Se IP på dem man snakker med på MSN?
Fra : JP

Dato : 21-01-08 17:22

Hej NG.

Findes der et program, som kan aflæse IP-adressen på den persons pc, som man
snakker med over MSN?

Mvh. JP.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-01-08 20:52

"JP" <Virker_ikke@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Findes der et program, som kan aflæse IP-adressen på den persons pc,
> som man snakker med over MSN?

Svjh nævnt i anden tråd kan man kun opspore den ved at starte en
filoverførsel da dette sker direkte. Alle tekst beskeder går igennem MSN.

--
Bjarke Andersen

Fra : JP

Dato : 21-01-08 21:24

Okay. Tak for svaret.

Mvh. JP

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-01-08 07:35

Bjarke Andersen wrote:

> Svjh nævnt i anden tråd kan man kun opspore den ved at starte en
> filoverførsel da dette sker direkte. Alle tekst beskeder går igennem MSN.

Undskyld min uviden hed. Jeg har aldrig brugt MSN, og interessrere mig
heller ikke for den, men nysgerrig har man vel lov at være.
Hvordan foregår kommunikationen i MSN, siden man ikke kan se modparten, evt
via netstat?
Ikke i dybden, et hint er nok.

Stig Johansen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-08 07:38

Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> crashed Echelon
writing news:47958eb0$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvordan foregår kommunikationen i MSN, siden man ikke kan se
> modparten, evt via netstat?
> Ikke i dybden, et hint er nok.

Som jeg skrev at beskederne går over MSN og ikke direkte til modpart.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-01-08 08:26

Den 22-01-08 07.38 skrev Bjarke Andersen følgende:
> Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> crashed Echelon
> writing news:47958eb0$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> Som jeg skrev at beskederne går over MSN og ikke direkte til modpart.

Det er jo egentlig ikke særlig betryggende. Det betyder vel, at man dels
skal have tillid til, at Microsoft ikke benytter kommunikationen til
noget uønsket, og dels at de amerikanske efterretningstjenester kan få
adgang til kommunikationen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 22-01-08 08:31

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> skal have tillid til, at Microsoft ikke benytter kommunikationen til
> noget uønsket, og dels at de amerikanske efterretningstjenester kan få

Det er hvad man skriver sig op til. Der er ingen som tvinger en til at
bruge MSN.

Men der findes skam osse alternative IM programmer, som kan kryptere
indholdet af beskederne, forudsat at afsender og modtager samme klient.

MSN læser beskederne allerede idag, i form af filtrering af bestemte fraser
i beskederne med henblik på bortfiltrering af skadelige URLer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-01-08 21:49

Bjarke Andersen wrote:

> Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> crashed Echelon
> writing news:47958eb0$0$90276$14726298@news.sunsite.dk:

> Som jeg skrev at beskederne går over MSN og ikke direkte til modpart.

Ok, tak - jeg var nok lidt distræt. Jeg sad og tænkte på MSN som et klient
_program_, deraf mit spørgsmål.

Bu kan jeg godt huske 'hans' forsøg på at skabe sit eget i*net i '90 erne.

Stig Johansen