Flyvemaskiner til ophug
Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 07:52

Jeg skal bruge spidsen af en jetjager - altså den "antenne" som sidder helt
ude på næsen.
Kan den mon opdrives nogen steder? Den må jo gerne være autentisk, fra et
skrottet militærfly el.lign.

Mvh Martin

Fra : Linde

Dato : 17-01-08 12:14

"Martin" <-> skrev i en meddelelse
> Jeg skal bruge spidsen af en jetjager - altså den "antenne" som sidder
> helt ude på næsen.
> Kan den mon opdrives nogen steder? Den må jo gerne være autentisk, fra et
> skrottet militærfly el.lign.

Det er et såkaldt pitotrør, der bruges til at måle flyets hastighed. Hvor du
kan finde sådan et vil jeg overlade til dig selv, det er nok ikke helt nemt.
Men nu ved du da hvad du leder efter, og den skal nok også koste "spidsen af
en jetjager".

Mvh
Linde

Fra : Linde

Dato : 17-01-08 12:28

"Linde" <delinde@gmailfjern.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du kan finde sådan et vil jeg overlade til dig selv, det er nok ikke helt
> nemt. Men nu ved du da hvad du leder efter, og den skal nok også koste

Hvor morsomt! Jeg fik lige lyst til at ebay´e det...og det viser sig, der er
en gut der vil sælge et pitotrør fra en starfighter...det er oppe i 75
dollars i skrivende stund, det må da være et fund! Se selv:
http://www.tinyurl.dk/2825

Mvh
Linde

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 20:03

Linde wrote:
> [...]
> der er en gut der vil sælge et pitotrør fra en starfighter...det er
> oppe i 75 dollars i skrivende stund, det må da være et fund! Se selv:

Hehe tak for linket og forklaringen!
At den godt nok er 4,5 fod lang, havde jeg ikke lige regnet med. De ser
noget kortere ud på en F-16, men selvfølgelig er en del at røret jo skjult.
Medmindre det bare er ekstra langt på sådan en F-104 - som jeg da vil
betegne som en "rigtig jetjager". Flot er den. Og det vil jo næsten være
synd at save det over, så det kun er de yderste 40 cm man ender op med.

/Martin