hvordan er det med selvstændige og cykler?
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 27-11-07 22:48

Hej

Jeg er selvstændig og overvejer at købe en cykel som jeg kun ville bruge til firmakørsel, da jeg synes at den km pris jeg kan godt gøre, 40 øre pr. kilometer, er alt for lidt.

Nogen ting jeg skal være opmærksom på? Jeg har stadig min private cykel som jeg fortsat vil bruge, dog kun til træning, jeg forventer vel at jeg skal gemme bon'er fra rep. osv. af den private cykel således at jeg overfor skat kan sandsynliggøre at jeg ikke bruger firma cyklen privat?

JonB

Fra : NG

Dato : 28-11-07 06:53

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal gemme bon'er fra rep. osv. af den private cykel således at jeg
> overfor skat kan sandsynliggøre at jeg ikke bruger firma cyklen privat?

Du skulle tage at spørge T&S om du ikke kunne få et klistermærke til den -
så det fremgik at den udelukkende bruges til erhvervsmæssig transport

mvh
Per

Fra : alexbo

Dato : 28-11-07 10:01

"Jon Bendtsen" skrev

> [...]
> skal gemme bon'er fra rep. osv. af den private cykel således at jeg
> overfor skat kan sandsynliggøre at jeg ikke bruger firma cyklen privat?

Din bemærkning om træning på privatcyklen får mig til at gætte på at du vil
køre på arbejde på erhvervscyklen, i den anledning skal du være opmærksom på
at kørsel mellem hjem og arbejde er privatkørsel.

Men ellers ville jeg ikke spekulere mere på en cykel end på en støvsuger
eller trillebør, de kan alle købes erhvervsmæssigt og bruges privat.
Det er i småtingsafdelingen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 10:20

alexbo wrote:

> Din bemærkning om træning på privatcyklen får mig til at gætte på at du vil
> køre på arbejde på erhvervscyklen, i den anledning skal du være opmærksom på
> at kørsel mellem hjem og arbejde er privatkørsel.

Nu skriver han firmakørsel, og det forstår jeg mere som udbringning af
pakker eller lignende eller for at køre rundt til kundemøder.

> Men ellers ville jeg ikke spekulere mere på en cykel end på en støvsuger
> eller trillebør, de kan alle købes erhvervsmæssigt og bruges privat.
> Det er i småtingsafdelingen.

Helt enig.

Man kunne få cykelmekanikeren til at anføre cyklens stelnummer, når den
har været til reparation, for ligesom at dokumentere, at det er den
omtalte cykel, der har været under kyndig hånd.

Men ellers burde der ikke være noget problem ved det.

Fra : alexbo

Dato : 28-11-07 10:31

"Holst" skrev

> Nu skriver han firmakørsel, og det forstår jeg mere som udbringning af
> pakker eller lignende eller for at køre rundt til kundemøder.

Enig.
Det var "dog kun til træning", der fik mig til at skrive bemærkningen om
hjem-arbejde kørsel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-07 11:19

alexbo wrote:
> "Holst" skrev

> Enig.
> Det var "dog kun til træning", der fik mig til at skrive bemærkningen om
> hjem-arbejde kørsel.

Jamen så lad mig da fortælle lidt mere.
Virksomhedens adresse er min hjemme adresse. Når jeg ikke arbejder
hjemme fra så kører jeg ud til kunderne i centrum af Kbh, og passer
deres IT systemer.

Vil det stadig være privat kørsel?

JonB

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 12:24

Jon Bendtsen wrote:

> Virksomhedens adresse er min hjemme adresse. Når jeg ikke arbejder
> hjemme fra så kører jeg ud til kunderne i centrum af Kbh, og passer
> deres IT systemer.
>
> Vil det stadig være privat kørsel?

Nej. Kørte du i din private bil, kunne du trække 3,35 kr. pr. km ud af
dit firma til dig selv.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-07 12:36

Holst wrote:

> Nej. Kørte du i din private bil, kunne du trække 3,35 kr. pr. km ud af
> dit firma til dig selv.

