jeres hjælp med mit sidste spørgsmål. Nu har jeg et andet,
om moms. Da mit firma er moms-registeret, inkluderer jeg moms i priser på
fakturaer jeg udsteder. Men hvad sker der, når jeg sælger ydelser til
udlandet? Får jeg moms tilbage? Jeg kunne ikke finde for mange
oplysninger om moms ved udenlandssalg på Skattens hjemmeside.

Hilsen,
Maciej

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 14:05

> [...]
> udlandet? Får jeg moms tilbage? Jeg kunne ikke finde for mange
> oplysninger om moms ved udenlandssalg på Skattens hjemmeside.

Du skal påføre debitors VAT-nummer på faktura og så ikke indeholde moms.

--
mvh Karsten Madsen / Als IT
SummaSummarum 3 www.alsit.dk

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-12-07 15:53

"Karsten Madsen" <km hos alsit i danmark> skrev i en meddelelse

> Du skal påføre debitors VAT-nummer på faktura og så ikke indeholde moms.

Bemærk at der var tale om salg af "ydelser" og så er det ikke helt så
simpelt.

Skat har lavet helt hæfte om emnet
http://www.skat.dk/Vejledninger/Erhvervsserien/Enr_22_ver1_2.pdf
Prøv også at læs denne artikel
http://www.ey.com/GLOBAL/content.nsf/Denmark/art_moms_salg_af_ydelser_til_kunder_uden_for_EU_040305

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-07 17:03

> Bemærk at der var tale om salg af "ydelser" og så er det ikke helt så
> simpelt.

Mja, den smuttede igennem mit læsefilter

/karsten

Fra : René Andreasen

Dato : 19-02-08 14:20

>Mja, den smuttede igennem mit
>læsefilter
>
>/karsten

Det kommer an på hvor ydelsen finder sted, som hovedregel følger
momsen ydelsen:

1. Udfører du arbejdet i Danmark og sender regning til udlandet
= 25% dansk moms

2. Udfører du arbejdet i udlandet og sender regning til udlandet
= lokal moms (hvis du er momsregistreret og det skal du vist
være)

3. Udfører du arbejdet i Danmark og sender regning til Danmark =
25% dansk moms

Hvis du er i tvivl..altid fakturer dansk moms, modtageren skal
refundere den fra Danmark selv.

MVH

Rene
www.economicz.dk