Vadehavet??
Fra : bj

Dato : 26-11-07 20:39

Hej

Jeg skal lave et undervisningsforløb om vadehavet i biologi.

Jeg er lærerstuderende og er lige startet. Jeg har ikke haft timer med
holdet endnu og skal lave et skriftligt produkt om vadehavet og hvad og
hvordan man kan arbejde med Vadehavet i fx. 7. eller 8 klasse.

er der nogen der kan sparke ideer afsted til mig hvordan jeg lige kan gribe
det an?

Jeg ved at det skriftlige produkt jo skal indeholde:

Indledning
Vadehavet
Didaktiskeovervejelser
afslutning...

Men rent konkret er der jo så mange ting at jeg ikke lige kan finde hoved og
hale idet.

Hjælp ville være kærkommen

Med venlig hilsen
bj

Fra : ks

Dato : 02-12-07 15:04

du skal nok begrænse dig og lave en disposition så du ikke bliver ledt ad
forkert vej...
evt.
1. dyr og planter på stranden
2. vandets pH, fosfor, saltindhold
3. hvilke dyr findes indtil 1½m dybde (her er det muligt at gå med net og
selv forsøge at fange)
4.forurening af vadehavet - hvad og hvem forurener - lav evt. et areal på
50x50m og finkæm det for affald
5. lav et undervisningsforløb med en tidsangivelse (timetal) og formål med
denne undervisning.
6. husk afslutning og konklusion.

Lav evt. et fotoarkiv over de dyr du finder (skriv de latinske navne og hvad
de lever af ) og lav dig et herbarium over de forskellige siv og anden vækst
du finder på stranden (ligeledes med latinske navne) - det er også fint at
finde ud af om det er 1. eller 2 kimens-planter (det gik min biologilærer
ganske højt op i).

rigtig god arbejdslyst - og mens du knokler vil jeg komme i kanonform til
2008udgven af La Marmotte for jeg fik min lærereksamen for 9 år siden med
biologi/idræt på linie

mvh
kenneth

Fra : bj

Dato : 02-12-07 20:00

"ks" <kenned@FJERNSPAMofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2008udgven af La Marmotte for jeg fik min lærereksamen for 9 år siden med

Tusind tak for det svar. et kan jeg virkeligt bruge til noget

Jeg er selv cykelrytter og kender også til fornemmelsen af at skulle afsted
og finde formen, har selv idag været på rammen i 3 timer - efter julefrokost
igår (uden alkohol, naturligvs, fra min side

Jeg er slet ikke misundelig på, at du skal et smut til de franske alper
God fornøjelse og held og lykke med det..

mvh
bj

Fra : KS

Dato : 03-12-07 07:06

BJ wrote "Jeg er selv cykelrytter"

I know

god arbejdslyst

Mvh
kenneth

Fra : bj

Dato : 03-12-07 14:13

> BJ wrote "Jeg er selv cykelrytter"
>
> I know

du ved vist hvem jeg er, men jeg synes jeg ahr lidt svært ved at placere
dig??

> god arbejdslyst

Tak

mvh.
bj (1½times grundtræning idag

Fra : KS

Dato : 03-12-07 19:19

kenneth, sjælland - gammel vfc-rytter, men vi har snakket i andre grupper
gennem tiden
nu er jeg "blot" motionsrytter med et snit på ca 400-500km/ugen fra april
til november.

Fra : bj

Dato : 03-12-07 19:30

OK, det bliver jo også til en sjat så jo, jeg kører i B-klassen og håber på
at det kommer til at gå langt bedre i det kommende år 2008! Skidt skidt iår,
pyt, der er bare så mange andre ting som er kommet på plads:_)

Så har du jo også rutinen til at være den dominrende motions-rytter. jeg har
også tit overvejet la marmotte, men det bliver nok ikke til noet før jeg
stopper på konkurrenceplan, tror jeg

Fortsat god aften (må jo hellere stoppe off-topic hér i gruppen:Er der en
hjemmeside til VFC?

Mvh
Bjarne

Fra : bj

Dato : 03-12-07 19:39

Fandt den selv, men der er vist ret stille på den!

mvh
Bjarne

Fra : KS

Dato : 03-12-07 21:01

temlig stille men se under galleri og C-klassens løb i Lyngby - det er mig
der trækker... Nåede desværre kun 3løb i C men fik 7 point, inden ryggen
sagde fra... men er oppe igen!

OG ja jeg er "rimelig stærk" i motionsløbene, i år vandt jeg 12 ud af 14
starter, det eneste jeg ikke vandt i år var tyren og en afdeling af Kerfi...

jo vi er "off topic" - ønsker dig en god eksamen og et godt cykelår...

Fra : bj

Dato : 03-12-07 21:53

Tak tak, og held og lykke med måde med Murmel-dyret hold da op 12 ud af
14, respekt herfra.

Det gad jeg godt

Fra : bj

Dato : 03-12-07 22:42

> [...]
> Kerfi...
>
> jo vi er "off topic" - ønsker dig en god eksamen og et godt cykelår...

synes ikke jeg kan finde billedet, tager jeg fejl er det ikke vfc.dk?

mvh
bj

jeg kører for Herning, siden 2002, og fortsat efter mit cykelstyrt, blev
lige 10 til vardecykelklubs 1 vintercup. og er ikke MTBrytter!!