Jep, men det gør jeg ikke. Det er jo ikke til at finde parkering
i det centrale københavn. Desuden er det ret få kilometer jeg kører,
så de der 40 ører pr. kilometer som jeg kan med en cykel er ingen ting.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 12:48

Jon Bendtsen wrote:

> Jep, men det gør jeg ikke. Det er jo ikke til at finde parkering
> i det centrale københavn. Desuden er det ret få kilometer jeg kører,
> så de der 40 ører pr. kilometer som jeg kan med en cykel er ingen ting.

Næh, men hvis man sammenligner med de 3,35 kr. for kørsel i privat bil,
så rækker de 40 øre da nok mindst lige så langt.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-11-07 13:20

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> Desuden er det ret få kilometer jeg kører,

Hvorfor så overhovedet købe en særskilt firmacykel? Den vil f.eks. ikke være
dækket af din private indboforsikring.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 13:22

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvorfor så overhovedet købe en særskilt firmacykel? Den vil f.eks. ikke
> være dækket af din private indboforsikring.

Den indgår vel også i hans erhvervsforsikring lige som alt andet relateret
virksomhedsudstyr/lager?

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 13:33

BJ wrote:

> Den indgår vel også i hans erhvervsforsikring lige som alt andet relateret
> virksomhedsudstyr/lager?

Hvor mange med et mindre firma har mon en erhvervsforsikring.

Jeg oversætter/læser korrektur på freelancebasis. Firmaet har helt
sikkert nogle værdier, primært computerudstyr og ordbøger. En tyv vil
dog næppe rende med alverdens af det. Det var derfor primært i
forbindelse med en eventuel brand, jeg forhørte mig hos
forsikringsselskaber om en dækning af dette.

Det var en helt ublu pris, de tilbød.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 13:35

KLIP

> Hvor mange med et mindre firma har mon en erhvervsforsikring.

Jeg håber da alle har en sådan.

Jeg selv startede da med at få en!

> [...]
> eventuel brand, jeg forhørte mig hos forsikringsselskaber om en dækning af

Hvorfor i al verden skal din privatforsikring dække dine erhvervsmæssige
tab.

Det er helt hen i vejret, dit erhvervsmæssige arbejde skal belaste alle
andres præmie for privatforsikring!

Det er da på grænsen af at være asocial..;)

> Det var en helt ublu pris, de tilbød.

Nå.

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 15:09

BJ wrote:

> [...]
> andres præmie for privatforsikring!
>
> Det er da på grænsen af at være asocial..;)

Gider du ikke lige præcisere, hvad det er du rabler om?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-11-07 15:21

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> wrote in message

> Gider du ikke lige præcisere, hvad det er du rabler om?

BJ kan enten ikke læse eller også misforstår han med vilje. Der var intet
"asocialt" i dit indlæg.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 15:25

KLIP

> Gider du ikke lige præcisere, hvad det er du rabler om?

Gider du godt tegne en erhvervsforsikring og lade være med at blande din
privatforsikring ind i din evt. momsregistrering?

Hvis ikke, så håber jeg, dit forsikringsselskab vil undlade at betale
erstatning på et evt. tab som hidrører under en erhvervsforsikring som
angiveligt mangler.

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 15:39

BJ wrote:

> [...]
>
> Hvis ikke, så håber jeg, dit forsikringsselskab vil undlade at betale
> erstatning på et evt. tab som hidrører under en erhvervsforsikring som

Jeg blander da ikke min privatforsikring ind i mit firma.

Hvis du nu troede det bedste om folk, i stedet for straks at fare op med
fyr og flamme og tro det værste, så ville du have forstået, at jeg
kontaktede forsikringsselskaberne for at høre, hvad det ville koste at
forsikre min firmating.

Dengang havde jeg vel værdier for omkring 20.000 kr., men
forsikringselskaberne ville, så vidt jeg husker, have mere end 5.000 kr.
årligt for at forsikre dette mod tyveri og brand.

Derfor var det en vurdering af:

1. Tyveri: eventuelle tyve, som ville bryde ind i mit hjem og derved
også kunne komme i kontakt med mine ordbøger, ville måske nok kunne
finde på stjæle min computer. Men ordbøgerne ville de givetvis lade stå
tilbage. Med andre ord ville det årligt koste mig 5.000 kr. at
forsikring en computer til 10.000 kr. i indkøb.

