Endelig !
Fra : Christian jacobsen

Dato : 15-01-08 08:13

Så kom vi igen tilbage til 15/1 ,så kan det igen fiskes efter ørred..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-01-08 09:09

Christian jacobsen wrote:

> Så kom vi igen tilbage til 15/1 ,så kan det igen fiskes efter ørred..

Nåhh... du skal ud og fange nedfaldsfisk - velbekomme...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 14:24

"Niels Riis Ebbesen" skrev

> Nåhh... du skal ud og fange nedfaldsfisk - velbekomme...

Der findes jo "grønlændere".

Er det ikke først den 16. sæsonen starter?

- Jensby

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-01-08 16:08

Jan Bang Jensby wrote:

> Der findes jo "grønlændere".

Sætter man så et skilt på fluen, hvor der står, kun til "grønlændere".

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Fynbo

Dato : 15-01-08 18:31

> Sætter man så et skilt på fluen, hvor der står, kun til "grønlændere".

Sætter du et skilt på dit hoved hvor der står IDIOT???

Nar

Fynbo

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 16-01-08 02:45

Fynbo wrote:
> "Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse

> Sætter du et skilt på dit hoved hvor der står IDIOT???
>
> Nar
>
> Fynbo

Det nemmeste er faktisk, at hale fjolset i dit killfilter, så slipper du for
at væmmes ved disse vrængende indlæg. Du bliver højst lidt forbavset, når en
og anden pludselig deler verbale øretæver ud. Hvem ved, nmåske kunne vi igen
begynde at tale om fiskeri - hvis blæsten skulle lægge sig.

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : palleb

Dato : 16-01-08 07:43

Vel sagt.

Og for at vende tilbage til emnet - menlig de dejlige fisk - så vil jeg
gerne vide om der er nogen der har erfaringer med Ansager Å ved Donslund
her i det tidlige forår (omkring uge 9). Jeg er på en tur dertil hvert
år i maj og der kan man komme til, hvis man er lidt forsigtig, grundet
den sumpede dal omkring åen.
Men hvordan er arealet så tidligt, og er der noget at gå efter ?

Fra : Christian jacobsen

Dato : 16-01-08 08:11

Undskyld , jeg mente fornøjelsen af at kunne fiske frit og af lyst ,og
eventuelt sætte nedgangsfisk ud igen , eller det må man måske ikke..

Fra : SB

Dato : 16-01-08 20:29

"Christian jacobsen" <cjac@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld , jeg mente fornøjelsen af at kunne fiske frit og af lyst ,og
> eventuelt sætte nedgangsfisk ud igen , eller det må man måske ikke..
> "palleb"

Jo, du skal bare være sikker på snuden vender den rigtige vej, ellers bliver
det til en opgangsfisk, og det vil forvirre den dopede Riis

Søren

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-01-08 22:17

Christian jacobsen wrote:

> Undskyld , jeg mente fornøjelsen af at kunne fiske frit og af lyst ,og
> eventuelt sætte nedgangsfisk ud igen , eller det må man måske ikke..

Hmm... undersøgelser har vist, at det er desværre forholder sig sådan, at
nedfaldsfisk ofte er så medtaget af gydningen, at der er stor risiko for,
at de ikke overlever, selv om de bliver genudsat.

Det handler om, at selv efter en kort figth, så ophober fisk store
mængder mælkesyre i muskelvævet, og en ørred der har fysiske skader, og
er i dårlig kondition efter en gydning, den har meget svært ved at
udskille ophobningen af mælkesyre fra muskelvævet.

En anden snak er også, at en meget stor del af "grønlænderne" er
undermålere, som kan blive skadet i gællerne ved en dyb krogning.

Så alt i alt er det tidlige fiskeri i åerne ikke en værdig måde at drive
lystfiskeri på, og derfor er der også mange foreninger, som har valgt, at
rykke åpremieren til marts og april.

Tag ud på kysten, vinteren er jo så mild, at der stadig er masser af
havørreder i de indre farvande, og kystfiskeriet er fair play overfor
havørreden.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 17-01-08 08:06

Det var heller ikke åerne jeg omtalte , men her omkring als har vi mange
fredningszoner , så det var derfor jeg skrev endelig nåede vi 15/1, hvor vi
så kan fiske frit hele vejen rundt om vores ø....

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 17-01-08 11:31

Christian jacobsen wrote:
> Det var heller ikke åerne jeg omtalte , men her omkring als har vi
> mange fredningszoner , så det var derfor jeg skrev endelig nåede vi
> 15/1, hvor vi så kan fiske frit hele vejen rundt om vores ø....

Fisker i Øresund og har kun sjældent hentet sølvtøj i vinterperioden. Når
det er sket, har jeg fisket dybt efter torsk. Det er vist noget med deres
saltbalance, de ikke kan regulere i kulden. Af samme årsag fiser de ind i
fjorde og åer - og benytter lejligheden til at sikre slægten. Men man kunne
vel fiske målrettet efter havørrederne - dybt!

