Iværksætterrådgivning
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-07 18:07

Hvilke muligheder er der for at få rådgivning før man starter en
virksomhed? Er ting som hvordan man skal organisere sig når man er flere,
hvad man kan og må osv... I det hele taget hvordan man kommer igang.

Det er i Esbjerg kommune.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-07 18:52

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> virksomhed? Er ting som hvordan man skal organisere sig når man er flere,
> hvad man kan og må osv... I det hele taget hvordan man kommer igang.

Prøv her:
http://www.startvaekst.dk/forside/0/2/0/5

Der er også Amino hvor der sidder rigtig mange hjælpsomme mennesker
www.amino.dk

--
/HB

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 01-12-07 19:35

"HB" <hbOOsnabela.dk> wrote in

> Prøv her:
> http://www.startvaekst.dk/forside/0/2/0/5
>
> Der er også Amino hvor der sidder rigtig mange hjælpsomme mennesker
> www.amino.dk

Det kigger jeg på - tak for det :)

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-12-07 00:13

Henrik Stidsen skrev den 01-12-2007 18:07:
> [...]
> virksomhed? Er ting som hvordan man skal organisere sig når man er flere,
> hvad man kan og må osv... I det hele taget hvordan man kommer igang.

Google er din ven. Og nu hvor jeg har gjort arbejdet og iøvrigt er en
skideflink fyr så får du et links:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1613680&vID=0

http://www.startvaekst.dk/

http://www.100svar.dk/

http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/Oekonomi/KPMG_TemaSkat/OpstartAfVirksomhed/3_2ValgAfVirksomhedsform.aspx

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-12-07 00:43

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in
> Google er din ven. Og nu hvor jeg har gjort arbejdet og iøvrigt er en
> skideflink fyr så får du et links:

Uh du er glad for at kunne fyre den af, er du ik? ;)

> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1613680&vID=0

Det var måske ikke det værste - vi havde godt tænkt på bare at snakke med
SKAT om tingene.

> http://www.startvaekst.dk/

Nu er det ikke for at være utaknemmelig - men når nu HB har givet det
direkte link til den relevante underside, hvorfor tog du så ikke det hele
med? ;)

> http://www.100svar.dk/

Den får min browser til at gå ned?...

> http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/Oekonomi/KPMG_TemaS
> kat/OpstartAfVirksomhed/3_2ValgAfVirksomhedsform.aspx

Det var ikke meget rådgivning over det der...

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-12-07 01:03

Henrik Stidsen skrev den 02-12-2007 00:42:
> Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in
>
> Uh du er glad for at kunne fyre den af, er du ik? ;)

Ikke glad, men så frem til at se din reaktion og måske iværksætte en
læringsproces hos dig om ikke være så arrogant en anden god gang?

> Det var måske ikke det værste - vi havde godt tænkt på bare at snakke med
> SKAT om tingene.

Det er nok en rigtig god ide!
og når jeg mener nok en rigtig god ide, så mener jeg faktisk, at det
ville være dumt af dig ikke at tage imod fx servicebesøg

> Nu er det ikke for at være utaknemmelig - men når nu HB har givet det
> direkte link til den relevante underside, hvorfor tog du så ikke det hele
> med? ;)

fordi jeg ikke har læst HBs svar.
og nu når jeg har klikket på det link, så kommer jeg bare på forsiden.

Kender du udtrykket, at 90% af budskabet i en sætning ligger efter men'et?

Derudover så er det nok ikke kun valget af selskabsform som du bør
overveje, når du indgår i et økonomisk samarbejde med andre.

> Den får min browser til at gå ned?...

fungerer fint i både IE og Firefox hos mig.

> Det var ikke meget rådgivning over det der...

Hvad snakker du om?

knækkede linket eller hvad?
her er det korte link: kortlink.dk/virk/4h8e

hvad med, at du er lidt mere meddelsom i hvilken retning du ønsker
vejledning/rådgivning, så kunne det være, at du får bedre hjælp.
Eksempelvis: dit osv. hvad dækker det?

Er du klar over, hvor mange overvejelser du kan/bør gøre dig før du
springer ud i livet som selvstændig erhvervslidende?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 18-12-07 19:52

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virksomhed? Er ting som hvordan man skal organisere sig når man er flere,
> hvad man kan og må osv... I det hele taget hvordan man kommer igang.

Måske via Danfoss - http://www.liftoffmagazine.com/ ?? Det er jo næsten lige
ved siden af.

Materialet her (http://www.liftoffmagazine.com/index/Materiale) virker meget
mere praktisk end det som de offentlig sites leverer.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-12-07 20:20

"Frithiof Andreas Jensen"
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> wrote in

> Måske via Danfoss - http://www.liftoffmagazine.com/ ?? Det er jo
> næsten lige ved siden af.

Det er vist som man tager det om det er lige i nærheden ;)

> Materialet her (http://www.liftoffmagazine.com/index/Materiale) virker
> meget mere praktisk end det som de offentlig sites leverer.

Det ser spændende ud, tak for linket, det må der lige kigges på :)