2. Brand: brand er jo straks værre, eftersom brand jo vil ødelægge alt.
Men stadig ville det koste mig 5.000 kr. årligt at forsikring computer,
ordbøger med mere til 20.000 kr. i indkøb. Endvidere anså jeg
sandsynligheden for brand væsentlig mindre end tyveri.

Jeg valgte derfor, at undlade at forsikre mine firmating, selvom jeg jo
vidste, at jeg intet af det ville få erstattet i tilfælde af tyveri og
brand.

Jeg kan jo nu små ti år senere konstatere, at jeg vel har sparet omkring
50.000 kr. samlet ved at undlade at forsikre mine firmating. Jeg kan
også konstatere her ti år senere, at intet af det er blevet stjålet, og
huset er ikke brændt ned.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 16:25

KLIP

> Jeg blander da ikke min privatforsikring ind i mit firma.

Det er jo din påstand!

> [...]
> fyr og flamme og tro det værste, så ville du have forstået, at jeg
> kontaktede forsikringsselskaberne for at høre, hvad det ville koste at

Jeg har meget svært ved at tro på, hvis du havde haft en skade, du så ville
erkende, dine "kontorting" virkelig var kontorting og ikke dine private
ejendele.

Desværre, folk er nu en gang som folk er, specielt når det drjer som om
penge!

> [...]
> konstatere her ti år senere, at intet af det er blevet stjålet, og huset

Du er jo heller ikke død, så måske du skulle overveje at sige din
livsforsikring op også.

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 16:51

BJ wrote:

> Det er jo din påstand!

Og indtil videre taler jeg jo fuldstændig sandt.

> [...]
> ejendele.
>
> Desværre, folk er nu en gang som folk er, specielt når det drjer som om

Ja, folk er nu engang som folk er. Og tyv tror, hver mand stjæler. Ikke,
Bjørn!

Folks moral er i høj grad forskellig, og på det punkt er min moral nok
ganske høj. Hvis jeg snød - og især for så lidt - ville min dårlige
samvittighed nage mig til evig tid.

> Du er jo heller ikke død, så måske du skulle overveje at sige din
> livsforsikring op også.

Livsforsikring? Sådan en tror jeg da ikke jeg har.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 16:56

KLIP

> Og indtil videre taler jeg jo fuldstændig sandt.

O.k.

> Ja, folk er nu engang som folk er. Og tyv tror, hver mand stjæler. Ikke,
> Bjørn!

Vor Herre bevare os.!

> [...]
> samvittighed nage mig til evig tid.

> Livsforsikring? Sådan en tror jeg da ikke jeg har.

O.k. så har du nok heller ikke en ulykkedelsforsikring, der dækker dig i din
arbejdstid.

Så er jeg mere rolig og tror naturligvis på dig.

Du er gambler ud til fingerspidserne....

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 17:24

BJ wrote:

> Så er jeg mere rolig og tror naturligvis på dig.
>
> Du er gambler ud til fingerspidserne....

Absolut ikke. Nok nærmere tværtimod.

Men inden man straks køber en forsikring, så bør man helt sikkert
overveje fordelene ved forsikringen og ulemperne uden forsikringen i
forhold til prisen for forsikringen.

Fordelene ved enforsikring, der dækker mine firmating, mener jeg slet
ikke står mål med den pris, som forsikringsselskaberne ville have, da
jeg spurgte for små ti år siden.

Og naturligvis det samme med livsforsikringen. Hvad skal jeg med den?
Jeg er ikke gift, og jeg har ikke nogen børn (i hvert fald ikke nogen,
jeg ved af).

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 17:34

KLIP

> [...]

> er ikke gift, og jeg har ikke nogen børn (i hvert fald ikke nogen, jeg ved

Fint, så skal du bare huske at tegne en heltids ulykkesforsikring som
selvstændig (osv.).

Er den i øvrigt ikke lovpligtig eller gælder det kun for arbejdsgiver (i
arbejdstiden).?

