Betale skat af aktiegevinst - hvordan?
Fra : Hans

Dato : 03-01-08 18:56

Sidste år (2007) tjente jeg lidt på aktier - både danske (via Nordnet) og
udenlandske (via optioner i det firma jeg arbejder i) men nu er jeg blevet i
tvivl om hvordan jeg rent praktisk skal opgøre det til Skat?

Jeg har hørt, at man skal have nogle specielle blanketter ved Skat når det
er udenlandske aktier?
Skal jeg bare vente til jeg får min selvangivelse for 2007 en gang i april
og anføre de danske aktier i rubrik 502?
Det bør vel opgøres før Skat sender mig et girokort dér i april, for de kan
vel ikke se hvor meget jeg reelt har tjent/tabt på aktier?

Rubrik 502:
Dansk aktieindkomst. Udbytteskat er ikke indeholdt.
Årets gevinst/tab på børsnoterede aktier/investeringsforeningsbeviser og
udbytte/udlodning, hvor der ikke er indeholdt udbytteskat. Tab angives med
minus

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-01-08 00:33

Hans skrev den 03-01-2008 18:55:
> [...]
> udbytte/udlodning, hvor der ikke er indeholdt udbytteskat. Tab angives med

Har du set de brochurer som er om aktiebeskatning på SKATs hjemmeside?

og hvad med ligningvejledningens afsnit om aktier?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bo

Dato : 04-01-08 08:24

On 4 Jan., 01:33, Carsten Riis <carsten.r...@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> --
> med venlig hilsen            www.de3faktorer.dk
> Carsten Riis                  Mere skal der ikke til

Er det linket dertil ? : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=362804&vId=201471

Måske er du omfattet her ? : http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1710039&vID=201701&i=3#i1710039

vh Bo

Fra : Hans

Dato : 04-01-08 20:33

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> [...]

Nu spurgte jeg jo her i håb om, at der var nogen der ville forklare. Det er
jo forholdsvist simpelt, når man har prøvet det før mens der er ret meget at
læse sig til.

Tak, jeg prøver at kigge på disse.

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-01-08 23:36

Hans skrev den 04-01-2008 20:33:
> [...]
> jo forholdsvist simpelt, når man har prøvet det før mens der er ret meget at

Ja, og hvad er bedre: at give dig en fisk; eller lære dig at fiske?