Skærme
Fijala 3554
Erfaringer med Eizo 24" Wide TFT søges....~
Fra : CHS

Dato : 28-11-07 11:50

Jeg overvejer en Eizo 24" Wide TFT - men vil gerne lige høre nogle
folk med erfaringer og anbefalinger.

Jeg skal blot bruger den til all round PC brug:

1. Lidt photoshop på amatør niveau
2. Lidt web design på amatør niveau
3. Internet surf i stor stil med 30-40 vinduer åbne samtidigt
4. En smule spil - mest golf, fodbold, NHL og lidt 3D shooter spil
5. En smule DVD film kig.......
6. Office pakken.....excel og word og access

Er også til godt flot design og finder ikke Eizo's design helt lever
op til min nuværende Dell 20.1" Wide TFT - og er egentlig rimelig godt
tilfreds med min nuværende Dell 2007 Ultrasharp WFP - vil blot gerne
op i 24" Wide eller større, fordi det er rart med ekstra skærm plads
til alle de vinduer jeg kører med åbne samtidigt.

Har overvejet Dell 24" og 27", men har hørt bedre om Eizo's skærme
mht. til kvalitet - pris er ikke så afgørende, så længe jeg ikke
kommer op over 12.000 kr.

Håber nogle med erfaringer vil hjælpe :)

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : CHS

Dato : 03-12-07 02:30

Halli Hallo - her er jo komplet dødt inde :(

Utroligt, at denne gruppe er helt død nu - den bør lukkes ned meget
snart..........sørgeligt at det skulle ende sådan........

Kan huske da jeg var meget aktiv herinde for 2-3-4 år tilbage under
navnet Dr. Ralph - der skete der sku noget herinde - nu er her bare
tomt........jeg råber lige: "Daaaaaeeohhhhhhhhhhhhhhhhhh"

Det ekkoer herinde af tomhed............

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : J

Dato : 03-12-07 21:51

On Mon, 03 Dec 2007 02:29:48 +0100, CHS
<claus.henrik.seifert@gmail.com> wrote:

> [...]
>tomt........jeg råber lige: "Daaaaaeeohhhhhhhhhhhhhhhhhh"
>
>Det ekkoer herinde af tomhed............

Den skærm er vist blevet diskutteret nede på dk.fritid.foto.indkoeb
fornylig. Spørg mig ikke, hvorfor der, - men der er foto-entusiaster.

Tråden hedder: Køb af 24" fladskærm, 21/11

Iøvrigt synes jeg, at det er positivt at folk er mindre forvirrede om,
hvad en TFT skærm er, kan og ikke kan, f.eks. skal køre på een
opløsning. Det ved man da efterhånden, gudskelov. Vi har været lidt
fingertrætte af det.

mvh

John

Fra : Per B

Dato : 04-12-07 04:17

Hej Dr. ralph

Jeg husker dig fra gamle dage fra Mac gruppen, men er heller ikke
så aktiv på usenet mere.

Jeg har lige udskiftet min Dell 2005 med en Eizo 2431
Fandt et godt tilbud på her:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=338528&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Jeg må sige at forskellen er større end forventet, efter kalibrering har
jeg nu et sortpunkt på 0.01 den gamle Dell var 0.05
Generelt meget bedre farver og kontrast.
skarpheden er helt fin.
Meget jævn baggrundsbelysning
5 års garanti på Eizo. Min Dell holdt 2 1/2 år. før den ikke kunne
kalibreres
fornuftigt længere + andre slidtage fejl.

Skal jeg nævne noget negativt, syntes jeg at selv små ændringer
i betraktningsvinklen er synlige, men til at leve med.
Selvfølgelig lancerede de en ny 2461 samme dag jeg fik min
med større Gammut område ;-(
Men sikkert også til en helt anden pris.

Mine varmeste anbefalinger herfra.

mvh
Per

Fra : CHS

Dato : 05-12-07 02:32

On Tue, 4 Dec 2007 04:16:48 +0100, "Per B" <heltprivatæøå@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Selvfølgelig lancerede de en ny 2461 samme dag jeg fik min
>med større Gammut område ;-(
>Men sikkert også til en helt anden pris.

Hej Per,

ja, hvis du husker mig fra mac gruppen må det have været for noget PC
agtigt, for det er først nu, jeg for alvor ved, at jeg til næste år
køber mig mine første Mac - en bærbar macbook pro.

Min stationære forbliver en pc - men skal det være bærbar, så tror jeg
en macbook pro vil være sagen for mig.

Tak for dit tip - er ret sikker på, at Eizo bliver min næste skærm,
måske netop den nye Eizo 2461, som du nævner :)

Tak for svar :)

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Per B

Dato : 06-12-07 01:45

> [...]
>
> Tak for dit tip - er ret sikker på, at Eizo bliver min næste skærm,
> måske netop den nye Eizo 2461, som du nævner :)

Så må det have været en anden gruppe, kan bare huske navnet
dr. ralph, men jeg bliver jo heller ikke yngre. Beklager fortrængelsen :)

Pudsigt nok var jeg selv inden og hente en Macbook pro i går.
Jeg har ikke haft Mac de sidste år, da jeg syntes at det var noget
pebret at skulle holde begge systemer up to date. Men nu hvor
man kan køre winblows på Mac, var det tid at sætte min gamle Dell
bærbare på pension. Den er sgu ret fed den Macbook pro, men
jeg skal godt nok lige vende mig til fraværret af højre museknap igen.
Kan de da for hulen ikke få den på programmet.

