Rammeside
Fra : Hjerrild

Dato : 07-01-08 21:15

Hej Gruppe
Hvordan kan jeg oprettet en webside i 800 x 600 som bliver centreret på
siden uanset skærmopløsning
eksempelvis som denne side http://www.osm.dk/Default.asp?lg=144 har prøvet
en del gange men jeg syntes ikke rigtig jeg kan styre rammerne. Håber en kan
hjælpe lidt.
På forhånd tak
L.Hjerrild

Fra : enkvinde

Dato : 07-01-08 22:45

> [...]
> en del gange men jeg syntes ikke rigtig jeg kan styre rammerne. Håber en

Åben en ny side - indsæt en tabel som er 100% bred og 600 pixels høj på
siden - opdel denne tabel i 3 kolonner - sæt størrelsen på den miderste
kolonne til 800 px bred - og sæt størrelsen på hver af sidekolonnerne til
25%. Indsæt nu din ramme i den miderste kolonne.

Det er princippet - når det så er sagt, så skal der da lige lyde en advarsel
om rammesider, som både er en gammeldaws og en meget dårlig løsning.

Hilsen Eva
www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Knud

Dato : 08-01-08 18:14

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er princippet - når det så er sagt, så skal der da lige lyde en
> advarsel om rammesider, som både er en gammeldaws og en meget dårlig

Eva, så forklar dog hvad manden skal gøre.
Det l.... du forklarer, hvad skal han bruge det til?
Det er ikke nok med giffen gaffen, som også er noget rod. Men det ved du
sikkert
Mvh Knud

Fra : enkvinde

Dato : 08-01-08 18:30

> [...]
> Det l.... du forklarer, hvad skal han bruge det til?
> Det er ikke nok med giffen gaffen, som også er noget rod. Men det ved du

Suk...... Knud, hvad mener du?

Hvad er det helt konkret, at jeg skal forklare? Jeg har jo forklaret, hvad
han spurgte om - hvad er det mere du kunne tænke, at jeg forklarede ?

Og nej - jeg ved heller ikke hvad du mener, når du siger at giffen gaffen
roder, men fortæl da gerne.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.
For børn og barnlige sjæle.

Fra : Hjerrild

Dato : 09-01-08 17:15

Hej
Og tak for dit svar.
Kan man sætte en rammeside ind i en tabel ??
Denne fremgangsmåde du beskriver her, må være den jeg har brugt til denne
side http://www.happy-hair.dk men der kan du også se at selve hovedsiden har
en fast top margin. Det er den jeg gerne vil gøre "flydende" så selve siden
hele tiden er centreret 100% i midten uanset browser størrelse, og det mener
jeg kun kan lade sig gøre ved hjælp af en rammeside eller en anden måske
mere avanceret måde at kode websider på. Men ret mig gerne hvis det er
forkert.
Det jeg søger helt konkret er et layout som for eksempel denne
http://www.osm.dk/Default.asp
Hilsen L. Hjerrild

Fra : enkvinde

Dato : 09-01-08 20:18

> [...]
> hvis det er forkert.
> Det jeg søger helt konkret er et layout som for eksempel denne

Det behøver du ingen rammeside for at lave. Det er bare en tabel som er
centreret et stykke nede på siden.

Men uanset hvordan du laver din side, så kan du kun styre den horisontale
centrering på siden. Den vertikale centrering afhænger af folks browsere og
deres skærmopløsning.

Hilsen Eva

www.GiffenGaffenGuffen.dk
Meget godt i skuffen.