Billede på væggen
Fra : Thomas Møller Nielse~

Dato : 08-01-08 09:56

Hej gruppe

Vi bliver forældre inden længe, og vi har snakket om at male et billede på
væggen ved hjælp af en overheadprojektor og et udprint af en tegneseriefigur
el.l.

Men mit problem er at jeg ikke kan finde sådanne gode billede på nettet, har
I evt.
et godt sted. Eller andre måder hvordan man kan lave det

mvh Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-01-08 12:26

"Thomas Møller Nielsen" <thomas@indbakke.com> writes:

> [...]
> el.l.
>
> Men mit problem er at jeg ikke kan finde sådanne gode billede på

Problemet med tegneseriefigurer er ophavsretten.

Et sted man kan finde mange søde tegninger er http://webhulen.dk. Her
står der, at man gerne må bruge billederne.

Ellers er det bedste bud http://images.google.com. Her kan du finde så
godt som hvad som helst.

Mvh Trine

Fra : Anne-Mette Hansen

Dato : 08-01-08 19:14

"Thomas Møller Nielsen" <thomas@indbakke.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har I evt.
> et godt sted. Eller andre måder hvordan man kan lave det

Vi bruger sommetider følgende link:http://www.papirclipzen.dk/papirklip.htm
til hvis vi skal farvelægge nogle tegninger.
Og der er er også tegneseriefigurer imellem de er blot ikke farvelagt, men
det
er vel ikke det største problem.

Mette

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-01-08 20:35

Thomas Møller Nielsen wrote:
> Vi bliver forældre inden længe, og vi har snakket om at male et
> billede på væggen ved hjælp af en overheadprojektor og et udprint
> af en tegneseriefigur el.l.

Ah... En af de planer vi aldrig fik gjort noget ved...

Hos os blev der snakket en del om Moebius, men til ungerne er det måske
bedre med noget lidt mere jordnært. Måske en Bone? De har en enkel
streg og gør sig godt i sort/hvid:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bone_(comics)

> Men mit problem er at jeg ikke kan finde sådanne gode billede på
> nettet, har I evt. et godt sted. Eller andre måder hvordan man kan
> lave det

Tag en passende tegneserie, scan den og print ud på transparent?
Alternativt burde en kopiforretning kunne lave en farvekopi med
forstørrelse på transparent.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/