PS: Jeg ville være noget urolig for at samarbejde med en leverandør, der
ikke var tilstrækkelig forsikret, specielt hvis der er tale om en
enkeltmands/kvindevirksomhed.

mvh
Bjørn J

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-11-07 17:47

"BJ" <mrbear_REMOVE_@post.tele.dk> wrote in message

> Fint, så skal du bare huske at tegne en heltids ulykkesforsikring som
> selvstændig (osv.).
>
> Er den i øvrigt ikke lovpligtig eller gælder det kun for arbejdsgiver (i
> arbejdstiden).?

Nej.

> PS: Jeg ville være noget urolig for at samarbejde med en leverandør, der
> ikke var tilstrækkelig forsikret, specielt hvis der er tale om en
> enkeltmands/kvindevirksomhed.

Og det skal en livsforsikring jo nok hjælpe fedt på.

BJ, du er selvskrevet til hovedrollen i enhver assurandørs våde drømme. Du
køber vel også de der 4-års alt-i-en forsikringer til al den elektronik, du
køber?

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 18:04

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej.

Nej, hvad?

> Og det skal en livsforsikring jo nok hjælpe fedt på.

Tjaeee ...

> BJ, du er selvskrevet til hovedrollen i enhver assurandørs våde drømme. Du
> køber vel også de der 4-års alt-i-en forsikringer til al den elektronik,
> du køber?

UK, du og andre små selvstændige erhvervsdrivende er ganske enkelt en for
stor risiko at handle med, hvis det er den generelle indstilling.

Jeg har sågar en (stor) kunde, der har forlangt at se min erhvervsforsikring
i hine tider, for overhovedet at drive samhandel med mig.

UK, du blander da vist forbrugerkøb sammen med det at drive virksomhed, i
din ævlen om en 4-års alt-i-en forsikring.

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-11-07 18:20

> Nej, hvad?

Det er ikke lovpligtigt. Der er i øvrigt ingen lovpligtige forsikringer for
en-mandsfirmaer.

> UK, du og andre små selvstændige erhvervsdrivende er ganske enkelt en for
> stor risiko at handle med, hvis det er den generelle indstilling.

Du tror måske, at en livsforsikring kan genoplive din forretning?

> Jeg har sågar en (stor) kunde, der har forlangt at se min
> erhvervsforsikring i hine tider, for overhovedet at drive samhandel med
> mig.

En erhvervsforsikring er muligvis relevant i din branche, men lad være med
at tro, den er det i alle brancher.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 18:33

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er ikke lovpligtigt. Der er i øvrigt ingen lovpligtige forsikringer
> for en-mandsfirmaer.

Det var så et halvt svar. Hvad med den anden halvdel af mit spørgsmål?

> Du tror måske, at en livsforsikring kan genoplive din forretning?

Den kan sikkert betale for nogen regninger!

> En erhvervsforsikring er muligvis relevant i din branche, men lad være med
> at tro, den er det i alle brancher.

Tjaeee .... lad være med tro, din forretning kan gå på vandet og pådutte
alle andre din indstilling (til forsikringsselskaber).

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 29-11-07 06:30

> Det var så et halvt svar. Hvad med den anden halvdel af mit spørgsmål?

Det kan jeg ikke svare på, så den er droppet.

> Den kan sikkert betale for nogen regninger!

Hvis du dør og en livsforsikring udbetales til dine efterladte (kone, børn
el. lign.), hvordan skulle det så hjælpe evt. kreditorer i dit firma (et ApS
så vidt jeg kan se)? Du blander vist din families privatøkonomi sammen med
firmaets økonomi. Som kunde i dit firma vil jeg i alle fald ikke føle mig
spor mere sikker blot fordi du har tegnet en livsforsikring eller en
ulykkesforsikring for den sags skyld.

Hilsen
Uffe

Fra : Holst

Dato : 29-11-07 09:01

Uffe Kousgaard wrote:

> [...]
> firmaets økonomi. Som kunde i dit firma vil jeg i alle fald ikke føle mig
> spor mere sikker blot fordi du har tegnet en livsforsikring eller en

Man kan vel i sin livsforsikring begunstige kreditorerne ...?!

Fra : BJ

Dato : 29-11-07 10:52

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

>Som kunde i dit firma vil jeg i alle fald ikke føle mig spor mere sikker

Nu ved jeg ikke om du overhovedet selv er forretningsdrivende, men alt i alt
ville jeg slet ikke lytte til dine udsagn desangående.

