De unge stresser
Fra : Zeki

Dato : 19-12-07 16:19

Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem følgende to
overskrifter:

"Hver anden 15-16 årig stresser"

og

"Hver anden 9.klasseelev oplever stress"
http://politiken.dk/indland/article448216.ece

Eller for den sags skyld forskellen mellem:

"For mange børn er overvægtige"

og

"For mange overvægtige børn i skolen"

Fra : bj

Dato : 02-01-08 11:10

Er det kun de unge der stresser fristes jeg til at contra-spørge?

mvh
bj

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-08 12:07

bj skrev:
> Er det kun de unge der stresser fristes jeg til at contra-spørge?
>
> mvh
> bj

Nej, det er en dødelig folkesygdom.

Venlig hilsen

Søren Friberg

friberg-dk.eu

Fra : bj

Dato : 02-01-08 22:47

Nej, det er en dødelig folkesygdom.

trækker på smilebåndet. Nej, vi skal som voksne individer være
forbilldeder og rollemodeller for de danske børn og ungdommen og det gør vi
så ved at presse os selv til vi brister og hvad er der så tilbage!!!

tja, vi falder sammen med stress og jag og viser den sande fremtid til børn
og unge.

ikke så sært DE også stresser. Og ja, det er ikke povitiv stress eller blot
travlhed!

mvh
bj

Fra : Henning Sørensen

Dato : 03-01-08 21:44

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> "Hver anden 9.klasseelev oplever stress"
> http://politiken.dk/indland/article448216.ece
>
> Eller for den sags skyld forskellen mellem:

Hvorfor mener du, der er en forskel?

/Henning.

Fra : Zeki

Dato : 04-01-08 07:34

"Henning Sørensen" <hkks@news.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mener du, der er en forskel?

Overskrifterne afspejler hvor aben skal placeres.

F.eks er der stor forskel på "For mange forældre giver deres børn usund kost
med i skole" og "Maden eleverne spiser i skolen er for dårlig".

Det virker som om at det altid er skolens problem hver gang en undersøgelse
viser at den er gal med forskellige vaner og livsstil hos børn og unge.
Typisk holdes forældrene hele uden for ansvar.

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-08 23:36

> [...]
>
> "Hver anden 9.klasseelev oplever stress"
> http://politiken.dk/indland/article448216.ece
>
> Eller for den sags skyld forskellen mellem:

Dette betyder at mange børn er overvægtige og det er et problem.

> og
>
> "For mange overvægtige børn i skolen"

Her betyder det at der er for mange overvægtige i skolen, altså se at få
smidt de overvægtige ud.