--
¸.·´¯)

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-08 14:30

"Niels Riis Ebbesen"

> En anden snak er også, at en meget stor del af "grønlænderne" er
> undermålere, som kan blive skadet i gællerne ved en dyb krogning.

Så burde man slet ikke fiske på noget som helst tidspunkt.

Der er altid risiko for at få en undermåler på krogen.

Hvad vil du så give dig til Niels?

- Jensby

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-01-08 19:23

Jan Bang Jensby wrote:

> Så burde man slet ikke fiske på noget som helst tidspunkt.

Sludder...

> Der er altid risiko for at få en undermåler på krogen.

Det såkaldte premiere-fiskeri i åerne, er netop målrettet efter
"grønlændere", og da hovedparten af "grønlændere" er under målet, så er
det ikke spor forkert, at jeg kalder det målrettet fiskeri efter undermålere.

> Hvad vil du så give dig til Niels?

Jeg fisker med god samvittighed på kysten, der er fiskene altid i
topform, og det er uhyrre sjældent at man fanger fisk under målet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kent Hald

Dato : 17-01-08 22:56

> [...]
>

> Jeg fisker med god samvittighed på kysten, der er fiskene altid i topform,
> og det er uhyrre sjældent at man fanger fisk under målet.

Efter min erfaring er halvdelen af havørrederne, jeg fanger på kysten,
undermålere.
Nu beholder jeg så også sjældent fisk, der lige holder målet.
Jeg synes dog somme tider, man skal have 3-4 fisk, før der
er en til gryden eller rygeovnen.

Venlig hilsen,

KH

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-08 16:53

Kent Hald wrote:

> Efter min erfaring er halvdelen af havørrederne, jeg fanger på kysten,
> undermålere.

Det er da ikke så mærkeligt, da du er fritidsfisker som fisker med garn,
der ta'r revl og krat...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : S.Simonsen

Dato : 18-01-08 18:01

Ebbesen få dig et liv..... og tag så lige og find en anden tone

Fra : SEJ

Dato : 18-01-08 19:32

ja, han røg også lige i mit kill filter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-01-08 21:21

S.Simonsen wrote:

> Ebbesen få dig et liv..... og tag så lige og find en anden tone

Håhh... sandhedden er nok ilde hørt...

Og løsningen er jo ganske enkel, hvis fritidsfiskerne skrubber ud af
lystfiskergruppen, så er der jo ikke nogen som kan blive fornærmet, når
der helt velbegrundet rejses kritik af redskabsfiskeriet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Christian jacobsen

Dato : 19-01-08 08:31

Hvad med at du laver din egen gruppe hvor du kun har dem med dig som du
mener overholder den lov og pli som du mener kun du har. En lystfisker med
fritidstegn yder da noget mere for samfundet som du gør..Niels Riis.Og lige
en ting til hvad skal en lystfisker med et ekkolod?? Er det lystfiskeri
eller plukfiskeri i en stime , sætter du fisk ud som er fejlkroget under
plukfiskerri ,eller bliver de genudsat??

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-01-08 10:03

Christian jacobsen wrote:

> [...]
> eller plukfiskeri i en stime , sætter du fisk ud som er fejlkroget under
> plukfiskerri ,eller bliver de genudsat??

Hvis der er nogen som skal sørge for at få oprettet deres egen gruppe, så
er det fritidsfiskerne (amatørfiskerne), og ind de får ordnet det, så kan
de passende bruge news:dk.fritid til deres snak om redskabsfiskeri.

Og et ekkolod er ikke et fiskeredskab, det bruges jo hovedsagligt til at
konstatere dybden og bedømme bundforholdne.

Et ekkolod kompenserer også for, at mange års udledning af næringsstoffer
fra spildevand og landbruget har gjort, at der er så mange svævealger i
vores vandmiljø, at man ikke bare kan se ned i vandet.

Og jeg ved ikke hvad du hentyder til med med "plukfiskeri", og jeg har
aldrig oplevet at fange fisk, som var fejlkroget.

Men jeg har til gengæld set en fritidsfisker rygte et garn fuld at
undermålere, og da de fleste var døde, så var hans konklution, at han
lige så godt kunne tage dem med hjem...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kent Hald

Dato : 19-01-08 19:43

Hvad f. bilder du dig egentlig ind N. R.E. påstår du at jeg lyver,
jeg fisker måske mere med flue og er mere lystfisker end du er.
Du er bare lystkværulant.
Hvis andre ikke har samme mening som dig, er de fritidsfiskere
og dermed kriminelle . Føj!!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-01-08 21:39

Kent Hald wrote:

> [...]
> Du er bare lystkværulant.
> Hvis andre ikke har samme mening som dig, er de fritidsfiskere

Din troværdighed er ikke større end en brugt ølkapsel, hvis man ser
tilbage på de skriblerier som du har postet i denne gruppe, så er dine
indlæg fyldt med sympatier for, og forherligelser af fritidsfiskeri med
selvfangende redskaber.