Dertil er du alt for lallende.

PS: Et eller andet må jeg da have gjort rigtigt forretningsmæssigt, jeg
lever jo godt af det.!

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 17:57

BJ wrote:

> PS: Jeg ville være noget urolig for at samarbejde med en leverandør, der
> ikke var tilstrækkelig forsikret, specielt hvis der er tale om en
> enkeltmands/kvindevirksomhed.

Man kan jo forsikre sig på andre måder end at købe en dyr forsikring hos
et forsikringsselskab.

Bliver alle mine firmating stjålet/brændt, så vil jeg stort set dagen
efter kunne være i gang igen, fordi jeg har tilstrækkeligt stående på
kontoen til at generhverve det hele. For mit vedkommende er det trods
alt jo blot en mindre investering.

Så at jeg har 20.000 stående på kontoen, er nok en bedre forsikring for
min kundes tilfredshed med mig som leverandør, end at jeg er afhængig af
et forsikringsselskab, som næppe allerede dagen efter uheldet er i stand
til at udbetale penge til indkøb af nyt.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 18:08

KLIP

> [...]
> et forsikringsselskab, som næppe allerede dagen efter uheldet er i stand
> til at udbetale penge til indkøb af nyt.

O.k., jeg er sikker på, min erhvervsforsikring udbetaler mig penge omgående,
så jeg kan komme videre med min virksomhed.

Jeg har for flere hundrede tusinde kroner IT-udstyr og
applikationsprogrammel på min server og PC.

Jeg skal blot huske hver dag at tage en backup og opbevare den udenfor min
ejendom.

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 18:58

BJ wrote:

> Jeg har for flere hundrede tusinde kroner IT-udstyr og
> applikationsprogrammel på min server og PC.

Men så har du jo også meget vægtigere grunde end jeg til at tegne en
forsikring.

At du ikke kan indse det, tjah ...

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 19:02

KLIP

> Men så har du jo også meget vægtigere grunde end jeg til at tegne en
> forsikring.
>
> At du ikke kan indse det, tjah ...

Tjaee .. jeg har så nok flere indkøbte applikationsprogrammer, borde, stole,
lamper, hæfteklammemaskiner, PC-udstyr osv. end du har.

Nu dækker mit kontor også hele 18m2.........

(Dernæst har jeg et stødlager med en værdi på rundt regnet 1 million kroner
som reelt ikke kommer mit kontor ved).

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 28-11-07 19:03

BJ wrote:

> Tjaee ..

Har du nu indset, hvorfor du har en forsikring, og jeg ikke har?

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 19:06

KLIP

> Har du nu indset, hvorfor du har en forsikring, og jeg ikke har?

Ja, du er i bund og grund ikke værd at forsikre..

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 28-11-07 20:06

BJ> "Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse
-snip-

BJ> O.k. så har du nok heller ikke en ulykkedelsforsikring, der
BJ> dækker dig i din arbejdstid.

BJ> Så er jeg mere rolig og tror naturligvis på dig.

BJ> Du er gambler ud til fingerspidserne....

Det syntes jeg da ikke. Nogen forsikringskurver har et punkt, hvor
omkostningerne overstiger det man sandsynligt kan forvente at "tjene
på forsikringen" og i disse tilfælde kan det bedre betale sig at være
"selvforsikrede", som så mange andre ting også er det i dag.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 20:11

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> på forsikringen" og i disse tilfælde kan det bedre betale sig at være
> "selvforsikrede", som så mange andre ting også er det i dag.

Hvis du i bund og grund ikke er værd at forsikre, kan det hele jo være lige
meget.

mvh
Bjørn J.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-11-07 08:09

> [...]

BJ> KLIP

BJ> Hvis du i bund og grund ikke er værd at forsikre, kan det hele

Du vrøvler. Det du ikke forstår er at forsikringsselskaberne for at
overleve bliver nødt til at sørge for at de selv får overskud. Dette
kan kun ske ved at de kræver flere penge ind, end de udbetaler og som
de har udgifter for (løn osv). Nogen forsikringer kan det slet ikke
betale sig at købe fordi man ligeså godt kan være selvforsikrende. Man
skal bare forstå risikoen, for at gøre regnestykket op.

