Hvem orienteres ved dødsfald?
Fra : Leonard

Dato : 04-01-08 18:21

Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge i, men jeg tænkte
at der er en chance for at nogen her kender svaret

Jeg har ikke haft kontakt med min far i 14-15 år.
Jeg aner faktisk ikke om han stadig er i live.
Får jeg automatisk besked når han dør?

--
Leonard

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-08 15:55

Leonard skrev den 04-01-2008 18:20:
> Jeg ved ikke om dette er den rigtige gruppe at spørge i, men jeg tænkte
> at der er en chance for at nogen her kender svaret
>
> Jeg har ikke haft kontakt med min far i 14-15 år.
> Jeg aner faktisk ikke om han stadig er i live.

du kan får et mindre gebyr på folkeregisteret få oplysninger om alle der
ikke er har "hemmelig adresse".

> Får jeg automatisk besked når han dør?

Ikke umiddelbart.

Jeg kan ikke huske om skifteretten giver alle livsarvinger besked om
dødsfaldet.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Leonard

Dato : 05-01-08 17:03

On Sat, 05 Jan 2008 15:55:08 +0100, Carsten Riis wrote:

> Jeg kan ikke huske om skifteretten giver alle livsarvinger besked om
> dødsfaldet.

Hvis der er noget at arve og der vil vel altid være lidt personlige
ejendele, så må skifteretten vel gøre et elelr andet for at finde
arvingerne?
Men det kan være jeg skal spørge skifteretten.

--
Leonard
King Hauler sælges: http://leonard.dk/tilsalg/kh.php

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-01-08 11:37

Leonard skrev den 05-01-2008 17:02:

> Hvis der er noget at arve og der vil vel altid være lidt personlige
> ejendele, så må skifteretten vel gøre et elelr andet for at finde
> arvingerne?
> Men det kan være jeg skal spørge skifteretten.

du kan også kigge igennem statstidende.dk

jeg har lidt svært ved at finde rundt i deres søgefunktion.
Det virker temmelig gammeldags, at bare en lille ændring i
pulldown-menuer nulstiller alle fritekst-felter og i den duer. I hele
tage hvorfor alle de pulldownmenuer. Meget mærkelig system.

Det eneste jeg kan finde er min egen fars dødsfald, men det er mere
fordi jeg ved hvor jeg skal kigge (dvs. navn og relevante datoer er kendte).

Fra : Allan Møller

Dato : 06-01-08 18:13

> Jeg har ikke haft kontakt med min far i 14-15 år.
> Jeg aner faktisk ikke om han stadig er i live.
> Får jeg automatisk besked når han dør?

Min far døde i sommers og de gravede 1 barn frem som ingen kendte til så
lidt grundige er de med det.
Jeg fik ikke noget brev eller noget men mødte op sammen med min mor til det
første møde så måske derfor.

Det var skifteretten som fandt dem.

Mvh. Allan

Fra : Leonard

Dato : 06-01-08 19:46

On Sun, 6 Jan 2008 18:12:53 +0100, Allan Møller wrote:

> Min far døde i sommers og de gravede 1 barn frem som ingen kendte til så
> lidt grundige er de med det.

OK, så finder de nok også frem til mig når det sker.