Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
2 VGA skærme på 1 grafikkort.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-01-08 12:27

Hej.

Jeg har en bekendt, der har et grafikkort, hvor han har plugget en
DVI<=>VGA adapter i DVI connectoren på DVI kortet.

Derved har han fået mulighed for, at have 2 VGA monitorer på 1
grafikkort. En på DVI<=>VGA connectorem og en på kortets VGA connector.

Det kunne jeg ligeledes tænke mig. Jeg har et Asus N6200/TD/128N GeForce
6200 grafikkort.
Dette kort har ligeledes en VGA og en DVI connector, og jeg har prøvet,
som beskrevet ovenover.

Men her har jeg ikke heldet med mig.

Forskellen på min bekendtes og mit kort er, at han har 29pin's på sin
DVI connector, hvor jeg har 24.

Her er der beskrevet om DVI:

http://en.wikipedia.org/wiki/DVI

Jeg har et DVI-D og min bekendte har et DVI-I.

Altså såvidt jeg har forstået.

Er der nogen her, der kan hjælpe, evt. med hviklet grafikkort, der gør
mit ønske muligt

/Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-08 13:09

Erik Jakobsen skriver:

> Forskellen på min bekendtes og mit kort er, at han har 29pin's på sin
> DVI connector, hvor jeg har 24.

Du har ikke de analoge outputs.

> Er der nogen her, der kan hjælpe, evt. med hviklet grafikkort, der gør
> mit ønske muligt

Enhvert grafikkort med 2 analoge outputs.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Nu også med Renault elektronik som speciale.........

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 13-01-08 14:26

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Erik Jakobsen skriver:
>
> Du har ikke de analoge outputs.

> Enhvert grafikkort med 2 analoge outputs.
>
> Klaus

Det er pin 25,26,27 og 28 du mener jeg ikke har ?. Pin 29 er jo den
"flade" plade mellem pin 25-29. Ja, så er det rigtigt.

Hvilket grafikkort kunne du så forestille dig, det skulle være ?.

Erik

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-08 06:36

Erik Jakobsen skriver:

> Hvilket grafikkort kunne du så forestille dig, det skulle være ?.

Pas - jeg overstod VGA da jeg fik "en flad" sidste år....

For øvrigt har min monitor både VGA og DVI så jeg kan forbinde begge
dele til mit Radeon 9800 XXL, men bruger VAG indgangen til når jeg har
en ekstra PC til rep.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-01-08 09:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> For øvrigt har min monitor både VGA og DVI så jeg kan forbinde begge
> dele til mit Radeon 9800 XXL, men bruger VAG indgangen til når jeg har

Ok Klaus. Min flade har kun VGA

Erik

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 13-01-08 23:26

Erik Jakobsen skrev:
> [...]
> 6200 grafikkort.
> Dette kort har ligeledes en VGA og en DVI connector, og jeg har prøvet,

Jeg hår fra at du allerede har en ekstra skærm som kun har VGA stik
siden du ikke bruger en DVI-forbindelse?
Som Klaus skriver, er det ikke muligt at koble en analog skærm (dvs.
VGA) på et DVI-D stik, da det kun indeholder digitale signaler.
Du har umiddelbart tre muligheder:
1) Skift den ene skærm til en med DVI stik
2) Skift grafikkortet til et med hhv. VGA og DVI-I stik
3) Anskaf et grafikkort til PCI/PCI-E md VGA og brug det sammen med dit
eksisterende kort.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-01-08 09:15

Jesper Hartoft wrote:

> Jeg hår fra at du allerede har en ekstra skærm som kun har VGA stik
> siden du ikke bruger en DVI-forbindelse?

Du har helt ret.

> Som Klaus skriver, er det ikke muligt at koble en analog skærm (dvs.
> VGA) på et DVI-D stik, da det kun indeholder digitale signaler.

Ja det skal være et DVI-I

> Du har umiddelbart tre muligheder:
> 1) Skift den ene skærm til en med DVI stik
> 2) Skift grafikkortet til et med hhv. VGA og DVI-I stik

Åhja her skriver du det jo

> 3) Anskaf et grafikkort til PCI/PCI-E md VGA og brug det sammen med dit
> eksisterende kort.

Tak til alle, der har besvaret mit spørgsmål

Erik