Det du nok ikke forstår er derudover at det slet ikke er værdien af
det forsikredes størrelse, der gør udfaldet ("hvis du ikke er værd at
forsikre osv..." - det er noget misforstået pladder). Det er nærmere
præmiens størrelse og risikoen, der er afgørende og alle forsikringer
teoretisk set har sådan et knæk på en kurve, for et tidspunkt hvor det
ikke længere kan betale sig at have dem. Det ved selskaberne
selvfølgeligt også godt selv. Men du vidste det ikke. Fair nok... Nu
ved du det.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 29-11-07 10:44

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

>Nu
> ved du det.

Det eneste du har beriget mig med, er din holdning til forsikringsselskaber.

Den ligner mere noget politisk ævl, men det er jo set før.

mvh
Bjørn J.

Fra : Holst

Dato : 29-11-07 10:59

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> betale sig at købe fordi man ligeså godt kan være selvforsikrende. Man
> skal bare forstå risikoen, for at gøre regnestykket op.

Selvfølgelig kræver forsikringsselskaberne flere penge ind, end de
udbetaler. Hele idéen bag forsikringer er jo, at vi alle betaler lidt,
men kun ganske, ganske få får noget udbetalt.

> [...]
> ikke længere kan betale sig at have dem. Det ved selskaberne
> selvfølgeligt også godt selv. Men du vidste det ikke. Fair nok... Nu

Præmiens størrelse og risikoen har naturligvis ganske stor betydning,
men derfor kan man da ikke se bort fra værdien af det forsikrede. Såvel
risiko som præmiens størrelse skal jo holdes op imod værdien af det
forsikrede.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-11-07 23:44

Holst> Martin Jørgensen wrote:

-snip-
> [...]

Holst> Præmiens størrelse og risikoen har naturligvis ganske stor
Holst> betydning, men derfor kan man da ikke se bort fra værdien
Holst> af det forsikrede. Såvel risiko som præmiens størrelse skal

Der er vist ingen der har påstået at man skal se bort fra værdien af
det forsikrede. Tværtimod er der vi mindst 2 har argumenteret udfra en
cost/benefit-betragtning, og der er tydeligvist en/flere der ikke kan
forstå det selv efter ganske mange indlæg.

Holst> jo holdes op imod værdien af det forsikrede.

Det er det med kurven. HINT: Det du skriver var ligesom underforstået
og du skriver ikke noget vi egentligt ikke vidste i forvejen og som
ikke på en eller anden måde er blevet fortalt til hudløshed.

Men der er da stadigvæk en her i gruppen der vist ikke har forstået
noget som helst af det, så det er måske fint nok at gentage det igen
og igen.

Best regards
Martin Jørgensen

Fra : BJ

Dato : 30-11-07 00:48

"Martin "Jørgensen"" <megafedt@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Men der er da stadigvæk en her i gruppen der vist ikke har forstået
> noget som helst af det, så det er måske fint nok at gentage det igen
> og igen.

Du kan stikke din cost/benefit beregning hen hvor det er brunt, lugter og er
mørkt.

Hvis du ikke har mønterne til at genoprette så at sige balancen eller for
den sags skyld yde en evt. erstatning til tredjemand, så er virksomheden
efter min mening dybt useriøs.

Jeg gider ikke debattere forsikring med ignoranter, besserwissere mv., der
rent faktisk fuldt og fast tror på netop deres virksomhed og egen høje
person er usårlige.

Det er bl.a. slige personer, der højlydt råber moarrr og staten skal hjælpe
mig, når lokummet først brænder.

PS: Desuden lever jeg ikke af at tegne forsikringer. Jeg har så rigeligt i
mine allerede tegnede forskellige erhvervsforsikringer.

mvh
Bjørn J.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 30-11-07 07:51

> Du kan stikke din cost/benefit beregning hen hvor det er brunt, lugter og
> er mørkt.

Så er vi vist nået til endepunktet for denne diskussion.

Fra : BJ

Dato : 30-11-07 10:28

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så er vi vist nået til endepunktet for denne diskussion.

Ja, jeg skulle nok have skrevet ovennævnte med en engelsk vending, så var
den sikkert gledet nemmere ind!

mvh
Bjørn J.

