Hvilken fugl er dette?
Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-01-08 12:56

Hejsa i gruppen.

Hvilken fugl er dette.
http://picasaweb.google.dk/taaning/Fugl/photo#5152700226388819378

Den er lidt større end en solsort og jager alle de andre fugle væk, der også
gerne vil have lidt af det mad vi har lagt ud til dem.

På forhånd tak.

Fra : JB

Dato : 07-01-08 13:06

"Thomas Hansen" <thansen@fjern.it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den er lidt større end en solsort og jager alle de andre fugle væk, der
> også gerne vil have lidt af det mad vi har lagt ud til dem.

Det er en skovskade.

Hilsen
Jytte

Fra : Jens G

Dato : 07-01-08 15:57

On Mon, 7 Jan 2008 13:06:23 +0100, "JB" <vingekattenfjern@mail.dk>
wrote:

>Det er en skovskade.

Og den elsker sådan et net med jordnødder.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : SørenH

Dato : 07-01-08 16:58

Thomas Hansen skrev:
> [...]
>
> Den er lidt større end en solsort og jager alle de andre fugle væk, der
> også gerne vil have lidt af det mad vi har lagt ud til dem.

Lige da jeg så dit indlæg tænkte jeg Sjagger, for den opfører sig præcis
ligesådan, - osse over for sine egne, og gæster ofte havernes
overflødighedshorn om vinteren, dog mest når der er sne og derfor
fødeknaphed.
Men det er i den grad en skovskade du har set.

Mvh
SørenH

Fra : Slaine

Dato : 07-01-08 19:42

"Thomas Hansen" <thansen@fjern.it.dk> wrote in

> [...]
>
> Den er lidt større end en solsort og jager alle de andre fugle væk,
> der også gerne vil have lidt af det mad vi har lagt ud til dem.

Skovskade, vi en masse af dem i haven og den nærvedliggende skov, men de
kommer mærkværdigvis aldrig på foderbrættet her hos os

Mvh

Martin

Fra : Thomas Hansen

Dato : 07-01-08 20:42