USB key password
Fra : Petersen [2000\)

Dato : 06-01-08 16:44

Hej
Jeg søger et lille program så man skal bruge password lige så snart man
sætter sin
USB dims i putteren.
Er der nogen der ved hvor man kan hente sådan en .
Erik Petersen

Fra : Kent Friis

Dato : 06-01-08 16:47

Den Sun, 6 Jan 2008 16:43:30 +0100 skrev Petersen [2000):
> [...]
> sætter sin
> USB dims i putteren.
> Er der nogen der ved hvor man kan hente sådan en .

Det hedder et krypteret filsystem, og er efterhånden standard i de
fleste operativsystemer.

Mvh
Kent

Fra : Petersen [2000\)

Dato : 06-01-08 16:52

Er ikke så bevandter i pc- vil bare have at der , lige så snart jeg kommer
den lille key i pc'en ,at der kommer
en anmodning om et password for at kunne bruge den.
Så der ikke er andre der lige kan bruge den
Erik

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-01-08 07:11

"Petersen [2000\)" <elpREMOVE@mail.tele.dk> crashed Echelon writing

> Er ikke så bevandter i pc- vil bare have at der , lige så snart jeg
> kommer den lille key i pc'en ,at der kommer
> en anmodning om et password for at kunne bruge den.
> Så der ikke er andre der lige kan bruge den

Det gør ikke noget du ikke er så vant til din PC, bare du er det til dit
operativsystem.

Kent henviser dig til funktionaliteten ganske sikkert findes i dit OS, det
sig være Linux, BSD, Windows osv.
Find ud af hvilket system du ønsker funktionaliteten på.

--
Bjarke Andersen

Fra : Århus

Dato : 06-01-08 18:03

Måske den her
http://www.rohos.com/configuring_usb_stick_logon.htm

mvh,
blur

Fra : molped

Dato : 07-01-08 03:15

On 6 Jan., 16:43, "Petersen [2000\)" <elpREM...@mail.tele.dk> wrote:
> [...]
> sætter sin
> USB dims i putteren.
> Er der nogen der ved hvor man kan hente sådan en .

Hej!

Jeg bruger en såkaldt U3 USB-stick (http://www.shg.dk/link.asp?
goto=infobox&varenr=2015186)
Fordelen her er udover at kunne låse stick'en med password, at du kan
installere diverse programmer på den. Programmerne, f.eks.
tekstbehandling, kan så køres fra stick'en uden at installere noget
som helst på PC'en.