Skærme
Fijala 3554
Skærmopløsning....
Fra : Magnus

Dato : 13-12-07 13:31

Da jeg vil lave en masse wallpaper/baggrundsbilleder til download men er
meget i tvivl om hvad opløsning det skal laves i.

Har selv en widescreen skærm der kører maks. 1680 x 1050 pixels men er det
den maksimale eller normale størrelse eller hvad skal jeg lave et
baggrundsbilled idag være?

Hvad opløsninger skal de være i idag?

Engang talte man om 800 x 600, 1024 x 768 osv. men hvilke opløsninger skal
jeg tilbyde mine baggrunde i både i alm. og i widescreen format?

/Magnus

Fra : J

Dato : 13-12-07 13:45

On Thu, 13 Dec 2007 13:30:43 +0100, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

> [...]
>
>Engang talte man om 800 x 600, 1024 x 768 osv. men hvilke opløsninger skal
>jeg tilbyde mine baggrunde i både i alm. og i widescreen format?

Det kan du finde en udmærket oversigt over på www.edbpriser.dk under
skærme og opløsning

Alm:
1024x768
1280x1024
1600x1200
2560x1600

wide:
1360x768
1680x1050
1920x1200
1440x900

og så er der vist også nogle bærbare widescreen formater.

mvh

John

Fra : brian

Dato : 18-12-07 22:42

Den aller beste måde er at spørge i en gruppe med webdesignere.

De kan hurtigt se i deres stattestik fra deres webside hvor mange %
der rammer med hvilken opløsning.

Jeg kan desværre ikke hjælpe da mit webhotel ikke levere de
oplysninger. men det er heller ikke verdens bedste webhotel men det er
billigt

Fra : Jacob Ask

Dato : 19-12-07 10:55

Magnus wrote:
> [...]
>
> Engang talte man om 800 x 600, 1024 x 768 osv. men hvilke opløsninger skal
> jeg tilbyde mine baggrunde i både i alm. og i widescreen format?

Jeg ville vælge at lave 2 udgaver, en i wide og en i alm 4:3 - jeg ville
så til begge løsninger vælge en af de højest tilgængelige opløsninger,
dvs 1600x1200 og en tilsvarende stor widescreen opløsning. Herved vil
alle blive tilfredse, og det er intet problem at lave en udgave ud fra
disse med mindre opløsning.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Martin

Dato : 20-12-07 18:29

"Jacob Ask" <ask@FJERNexo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> 1600x1200 og en tilsvarende stor widescreen opløsning. Herved vil alle
> blive tilfredse, og det er intet problem at lave en udgave ud fra disse

3 udgaver endda. Der er jo rigtig mange der bruger 5:4 format. 1280*1024.

Mvh Martin.