aktie - se meddelsens i fukd skærm..
Fra : bj

Dato : 10-01-08 22:46

Salg af værdipapirer
Antal salg Antal solgte Kursværdi i
kr.

3011462766 Opbevaringsdepot - investerings-
5 426

foreningsbeviser

3011462766 Opbevaringsdepot - danske børs- noterede aktier
12
117.744

Jeg har ikke sådn helt vildt forstand på det, men...Jeg ved ikke hvor det
tal på 117.774kr kommer fra. Skal jeg betale skat af 117.744kr?

Har aldrig investeret mere en 50.000kr!

mvh

bj

Fra : alexbo

Dato : 11-01-08 00:21

"bj" > skrev i

> Jeg har ikke sådn helt vildt forstand på det, men...Jeg ved ikke hvor det
> tal på 117.774kr kommer fra. Skal jeg betale skat af 117.744kr?

Næh, jeg vil gætte på at det er værdien af dine værdipapirer, den er ikke
skattepligtig på nuværende tidspunkt.

Må jeg foreslå dig at øve dig lidt på opsætningen af dine indlæg.
Skriv dem, læg dem i udbakke, åben dem og ret dem til så de kan læses.

mvh
Alex Christensen

Fra : bj

Dato : 11-01-08 00:47

> [...]
>
> Må jeg foreslå dig at øve dig lidt på opsætningen af dine indlæg.
> Skriv dem, læg dem i udbakke, åben dem og ret dem til så de kan læses.

fuldstændig enig, det havde jeg også forsøgt, men ikke godt nok, beklager..

jeg har kun 1 aktie pt. og det er Vestas og de andre jeg har haft har været
noget invest noget som jeg har solgt i vel maj/juni 2007, så at jeg har
værdipapirer for 117.744kr forstår jeg ikke.

Den værdi kennder jeg intet til? jeg har ikke andre værdipapirer, så er der
noget jeg ikke ved i hvert fald!!

Jeps, den er god nok, jeg ved ikke meget meget om at læse om værdi-papirer!

mvh
bj (med røde ører over det første indlæg, beklager)

Fra : Lou

Dato : 11-01-08 09:31

On Fri, 11 Jan 2008 00:47:15 +0100, bj wrote:

> [...]
> værdipapirer for 117.744kr forstår jeg ikke.
>
> Den værdi kennder jeg intet til? jeg har ikke andre værdipapirer, så er der

Hvor mange Vestas har du og hvilken kurs har du købt den til? Du har vel
købt for 50.000 og de er steget til en kursværdi på 117.000 på
opgørelsestidspunktet. Du betaler først skat, når du sælger og dermed
realiserer en gevinst.

Fra : bj

Dato : 11-01-08 20:51

jeg har haft forskellige aktier, og har nu vestas, kun, men de har ikke den
værdi, men har været et smut forbi min bank idag, der fortalte at det vare
ne ny måde de havde opgivet aktiebevægelser på. De aktiehandler jeg har
foretaget har den anslåede værdi, men som du skriver skal jeg ikke betale
noget i skat førs jeg realiserer en evt.gevinst.

mvh
bj,