Og når man læser lidt i dine gamle indlæg, så er der nogle rigtig sjove
imellem, det morsomste er dog det, hvor du forsøger at bilde os ind, at
fritidsfiskerne i dit lokalområde er så lovlydige, at de ligefrem
anmelder ulovlige garn...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kent Hald

Dato : 22-01-08 02:46

> [...]
> fritidsfiskerne i dit lokalområde er så lovlydige, at de ligefrem anmelder

Niels, hold dig til det , du ved noget om,
i stedet for at komme med dumme gætterier.
Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg kender nogle
erhvervs- og fritidsfiskere, som jeg har fuld tillid til,
og derfor ikke vil beskylde for at være kriminelle.
Og det er almindeligt kendt, at her i området
er der fiskere, der melder til fiskekontrollen, hvis der foregår
ulovligheder.
Så det kan du heller ikke påstå er løgn.
Selv har jeg aldrig fanget ørreder med andet end stang, mest flue
da det er min foretrukne fritidsinteresse,.
Jeg har forresten her i aften bestilt 144 fluer i USA.
De er billigere der, og jeg kan desværre ikke se til at binde selv mere.

Hilsen

KH

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-08 07:27

On Tue, 22 Jan 2008 02:46:05 +0100, "Kent Hald" <daffy@(remove)
finheat.dk> wrote:

>Niels, hold dig til det , du ved noget om,
>i stedet for at komme med dumme gætterier.

Haha, det ville bringe antallet af indlæg ned på lige præcis...... nul

--
vh Alex
http://www.myspace.com/musikfotografen

Fra : SB

Dato : 22-01-08 19:01

> Jeg har forresten her i aften bestilt 144 fluer i USA.
> De er billigere der, og jeg kan desværre ikke se til at binde selv mere.
>
> Hilsen
>
> KH

Hvor køber du dem i USA?
Har du et link?

Søren

Fra : Kent Hald

Dato : 19-01-08 19:31

Det er det værste vrøvl, du endnu har lukket ud.
Jeg fisker på kysten med flue på min fluestang,
kun sjældent efter vejrliget med bombardaflod.
Men kære Niels, jeg hader ikke alle fritidsfiskere,
som tidligere omtalt i NG, har jeg gode venner, der er fritidsfiskere
og erhvervsfiskere, men det gør åbenbart også mig til "tyvefisker "
efter dine begreber.

Ej med venlig hilsen,

KH

Fra : SB

Dato : 19-01-08 19:39

> Det er da ikke så mærkeligt, da du er fritidsfisker som fisker med garn,
> der ta'r revl og krat...

Ja jeg skyder dem med harpun, så kan jeg selv bestemme hvad størrelse jeg
vil have med op

Søren

Fra : Lars

Dato : 19-01-08 22:11

For helvede hvor ham Ebbesen træls at høre på, han kan da ødelægge lysten
til overhovedet at åbne gruppen
LarsØ

Fra : SB

Dato : 19-01-08 22:54

"Lars" <rbk@os.dk> skrev i en meddelelse
> For helvede hvor ham Ebbesen træls at høre på, han kan da ødelægge lysten
> til overhovedet at åbne gruppen
> LarsØ

På sin vis er jeg glad for han er her, så er jeg da sikker på jeg ikke er
den største tosse der benytter den her gruppe, så lidt positivt er der da
ved ham

Søren

Fra : Christian jacobsen

Dato : 20-01-08 07:57

Ikke kun at han er dum , blind er han åbenbart også . Vandet har ikke været
så rent som nuy de sidste 15 år. Og lige nu er landbruget næsten lige så
grimme/dumme/forbryderriske som fritidsfiskere.Og jeg er bange for at hvis
der skulle komme en gruppe med fritidsfiskere , kommer han også på besøg der
for at ødelægge en hver mening der ikke overholder hans norm og standard.Og
en gang til JEG ER LYSTFISKER med fritidstegn..

Fra : JG

Dato : 18-01-08 02:11

Christian jacobsen skrev:
> Så kom vi igen tilbage til 15/1 ,så kan det igen fiskes efter ørred..

Det vil nok næste år være en god idé at vente til 16/1. Fredningen
omfatter 15/1.

Fra : jørgen ancher bihlet

Dato : 20-01-08 09:31

hvorfor bliver i ved ?????????

der er plads til alle ved - på vandet

man skal bare overholde dansk lov

der er ikke nogle der er beder end andre

tal ordentligt til andre

hold bare lidt afstand

ha en god dag ved vandet

knæk og bræk

jørgen ancher bihlet

Fra : Posten

Dato : 21-01-08 10:48

Da Capo Jørgen Ancher.

Tal ordentligt til hinanden og med respekt for andres mening. Argumenter for
og imod. Sybes man at andre gentager et synspunkt for ofte, så lad det
passere. Det er helt gratis. Men en grundregel for kommunikation og
argumentation er aldrig at blive personlig.

Udtryk som nar, idiot, tosse osv. er bare fattiggørende, og vel i bund og
grund et udtryk for manglende evne til at beherske sig. Under alle
omstændigheder overflødigt.

mvh
Anders