Hvem har oprettet en fil kan man spørge på~
Fra : olesen

Dato : 21-01-08 03:19

Hej

Man kan sørge på hvornår en fil er oprette, hvornår den er ændret
osv....
Men kan man spørge på hvem der har oprettet filen, man kan se det i
windows under egenskaber, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man
spørger på det...... er det noget API der skal til?

Er der kan hjælpe??

På forhånd tak.
-MOL-

Fra : Per

Dato : 21-01-08 18:15

olesen < mogenso@gmail.com > skrev følgende:

> [...]
> windows under egenskaber, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man
> spørger på det...... er det noget API der skal til?

Hej Mogens,

Er det en specifik filetype, som du gerne vil vide opretteren på -
f.eks. Word?

Per

Fra : Benny Andersen

Dato : 21-01-08 21:56

On Mon, 21 Jan 2008 02:18:46 -0800 (PST), olesen wrote:

> Hej
>
> Man kan sørge på hvornår en fil er oprette, hvornår den er ændret
> osv....
ja, afhængigt af hvilket filsystem filen er gemt på - i ntfs: creation
time, modifiation time og last accessed time
> Men kan man spørge på hvem der har oprettet filen, man kan se det i
> windows under egenskaber, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man
> spørger på det...... er det noget API der skal til?
Det er der vist, men det er lidt indviklet da oplysningerne er gemt i en
selvstændig stream.
> Er der kan hjælpe??
Hvad skal du bruge det til?

--
Benny Andersen

Fra : Eva Madsen

Dato : 01-03-08 14:51

> [...]
man
>spørger på det...... er det noget API der skal til?

For mig at se, kan man kun se hvem der sidst har redigeret
filen - ikke hvem der har oprettet den; men det kan måske være
afhængigt af operativsystem (jeg kører Vista og Office 2007).

Jeg har prøvet at trække oplysninger om oprettelsestidspunkt og
senest rettet af i VBA med følgende kode:
OprDato = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties
(wdPropertyTimeCreated)
OprAf = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties
(wdPropertyLastAuthor)

/eva