Bøvl med FSB på HP Proliant
Fra : azuriadk@gmail.com

Dato : 07-01-08 06:18

Hejsa
Jeg har fået mig en Proliant ML370 G3.
Der sad en 2.4GHz Xeon@400MHz FSB i.
Den er blevet udskiftet med 2stk 3.06GHz Xeon@533MHz FSB.

Det resulterer i følgende fejl.
This system only supports 400 MHz Front Side Bus Speed Processors. One
or more 533 MHz Front Side Bus Speed Processors have been initialized
at 400 MHz.
Screenshot: http://epx.dk/filer/ml370-sshot.jpg

Jeg har prøvet at google mig frem, men finder kun at løsningen i HP's
egen manual er at køre videre med fejlen, det er dog ved en DL380 G3
jeg læste dette.

Men, maskinen understøtter en FSB på 533.
Kilde: http://h18004.www1.hp.com/products/quickspecs/11450_na/11450_na.html#Standard%20Features

Nogen der har nogle gode forslag til hvad jeg skal gøre?

Kan som en side bemærkning tilføje at begge cpu'er kører fejlfrit i en
tilsvarende DL380 G3.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-01-08 14:22

<azuriadk@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Hejsa
>Jeg har fået mig en Proliant ML370 G3.
>Der sad en 2.4GHz Xeon@400MHz FSB i.
>Den er blevet udskiftet med 2stk 3.06GHz Xeon@533MHz FSB.

Første tanke - firmware?
Hent den nyeste smartstart og smid nyeste firmware i den

/Dennis

Fra : azuriadk@gmail.com

Dato : 07-01-08 06:24

On 7 Jan., 14:22, "Dennis Pedersen"
<usenetspam*FJERNDET...@daydreamer.dk> wrote:

> Første tanke - firmware?
> Hent den nyeste smartstart og smid nyeste firmware i den
>
> /Dennis

Alt er up2date med firmware maintenance 7.91.

Fra : Benny Amorsen

Dato : 07-01-08 19:41

azuriadk@gmail.com writes:

> [...]
> This system only supports 400 MHz Front Side Bus Speed Processors. One
> or more 533 MHz Front Side Bus Speed Processors have been initialized

Kan din RAM køre 533 MHz? Egentlig havde jeg godt nok forventet at
chipsættet ville kunne klare at omsætte det, men det kunne være en
forklaring.

/Benny

Fra : azuriadk@gmail.com

Dato : 07-01-08 12:59

On 7 Jan., 19:40, Benny Amorsen <benny+use...@amorsen.dk> wrote:

> Kan din RAM køre 533 MHz? Egentlig havde jeg godt nok forventet at
> chipsættet ville kunne klare at omsætte det, men det kunne være en
> forklaring.
>
> /Benny

Rammene er PC2100, og sad før i DL380'eren, så det må blive et ja.
Har dog lige fra anden kanal, fået at vide der findes flere udgaver af
bundkortet, som muligvis kun er på 400MHz FSB.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-01-08 23:15

On 7 Jan., 19:40, Benny Amorsen <benny+use...@amorsen.dk> wrote:

>Har dog lige fra anden kanal, fået at vide der findes flere udgaver af
>bundkortet, som muligvis kun er på 400MHz FSB.

Det gør der også.
http://partsurfer.hp.com/cgi-bin/spi/main?sel_flg=partpic&pic_flg=part&stype=W&partnum=290559-001&HP_model=&model=ML370GEN3&whichpic=%3F&template=main

290559-001 System I/O board with processor cage

316864-001 System board with processor cage - For 3.06-GHz and above
models

Så du er med andre ord på spanden.
Du skal have fat i et nyt board :)
Det er set før at man skal have et andet board for at bruge de aller
hurtigste cpuer, men jeg troede egentlig det var fortid. Åbenbart ikke ser
det ud til.

Fra : azuriadk@gmail.com

Dato : 07-01-08 14:14

On 7 Jan., 20:58, azuri...@gmail.com wrote:

> Rammene er PC2100, og sad før i DL380'eren, så det må blive et ja.
> Har dog lige fra anden kanal, fået at vide der findes flere udgaver af
> bundkortet, som muligvis kun er på 400MHz FSB.

Bundkortet er et 290559-001, umiddelbart kan jeg ikke selv se nogen
steder om det er rent 400MHz fsb.
Hvis nogen andre er bedre til at bruge part surfer end mig, ville det
være fedt at få et endegyldigt svar. ;)

Fra : azuriadk@gmail.com

Dato : 07-01-08 15:25

On 7 Jan., 23:14, "Dennis Pedersen"
> [...]
> Det er set før at man skal have et andet board for at bruge de aller
> hurtigste cpuer, men jeg troede egentlig det var fortid. Åbenbart ikke ser

Hvis jeg kigger under Processors står der da ellers 533MHz!?

Intel Xeon processor - 3.06GHz (Prestonia, 533MHz front side bus,
512KB ATC cache, 604-pin) with heat sink

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-01-08 08:02

> [...]

>Intel Xeon processor - 3.06GHz (Prestonia, 533MHz front side bus,
>512KB ATC cache, 604-pin) with heat sink

Ja selve maskinen kan tage sådan en - hvis det er et 316864 board der sidder
i den.
HP har før lavet en maskine der hed XXYYZZ men hvor der sad en type board
til et spænd af CPUer og en anden type board til det sidste spænd.
Så du må en tur på ebay og finde et nyt board.

/Dennis