Start app fra fil
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 04-01-08 15:19

Hejsa,

Som det tidligere er fremgået, er jeg ligesom en gammel cirkushest ved
at gen-lære nogle tricks...

"Vodden er't nå liiiige..."

Jeg vil gerne kunne starte min app ved at dobbeltklikke på en
(tekst)-fil, med start-parametre.... ligesom man kan starte Word ved at
dobbeltklikke på en .doc-fil.

Jeg skal naturligvis lave en assoiciaston mellem min filtype (jeg kalder
den .cpp) og min app, men hvad skal app'en indeholde for at kunne "tage
imod" start-filen...?

Jeg HAR kunnet det! )

Jens Vestergaard
Døgnets jernbanenyheder:
http://www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Gert Krabsen

Dato : 04-01-08 16:33

Jens Vestergaard skrev:
> [...]
>
> Jeg skal naturligvis lave en assoiciaston mellem min filtype (jeg kalder
> den .cpp) og min app, men hvad skal app'en indeholde for at kunne "tage

Svaret er lidt længere end som så,
men du skal have fat i noget med Command()

Her er et eksempel fra et af mine produkter, hvor jeg har brugerens
personlige drev som en parameter ved start af .exe-filen. Den oplysning
ligger så i Egenskaberne til ikonen på skrivebordet..

'---------------------------------------------------------------------------------------
' Procedure : findBrugersti/ GetCommandLine
' DateTime : 09-06-2006 10:43
' Funktion : modtage argumenter ved opstart
'---------------------------------------------------------------------------------------

Function findBrugersti(Optional MaxArgs)
On Error GoTo eh
Dim c, CmdLine, CmdLnLen, InArg, I, NumArgs
' See if MaxArgs was provided.
If IsMissing(MaxArgs) Then MaxArgs = 10
ReDim argarray(MaxArgs)
NumArgs = 0: InArg = False
' Get command line arguments.
CmdLine = Command()
CmdLnLen = Len(CmdLine)
' Go thru command line one character at a time.
For I = 1 To CmdLnLen
c = Mid(CmdLine, I, 1)
' Test for space or tab.
' If (c <> " " And c <> vbTab) Then
' tester kun for tab, for mit argumeent kan indeholde space
' til gengæld ved jeg, at der kun er eet argument..
If (c <> vbTab) Then
If Not InArg Then
'New argument begins.
If NumArgs = MaxArgs Then Exit For
NumArgs = NumArgs + 1
InArg = True
End If
'Concatenate character to current argument.
argarray(NumArgs) = argarray(NumArgs) & c
Else
'Found a space or tab.
InArg = False
End If
Next I
'Resize array just enough to hold arguments.
If Len(argarray(1)) > 0 Then
brugerSti = argarray(1)
Else
brugerSti = App.path
End If
ReDim Preserve argarray(NumArgs)
'Return Array in Function name.
findBrugersti = argarray()
Exit Function
eh:
Visfejlmeddelelse Str(Err), "findBrugerSti"
Resume Next
End Function

-----

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 04-01-08 17:49

Gert Krabsen <fjernkrabsen@fjernkrabsenfjern.dk> skrev den 04 jan 2008 i

> Svaret er lidt længere end som så,
> men du skal have fat i noget med Command()

[snip kode]

Takker - jeg har fundet noget kode på nettet, som laver en
fil-associering i registrerings-databasen, sådan at fil-navnet kommer
ind i COMMAND, hvis man dobbelt-klikker på en fil af den type.

Det fungerer.

Nu er så spørgsmålet: Hvordan sikrer man (bare nogenlunde) at den
fil-extension, man vælger (.cpp, f.eks.) ikke "tilhører" et andet
program?

Fra : Neo

Dato : 04-01-08 19:05

> Nu er så spørgsmålet: Hvordan sikrer man (bare nogenlunde) at den
> fil-extension, man vælger (.cpp, f.eks.) ikke "tilhører" et andet
> program?

Kig her http://www.filext.com/

Mvh Neo

Fra : Jens Vestergaard