Fra : Leonard

Dato : 28-11-07 20:15

On Wed, 28 Nov 2007 16:25:28 +0100, BJ wrote:

> Jeg har meget svært ved at tro på, hvis du havde haft en skade, du så ville
> erkende, dine "kontorting" virkelig var kontorting og ikke dine private
> ejendele.

Du er da også så mistroisk.
Jeg har en gravemaskine, ganske uforsikret, som aldrig vil kunne komme
ind under min privatforsikring. Jeg har også en maskintrailer til at
transportere denne maskine på, den har heller ingen kaskoforsikring.
Skulle disse dele, som faktisk er hele firmaet, forsvinde, brænde, blive
skadet eller på anden måde blive værdiløse, så er der kun min egen
private lomme til at betale for det.
Men jeg valgte også at prisen på forsikring var for høj i forhold til
værdi og risiko.
Jeg kan ikke misbruge mine private forsikringer på nogen måde i den
sammenhæng, men jeg er vel også en svindler på forhånd?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 21:11

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Skulle disse dele, som faktisk er hele firmaet, forsvinde, brænde, blive
> skadet eller på anden måde blive værdiløse, så er der kun min egen

Overdrivelse fremmer så sandelig forståelsen!

> Men jeg valgte også at prisen på forsikring var for høj i forhold til
> værdi og risiko.

Det er da fint, specielt hvis man har penge på lommen til at købe nye
maskiner for og det har du, forstår sig.

> Jeg kan ikke misbruge mine private forsikringer på nogen måde i den
> sammenhæng, men jeg er vel også en svindler på forhånd?

Det kan du vist bedst selv udtale dig om.

mvh
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 13:21

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Desuden er det ret få kilometer jeg kører,
> så de der 40 ører pr. kilometer som jeg kan med en cykel er ingen ting.

En Bilka-cykel til 999,-kr må da være uhyre hurtigt tjent ind.

Så er det jo ren overskudsforretning og cyklen repræsenterer efterfølgende
en værdi.

Køber du en 35.000 kr´s cykel, tager det lidt længere tid at opnå
ovennævnte.

Helt på lige fod med en bil, bilens pris afhænger af overskuddet og her kan
man heller ikke trække kørehandskerne, køreskoene og kørejakkesættet fra.

Du skal jo have brændstof alligevel ..... for at overleve.;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-11-07 14:11

BJ wrote:
> "Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> En Bilka-cykel til 999,-kr må da være uhyre hurtigt tjent ind.

tja ...

10-20, måske 30 kilometer om dagen? = 4-8-12 kroner, pr dag?
200? måske 250 arbejdsdage om året? = 800-3000

jo jo, det bliver da til penge, men nu forestillede jeg mig ikke at jeg gad cykle på en Bilka cykel til 999,-

> Så er det jo ren overskudsforretning og cyklen repræsenterer efterfølgende
> en værdi.

tjo, eg læste nu bare på nettet at det bedre kunne betale sig
at lade firmaet betale cyklen, men det var måske for private
personer som ikke kunne lade dem betale turen til og fra hjemme
adressen.

> [...]
> man heller ikke trække kørehandskerne, køreskoene og kørejakkesættet fra.
>
> Du skal jo have brændstof alligevel ..... for at overleve.;)

Jeg synes at "tanken" er stor nok allerede, den må godt blive
lidt mindre.

Fra : BJ

Dato : 28-11-07 14:44

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg synes at "tanken" er stor nok allerede, den må godt blive
> lidt mindre.

Mon ikke der snart bliver skattemæssig godtgørelse for den også?

Der er jo ikke grænser for, hvad staten skal gøre af underhold, bare tænk på
den nye sundhedsreform og udsigten til at leve 3 år mere end
gennemsnittet..;)

mvh
Bjørn J.

Fra : Lars Kristian Jensen

Dato : 30-11-07 19:49

> Men ellers ville jeg ikke spekulere mere på en cykel end på en støvsuger
> eller trillebør, de kan alle købes erhvervsmæssigt og bruges privat.
> Det er i småtingsafdelingen.

Der er jeg ikke helt enig, man kan sagtens få cykler op til 60.000 så det
synes jeg bestemt ikke er småtingsafdelingen.

hilsen
lars