Virker disse Fake IP adresser ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 16:16

Ja, undskyld - Jeg er godt klar over at spørgsmålet skulle have været
stillet under "Afdelingen For Spøg & Skæmt", men den kunne jeg desværre ikke
finde.

Jeg er en Nørd, og har spekuleret på om disse Fake IP adresser man kan
købe/afprøve/få virker.
F.eks:
17.95 US $
http://www.iprivacytools.com/

449 Svenske Kr.
http://www.dold.se/default.aspx

Og der er jo mange andre af slagsen. "Surf like Ninja" o.s.v

Kunne egentlig godt tænke mig at prøve, for sjov, men er lidt "bange" for at
downloade noget, som gør Vista PCen sløv eller direkte bringer "snavs" på
maskinen.

(Og jeg har ikke brug for at være anonym, da jeg ikke foretager (særlig
mange) skumle ting på nettet)
Det er ren og skær Nørd-Nysgerrighed.
Er der nogen her, som har prøvet at "teste" sådanne programmer?

Tror egentlig også at mange af dem spiller på folks angst for hackere, når
man læser annoncerne.
Hjælper de virkelig mod hackere?

Ja, undskyld Ole Bole - Jeg vidste ikke at du også havde en Fake e-mail (jeg
har ikke kopieret din idé - det er helt tilfældigt)

Og det er naturligvis Useriøst af mig at bruge dette "Navn" !!! (Kun
opfundet på grund af dette specielle spørgsmål)

Men mit spørgsmål er Seriøst, så jeg håber på respons. - Ellers henvis mig
til "Spøg & Skæmt" eller hvor man nu skal spørge.

MvH
Fake Fakesen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 02-02-08 16:31

"Fake Fakesen" <Fake.Fakesen[AT]ProfessorMail[dot]invalid> writes:

>Jeg er en Nørd, og har spekuleret på om disse Fake IP adresser man kan
>købe/afprøve/få virker.

De virker efter al sandsynlighed i det omfang, at du surfer via
en proxy hos dem. Det er altså ikke din egen IP-adresse, der
bliver logget hos Google, når du besøger http://www.google.dk/

Men hvad så? Er det et problem, at ens IP-adresse bliver logget?

Spørgsmålet er så, hvad de firmaer gør med dine data - om de
logger dem, eller om de måske endda (mis)bruger dem? Og selvom
de ikke gør det lige nu, hvad så med i morgen? Bliver firmaet
købt af nogen med skumle bagtanker, eller bliver de selv hacket?

>Kunne egentlig godt tænke mig at prøve, for sjov, men er lidt "bange" for at
>downloade noget, som gør Vista PCen sløv eller direkte bringer "snavs" på
>maskinen.

Tjah, den risiko er der jo altid. Man skal jo beslutte sig for,
om man stoler 100% på firmaet bag den givne software. Det gælder
ikke kun disse værktøjer - men også hvis man henter et nyt mail-
program eller et nyt spil.

>Tror egentlig også at mange af dem spiller på folks angst for hackere, når
>man læser annoncerne.
>Hjælper de virkelig mod hackere?

Nope. Ikke en bønne.

Om noget kan man måske bruge det til at komme ind på sider, der
ellers kun er tilgængelige fra et bestemt land. Danmarks Radio
vil kun vise net-tv til danske IP-adresser. Hvis man selv bor i
Sverige og kan finde en proxy i Danmark, så kan man måske se tv
den vej.

Man kan sikkert også finde flere eksempler, hvor det kunne være
rart at "komme fra" et andet land.

Men det kræver stadig, at man har tillid til folkene bag.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 16:55

Hej
Klaus Ellegaard
Tak for hurtigt svar !

> De virker efter al sandsynlighed i det omfang, at du surfer via
> en proxy hos dem. Det er altså ikke din egen IP-adresse, der
> bliver logget hos Google, når du besøger http://www.google.dk/

Håh, sådan...

> [...]
> de ikke gør det lige nu, hvad så med i morgen? Bliver firmaet
> købt af nogen med skumle bagtanker, eller bliver de selv hacket?

Ja, det har du ret i. Og flere, bl.a. "Hide-Your-IP" virker jo også lidt
"skumle" i sig selv, syntes jeg.
(Dem ville jeg heller ikke prøve overhovedet)

> [...]
> om man stoler 100% på firmaet bag den givne software. Det gælder
> ikke kun disse værktøjer - men også hvis man henter et nyt mail-

Jooo - Syntes bare der var "noget særligt" over disse Fake-IP Firmaer, som
jo "piller" ved systemet.
(Men det gør spil jo også, naturligvis)

> Nope. Ikke en bønne.

Ja, det var den ENESTE grund til jeg ville bruge det seriøst !
(Så kan det da være lige meget)

> [...]
> den vej.
>
> Man kan sikkert også finde flere eksempler, hvor det kunne være

Næh, sådanne planer har jeg ikke.

MvH
Jørn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 02-02-08 16:55

"Fake Fakesen" <Fake.Fakesen[AT]ProfessorMail[dot]invalid> crashed
Echelon writing news:47a48a37$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> (Og jeg har ikke brug for at være anonym, da jeg ikke foretager
> (særlig mange) skumle ting på nettet)
> Det er ren og skær Nørd-Nysgerrighed.
> Er der nogen her, som har prøvet at "teste" sådanne programmer?

De er ikke så meget at teste, det er ren proxy programmer, eller det samme
som hvis du satte proxy indstillinger op i din browser eller andet program.

Du kan jo afprøve med Tor, det er ganske gratis eller søge efter åbne proxy
servere.

Men husk at dem der relayer din trafik, kan læse med.

> Tror egentlig også at mange af dem spiller på folks angst for hackere,
> når man læser annoncerne.
> Hjælper de virkelig mod hackere?

Nej

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-08 17:28

Hej
Bjarke Andersen
Tak for svaret og oplysningen om Tor.

> [...]
> proxy
> servere.
>
> Men husk at dem der relayer din trafik, kan læse med.

Eneste "fornuftige" grund til jeg ville bruge det.

MvH
Jørn