Super Bowl på TV2.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 03-01-08 19:41

Nogen der ved om TV2 sender Super Bowl.?

Altså ikke en af de kodede TV2-kanaler, men TV2.

De plejer at sende det, men har de fået andre vaner, nu de er blevet
"købt" af Viasat?

Mvh. Jørgen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 03-01-08 21:42

"Jørgen Rasmussen" <rjo_ra@tdect-net.dk> wrote in message
> [...]
>
> Altså ikke en af de kodede TV2-kanaler, men TV2.
>

> De plejer at sende det, men har de fået andre vaner, nu de er blevet

Med hensyn til sport, er der aldrig noget der hedder plejer :) Sidste år var
det på Zulu, og i år er det Viasat og 3+ der har slutspillet. TV2 Sport var
"heldige" at Viasat solgte dem nogle få kampe, så de havde nogle fra
grundspillet i år. Ellers havde de ingenting haft. Så det er 3+ du skal have
fat i for at se Super Bowl i år.

MVH
Hans

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-01-08 20:57

Hans Pedersen wrote:

Klip

> Med hensyn til sport, er der aldrig noget der hedder plejer :) Sidste år var
> det på Zulu, og i år er det Viasat og 3+ der har slutspillet. TV2 Sport var

Jo, det mener jeg bestemt.

Jeg ved da godt at de sendte kampe i sæsonen på Zulu. Men Superbowl blev
sendt på TV2. Som det er sket før.

Derfor brugte jeg "plejer".

Og da TV2 Sport stadig vel har ldit med TV2 at gøre, kunne man jo håbe
at de ville sende det i "Public tv". - Som TV2 vel må regnes at være
fremfor TV3, der er en nichekanal.

Mvh. Jørgen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 05-01-08 21:10

> [...]
> de ville sende det i "Public tv". - Som TV2 vel må regnes at være fremfor

Må desværre sige du tager fejl. Læs i øvrigt gamle indlæg på Jimmy
Bøjgaard´s blok på tv2.dk Sidste år var det netop Zulu der også havde Super
Bowl, hvilket skabte meget surhed.

I år er NFL rettighederne ejet af Viasat. Derfor så det meget længe ud til
det kun var på 3+ der skulle sendes. Viasat valgte så at videresende nogle
kampe ugentligt til TV2 Sport, så de alligevel kunne sende noget med de
"gamle" værter. Og det skyldes at TV2 Sport valgte at lade produceringen af
de kampe gå til TV2 Sporten som de gør med så mange andre ting.

Men skal nemlig huske på en ting. TV2 Sporten er sportsredaktionen hos
hovedkanalen TV2. Hvorimod kanalen TV2 Sport, er en 100% selvstændig kanal,
hvor TV2 ejer 51% men ikke har nogen direkte indflydelse i hverdagen. Den
drives af en selvstændig ledelse. Så TV2 sport og TV2 Sporten er 2 vidt
forskellige ting. De 2 navne gør dog ofte forvirringen stor hos mange.

Og så tilbage til NFL-rettighederne. Det er som sagt Viasat der har købt og
ejer disse. De kampe TV2 Sport har sendt i år er kun fra grundspillet.
Slutspil og superbowl ejer Viasat stadig. TV2 Sport har derfor ingen
mulighed for at videresælge det til deres hovedaktionær TV2 hvis de ville.
Det er Viasat der i så fald skulle gøre det. Og det sker næppe :)

Ved godt det er meget forvirrende. Men håber jeg har forklaret mig godt nok.

MVH
Hans Pedersen

Fra : Niels Bauer

Dato : 07-01-08 20:28

"Jørgen Rasmussen" <rjo_ra@tdect-net.dk> skrev i
en meddelelse
> [...]
>
> Jo, det mener jeg bestemt.
>
> Jeg ved da godt at de sendte kampe i sæsonen på
> Zulu. Men Superbowl blev sendt på TV2. Som det

NEJ, Hans har ret. Super Bowl blev sendt på Zulu
sidste år. Plejer er død.

--
Niels Bauer

Fra : RaQuMaX@gmail.com

Dato : 15-01-08 14:55

nu kan jeg tage bagge kanaler så jeg er ret ligeglad med hvor det
bliver sendt. står så lige i lort til knæene for jeg kan ikke tage de
værter de har på viasat de er da nogle fjolser og tralse at høre på.
zulu værter ved man hvad er så kan viasta ikke låne dem for en aften.
eller bare sælge rettighederne tilbage til zulu. det var sku klasse
den gang i de gode gamle dage.