Hvad er det her?
Fra : Rado

Dato : 03-01-08 20:35

Jeg har to maskiner i et netværk. Her for nylig er der pludselig
begyndt at optræde noget besynderligt: Når maskine 1 kører, og jeg
starter maskine 2, popper Norman Firewall på 1eren op og spørger om
jeg vil give "xxxx" (et eller andet nummer) adgang. Når jeg så klikker
på "details", viser den en IP adresse: 239.255.219.45. Når jeg slår
den op, får jeg det her resultat:

whois -h whois.geektools.com 239.255.219.45 ...
GeekTools Whois Proxy v5.0.4 Ready.

Final results obtained from whois.arin.net.

Results:

OrgName: Internet Assigned Numbers Authority
OrgID: IANA
Address: 4676 Admiralty Way, Suite 330
City: Marina del Rey
StateProv: CA
PostalCode: 90292-6695
Country: US

NetRange: 224.0.0.0 - 239.255.255.255
CIDR: 224.0.0.0/4
NetName: MCAST-NET
NetHandle: NET-224-0-0-0-1
Parent:
NetType: IANA Special Use
NameServer: FLAG.EP.NET
NameServer: STRUL.STUPI.SE
NameServer: NS.ISI.EDU
NameServer: NIC.NEAR.NET
Comment: This block is reserved for special purposes.
Comment: Please see RFC 3171 for additional information.
Comment:
RegDate: 1991-05-22
Updated: 2002-09-16

OrgAbuseHandle: IANA-IP-ARIN
OrgAbuseName: Internet Corporation for Assigned Names and Number
OrgAbusePhone: +1-310-301-5820
OrgAbuseEmail: abuse@iana.org
--------------

Nogen der ved hvad der foregår her?

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-01-08 21:22

On Thu, 03 Jan 2008 20:35:21 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

> Når jeg så klikker
> på "details", viser den en IP adresse: 239.255.219.45.

Det er multicast. Har du installeret Acronis TrueImage?

-A

Fra : Rado

Dato : 04-01-08 08:44

Ja. Det er så den der gør det?