Jeg tror ikke du vil fortryde et Eizo køb, da glæden ved kvalitet holder
længere, en smilet ved besparelse ved et billigt (læs ringere) køb

mvh
Per

Fra : CHS

Dato : 06-12-07 21:40

> [...]
>Jeg tror ikke du vil fortryde et Eizo køb, da glæden ved kvalitet holder
>længere, en smilet ved besparelse ved et billigt (læs ringere) køb

Hej Per,

Det har det nok været - en anden gruppe altså :)

Jeg var tidligere MEGET aktiv herinde og drev gruppen - men andre
interesser har taget over siden hen - gastronomi, golf, tennis - men
er stadig total teknik nørd, det slipper jeg aldrig - men opdagede, at
jeg ikke blev hverken mere lykkelig eller brugte ydelse, jeg fik ved
at skifte pc komponenter kostant.

Jeg kører stadig med et pænt system, men sætter i dag lidt mere tæring
efter næring - opdagede, at 6 SCSI diske larmede ad H til og jeg
brugte slet ikke den ekstra ydelse til en pind.
Det same med grafikkort og CPU - er ikke gamer og bliver det aldrig,
så hvorfor hælde penge ud på ting, jeg slet ikke bruger reelt.
En 24" eller 27" TFT skærm er derimod noget, jeg reelt bruger og
kommer til at nyde i det lange løb.

Skærm plads kan jeg aldrig få nok af - særligt ikke, fordi jeg har
mange ting kørende samtidigt altid på min pc.

Tror faktisk jeg vælger den lidt mere uskarpe 27" TFT med 1920X1200
isetdet for 24" med 1920 X 1200, øjnene bliver heller ikke yngre :)

Har lige nu 2 emner -Eizo 2761, der slet ikke er komme til DK endnu og
så Samsun 275T - begge er 27" TFT med 1920X1200 og S-PVA panel.
Samsung har derimd på papiret bpåde større kontrast og mere
brightness....hmmm......hvad ville du vælge ?

Samsung 275T ligger på 8.300 kr, mens Eizo'en ikke er prissat endnu.
Skal ikke bruge det til professionelt brug, så gammut og total præcise
farver er ikke top nødvendigt - bare farvedrne er nogenlunde ægte og
tro mod virkeligheden.

Kan bedre lide det nye foddesign på de nye Eizo 2761 end det mere
runde på Samsung 275T - men det er en detalje samenlignet med
kvaliteten af skærmen.

Køber første skræmen i starten af det nye år.........februar eller
marts, så jeg har god tid. Planlægger mine købe i god ting for at være
up to date med markedet, så jeg ikke køber noget, som jeg fortryder,
fordi der lige ugen efter kommer nyt.
Ved godt, der hele tiden kommer nyt, men at købe en 8.000 kr skærm
ugen eller måneden før en ny go bedre model af samme mærke kommer, det
vil fortryde.

Venlig hilsen/Best regards
CHS

Fra : Awan

Dato : 07-12-07 18:28

> [...]
> Ved godt, der hele tiden kommer nyt, men at købe en 8.000 kr skærm
> ugen eller måneden før en ny go bedre model af samme mærke kommer, det

Jeg har fulgt lidt med i tråden og ville med glæde høre eom et lille
minireview af din nye skærm - uanset hvilken du vælger.
Personligt ville jeg nok holde mig Eizo pga. de lidt bedre farvegengivelser.
Men det forudsætter at jeg ikke tænker har så mange økonomiske hensyn at
tænke på.

Jeg har selv en Dell W2407FPW-HC og er nu ok tilfreds med den.
Ved siden har jeg netop indkøbt en Dell XPS bærbar med en 17" skærm med
samme opløsning som på Dell-skærmen.
Når jeg går fra den bærbare til den stationære synes jeg at ikoner osv. ikke
må blive meget større. Så måske ville det afholde mig fra at investere i en
27", som jo har samme opløsning som en 24".
Jeg synes, at denne skærmstørrelse er helt optimal ifht opløsningen. Jeg
brød mig heller ikke om en 19" 1280x1024 - så ville en 17" være at
foretrække. På sidstnævnte er billedet mere klart og skrapt hvor det på en
førnævnte er mere uldent og og mangler også renhed i farverne.

Jeg har både haft en Eizo L567 (m. S-IPS), som i starten kostede ca. 7.000
og så en L767, som ikke havde samme panel men med nogenlunde samme pris. Den
mindre skærm var uden tvivl den bedste skærm. Af grafik-kort har jeg altid
anvendt Matrox og før jeg fik mit nuværende PNY Quadro FX1500 så havde jeg
et Matrox Parhelia512. Skiftet skyldes af AGP-æraen var udfaset. Matrox
havde bare ikke noget fornuftigt at hamle op med. Alternativt så ville jeg
også til enhevr til anbefale et professionelt Quadro-kort. Du får meget mere
ægte farver osv. Især hvis du ikke spiller. Jeg fandt mit nuværende kort i
dba.dk til kun 1.000.- hvor nyprisen var små 3.000. Glem alt om GeForce/ATi
kort - de bliver også forældet på ingen tid og der er slet ikke "kælet" for
detaljerne når vi taler kvalitet.

Et godt Quadro-kort vil passe som en fod i hose hvis du vælger at få
anskaffet dig en prof-monitor. Alt andet ville være synd for skærmen.

Mvh
Ali Awan